7 Reacties

8 maanden geleden

Op vakantie hebben we een ander ritme dan thuis. Dus we gingen gewoon later eten dan thuis, met zijn allen naar de hotelkamer rond 22 u en dan slapen. Middags vaak wel 1 slaapje op de hotelkamer en de rest gewoon in de buggy. Bij thuiskomst zaten we gelijk weer in thuis ritme.

8 maanden geleden

Wij gingen wel op baby’s ritme, anders geen leuke baby. Dus alles zelfde ritme als thuis. Gelukkig is 6 maanden nog heel flexibel. Dus gingen we vaak uit eten later en lieten hem dan slapen in de kinderwagen en tilde hem savonds zo over in bedje. Of in de draagzak en dan over tillen in bedje. Ik denk altijd maar zo, ze moeten al mee in wat wij leuk vinden, dan kan ik op z’n minst proberen zijn ritme aan te houden en daarin de flexibiliteit opzoeken, maar dat hij nog wel happy is. Happy baby = happy mom

8 maanden geleden

Slapen op strand in de schaduw kan ook prima trouwens. Of inderdaad later naar het strand.

8 maanden geleden

Wij hebben nu 3 kinderen. Met de oudste 2 nooit met de leeftijd van 6 maanden op vakantie geweest. Wel met 4 maanden en met 11 maanden. Echt uitslapen zat er voor ons niet in. Maar het ritme wat verschuiven zodat ze een halfuur tot een uur later wakker werden ging wel. Met 6 maanden heb je vaak nog wel 3 slaapjes. Ik zou het middagslaapje in ieder geval op bed proberen te doen. Dat is vaak ook wel praktisch voor jezelf, zo op het heetst van de dag. Je kunt naar het strand bijvoorbeeld een pop-up tentje/bedje van Deryan meenemen en hopen dat ze daar in wil slapen. Lekker samen zwemmen zal ze vast moe van worden. Ik neem altijd een draagzak mee, mijn kinderen sliepen daar altijd fijn in onderweg, of als het op vakantie niet lukte. Wel warm voor jezelf uiteraard, maar beter dan geen slaap.... Hier kun je een voorbeeldschema vinden: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slaapschema/baby-6-maanden/?srsltid=AfmBOorS-MFBQEx5ui4FoG9ktcJmlyIiSPNfCMmbZtC-q9VxaqmLnC0h Dat namiddagdlaapje is maar kort en zou ook prima in de kinderwagen/draagzak/auto kunnen. Wij zijn met zo'n jonge baby s avonds niet uit eten gegaan. Maar je ziet ook best mensen (vaak ook Zuid-Europeanen) die dat wel doen. Als je denkt dat je kindje dan wel in de kinderwagen slaapt in het restaurant kun je het natuurlijk proberen. Ik vind het risico op een krijsend kind in een restaurant niet fijn, dan zit ik niet lekker. Ik vind ritme voor een jonge baby ook belangrijk en leg ze s avonds liever in hun bedje. Dan zijn ze overdag een stuk gezelliger.Maar dat is een hele persoonlijke keuze, en hangt ook af van wat jij belangrijk vindt. Het is ook een kwestie van uitproberen. Het wordt hoe dan ook.een andere vakantie dan je gewend bent,maar het is vast heerlijk samen onder de Griekse zon en lekker veel tijd voor elkaar.

8 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Wij hebben nu 3 kinderen. Met de oudste 2 nooit met de leeftijd van 6 maand ...
Ja onze kleine slaapt gelukkig heel goed in haar kinderwagen en eigenlijk tot op heden overal wel, wij hopen natuurlijk dat dit blijft. Wij zullen zeker niet elke dag uit eten gaan maar ind zo af en toe een avond ergens eten misschien wel lekker we dachten er zelf aan haar dan mee te nemen in de kinderwagen omdat ze daar dus zo goed inslaapt. Dat strand bedje ga ik eens mij inverdiepen dat is best een slimme. Zij is nu 3 maanden en doet twee dutjes dit is voor haar mee dan voldoende merken wij maar geen idee hoeveel ze er tegen die tijd doet.

8 maanden geleden

Wat een heerlijk vooruitzicht, ik wil ook een Griekse man haha! Wij zijn met de oudste ook op jonge leeftijd naar Griekenland geweest. Wat ten eerste al een bonus was, is het uur tijdsverschil. Hierdoor konden we alles op een natuurlijke manier meteen een uur verschuiven. Ook sliep zij door het zwemmen en de warmte overdag een stuk langer dan thuis. Ja we zaten hierdoor met name in de middag (lange dut in bed) erg aan huis gekluisterd maar we konden heel goed met haar uit eten enzo. Wel wat vroeger dan wat jij noemt, ze lag meestal rond 21.30 in bed en sliep dan ook tot 09.30 ongeveer (wel voeding tussendoor). Thuis kwam ze meteen weer terug in het 'oude' ritme. Het enige is wel dat een baby met 6 maanden precies het vermogen ontwikkelt om te 'manipuleren', dus misschien is een duidelijke structuur dan wel iets belangrijker dan nu. Maar wellicht valt dat mee hoor!

8 maanden geleden

De ene baby is de andere niet. De ene kun je overal mee naartoe zeulen en slaapt overal. Andere baby doet het het beste op een strak ritme. Kwestie van proberen. Wij hebben naast een baby nog 2 kleuters en voor ons werkt het beste om overdag dan het ritme een beetje te laten varen en eventueel ook warm te even tussen de middag en dan in de avond meer rust te hebben. Ze hoeven dan uiteraard niet om 19:00 naar bed, maar je zal ons niet om 22:00 nog in een restaurant zien met ze.