12 Reacties

4 dagen geleden

Hi, ik heb wel eens hetzelfde. Zie de afbeelding voor een lijstje met dingen die je kan doen. Weet ook dat als je fysiek tegen iets slaat of schopt je je lijf een seintje geeft dat er inderdaad iets was om zo te doen, en dat het eigenlijk je boosheid alleen maar erger maakt

4 dagen geleden

Dit herken ik!! Dit heb ik ook echt heel erg, ik zeg dan ook echt direct sorry dat ik niet zo had moeten reageren tegen haar. Meestal probeer ik uit te leggen waarom ik zo reageer. Maar geloof me je bent echt niet de enige mama die dit doet hoor.

4 dagen geleden

En wat als je eens een nachtje door zou kunnen slapen? Dus de baby een nachtje voor je partner, of bij opa en oma logeren ofzo. Dat je echt even bij kunt tanken.

4 dagen geleden

Ik ben nu hoogzwanger van de tweede en onze zoon is ook een moeilijke slaper. Dus mijn energielevel is echt compleet 0.0 en ben ook echt oververmoeid. Ook lichamelijk is het bijna niet meer te doen. Ik heb er nu voor gekozen om hem een dag extra in de week naar de opvang te brengen om zelf even bij te tanken. Wereld van verschil. Lig dan wel de hele dag te slapen.

4 dagen geleden

Ik ben ook zo moe. We hebben al een keer geprobeerd haar uit logeren te doen, maar toen sliep ik niet. Vorige week ben ik zelf uit logeren gegaan en bij mn schoonzus op de logeerkamer geslapen. Man was alleen thuis. Ik heb toen zo lekker geslapen en de dag erna had ik allemaal energie voor haar, heel fijn. Deze week weer 2 nachten gedaan. Ik kan je echt aanraden om iets te creëren waardoor je een nacht (of 2) niet hoeft.

4 dagen geleden

Och mama toch. Anderen hebben al goede tips gegeven, maar ik wilde je die van mij ook nog geven. Wat mij heeft geholpen is om met mijn man af te spreken dat ik in het weekend een paar uur even iets voor mezelf kan gaan doen. Hij is voltijd papa, en ik werk voltijd, maar als ik thuiskom neem ik een hoop taken van hem over en ik doe de nachten ook nog (meisje komt nog minstens 3 keer, maar kan soms wel 6x komen). Als mijn wekker dan elke ochtend om 5.30 gaat, dat hakt er wel in. In het weekend dacht ik ook dat ik de hele zorg op me moest nemen want hij is al de hele week met haar bezig. Ja, dat werkte voor een paar maanden en toen kwam ik mezelf echt tegen hoor. Tegenwoordig, op zaterdag of zondag, heb ik ten minste 2 uur even voor mezelf. Dan ga ik in het bos wandelen, shoppen, kruip ik achter mijn naaimachine of doe ik iets anders wat ik leuk vind. Ik merk dat dat me meer rust en energie geeft dan die tijd spenderen aan een dutje want Ik weet niet of er genoeg uren in een dag zitten om "bij te slapen" 😅 Als ik dan weer goede zin en energie heb kan ik weer de mama zijn die ik wil zijn.

4 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

En wat als je eens een nachtje door zou kunnen slapen? Dus de baby een nach ...
Ja idd dat moet ik echt doen alleen mijn dochter is zo ontzettend onrustig en ze komt om het uur of om de 2 uur voor aan de borst. Dus ik ben al zo moe dat ze naast mij slaapt zodat ze kan drinken wanneer ze wilt. En ik heb ook geen voorraad gekloft. Misschien moet ik even proberen iets te kolven zodat dit kan 💜

4 dagen geleden

Reactie op bella 55

Ja idd dat moet ik echt doen alleen mijn dochter is zo ontzettend onrustig ...
Is je kindje als wel gewend aan uit een flesje drinken? Als je iedere ochtend even kolft heb je zo een voorraadje. Alleen het lastige is dat je wel ook een keer s nachts moet kolven als je altijd s nachts voedt. Je kunt om het makkelijker te maken ook overdag iemand anders voor je kindje laten zorgen en dan zelf een paar uur bijslapen. Als het bij jou thuis is kunnen ze je wakker maken als de kleine moet eten.

2 dagen geleden

Heel herkenbaar! Vooral als die van mij ziek is en ik daardoor nog slechter slaap. De tips hierboven zijn echt goede! Zeker ook hulp vragen in de omgeving, misschien een vriendin die gewoon bij je kan zijn overdag terwijl je voor je baby zorgt, die dan eten kan maken en thee kan zetten. Of zelfs bellen met iemand als je merkt dat het te veel wordt.

2 dagen geleden

Lastig en vermoeiend blijft het ouderschap ook als ze ouder zijn. Je staat 24 uur per dag aan, je kan nooit helemaal “uit” staan. Tips: maar natuurlijk binnen de mogelijkheden van je situatie, dus sommige dingen kunnen misschien niet. - tijd voor jezelf nemen, in het weekend met een vriendin of even langer liggen in bed - mediteren rustige muziek - schrijven of gedachten hebben wat allemaal goed gaat en fijn is - podcast luisteren - wandelen - minder schermtijd en scrollen - lezen van herkenbare verhalen of dingen over opvoeden en ouderschap - alleen naar sauna gaan - huishouden even laten voor wat het is en voor ontspanning kiezen, leg die lat niet te hoog. Hier kijk je later niet op terug hoe netjes je huis wel niet was. - fotoboeken maken, genieten van monentjes terug kijken - lijstjes maken met to do voor wat jij leuk en ontspannen vind, helpt je met doelen van ontspanning te halen - bucketlist of today maken, met leuke dingen zoals genieten van zon, wandelen, lekkere soep maken, even rusten, knuffelen kindje, foto maken dat hij al 10 maanden is etc. Iets bakken. Haha veel tips hoop dat je iets mee kan, en wat binnen de mogelijkheden behoort.

2 dagen geleden

Er zijn al een hoop goeie tips gegeven lees ik! Ik vind het super dapper dat je dit hier deelt, dat is een eerste stap! Ik lees in je verhaal dat je dit gedrag graag wilt veranderen dus misschien is het 't overwegen waard om dit bij de huisarts neer te leggen, en deze kan je doorverwijzen naar de praktijkondersteuner of psycholoog. Zodat je samen kan kijken naar waar dit gedrag vandaan komt en/of hoe dit te veranderen. Je hoeft dit niet alleen te doen! 🩵

gisteren

Geen idee of het past in je agenda en budget, floaten voor volwassenen staat gelijk aan 5 uur diepe slaap.. misschien heb je er iets aan, voor mij helpt het enorm om 1x in de 4 weken tijd voor mezelf te hebben.