9 Reacties
5 uur geleden
Wij zitten nu denk een maand op 2 flessen. Wij hebben de middagfles eraf gehaald, zijn daar in 1x mee gestopt. Hii heeft er nooit meer om gevraagd.
Hoeveel water hii drinkt weet ik niet, dat is per dag verschillend. Ik probeer het wel elk eetmoment aan te bieden, maar hij drinkt dat niet altijd, ik merk wel dat het nu wat meer begint te komen. Hij drinkt uit zo'n 360 graden munchkin.beker en sinds hij daaruit drinkt gaat het een stuk beter.
Vaak doe ik nog wat extra Water door zn groentehap heen (maak alles zelf)
Zoontje is 11.5 maand
5 uur geleden
Hoi!
Wij zitten al een poosje op 2 flessen, 2x 180+6, na het opstaan en voor het slapen gaan.
De overstap ging makkelijk, door al het vaste voedsel wat ons zoontje at, was het proppen gedurende de dag, en als we de deur uit gingen 'vergaten' we die fles, tot we merkten dat hij er ook niet om vroeg.
Ik vind het water drinken ook moeilijk in te schatten, ons zoontje heeft een open beker, tuitbeker en rietjesbeker, tuit en rietje bijt hij in, open beker spuugt hij best veel terug.
Ik heb een 360 beker gekocht, die moeten we nog proberen.
Ik bied de hele dag door water aan, maar hij drinkt mondjesmaat, 20-60 ml per dag.
Ik maakte mij zorgen maar fruit en groenten tellen ook als vocht, en ons zoontje eet zo'n 200g fruit, 300g groenten en 100g yoghurt per dag, daarnaast nog pap aangemaakt met opvolgmelk.
Ik ben ook op de plasluiers gaan letten en die zitten goed vol.
Ik begreep dat de richtlijn aan vocht tussen de 500 en 1000 ml per dag is.
Ik hoop dat hij dalijk uit zichzelf meer gaat drinken, als iemand daar tips voor heeft?
4 uur geleden
Reactie op 3889
Hoi!
Wij zitten al een poosje op 2 flessen, 2x 180+6, na het opstaan en voo ...
Ja precies, ik las ook die richtlijn en de kleine komt daar bij mij ook echt nooit op! Maar nu heb ik vocht uit eten dan ook niet meegerekend.
4 uur geleden
Goede tip, extra water door z'n hapje! Misschien ga ik toch ook zo'n 360beker maar eens proberen. Ik las dat een open beker het beste is voor de mondmotoriek maar dan krijgt hij nooit genoeg binnen
4 uur geleden
Hi!
Sinds 2 weken is mn zoontje van 11,5 maand van de middag fles af. Eigenlijk ging dat heel makkelijk. Eerst afgebouwd van 180 naar 150, maar daarna cold turkey weggelaten. Toen de fles weg was, begon hij veel meer water te drinken. Ik gebruik een rietjes beker en zorg dat deze altijd voor het grijpen staat. Maar ik probeer ook regelmatig een open beker, om dat te blijven oefenen.
3 uur geleden
Reactie op Amann89
Hi!
Sinds 2 weken is mn zoontje van 11,5 maand van de middag fles af. Eig ...
Ah, hier was ik idd ook even benieuwd naar. Of het weglaten van een fles zorgt voor meer water inname zoals bij jullie dus dus wel 't geval is. Dankjewel!!