9 Reacties

één maand geleden

Het zou kunnen helpen om te stoppen met Keltisch zout eten. Als je veel vocht vasthoudt wil je juist zo weinig mogelijk zout binnen krijgen. Vaak krijg je via je normale voeding al (meer dan) voldoende zout binnen. Het algemene advies is niet meer dan 6 gram per dag. Venkel, citroen, peterselie en asperges zouden vocht afdrijven. Gemberthee, brandnetelthee en groene thee ook. Je kunt het altijd proberen. Slapen met een kussen onder je benen en steunkousen dragen kan ook helpen. En het is natuurlijk ook gewoon hormonaal dus deels ook gewoon pech. https://moetiknaardedokter.nl/klacht/vocht-vasthouden/ https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/vocht-vasthouden-zwangerschap/

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Het zou kunnen helpen om te stoppen met Keltisch zout eten. Als je veel voc ...
De keltisch zout wordt dan juist aangeraden, 1 mini snufje op een L water. (Is mij verteld) Het is ook rijk aan mineralen, magnesium enzo. Wordt er moedeloos van 🫠

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

De keltisch zout wordt dan juist aangeraden, 1 mini snufje op een L water. ...
Rijk aan magnesium valt wel mee hoor. Het nadeel van Keltisch zeezout Keltisch zeezout bestaat alsnog voor een groot gedeelte uit natrium (ongeveer 33%). Bovendien zijn de andere mineralen slechts voor een klein gedeelte vertegenwoordigd. Zo bevat Keltisch zeezout nog geen één procent magnesium. Met Keltisch zeezout drinken krijg je daarom alsnog te veel natrium binnen in verhouding met andere mineralen. Wanneer beter niet zout water drinken: Als je een gezond en gevarieerd voedingspatroon hebt waarbij je veel groente en fruit consumeert, is de kans groot dat je voldoende zout en andere mineralen binnenkrijgt. Het drinken van sole is dan niet nodig.

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

De keltisch zout wordt dan juist aangeraden, 1 mini snufje op een L water. ...
Ik snap dat het super vervelend is. Persoonlijk geloof ik niet in alle voordelen die men aan Keltisch zeezout toewijst. De hoeveelheid mineralen in zo'n klein snufje zout is nooit genoeg om echt iets bij te dragen. In ieder geval hoop ik dat 1 van de andere tips nog helpen. En anders heeft de verloskundige misschien nog tips? https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/is-zeezout-beter-dan-keukenzout.aspx

één maand geleden

Ik vind die verloskundige van jou vooral een beetje veel. Laat die trut lekker haar mond houden. Ik ben ruim 20 kilo aangekomen en het is er nu ook allemaal weer af... Pff dat gezeur over je gewicht, daar moeten ze echt eens mee ophouden. Je zorgt hartstikke goed voor jezelf, blijf vooral zo doorgaan❤️

één maand geleden

Reactie op Poppetje123

Ik vind die verloskundige van jou vooral een beetje veel. Laat die trut lek ...
Amen!

één maand geleden

Reactie op Poppetje123

Ik vind die verloskundige van jou vooral een beetje veel. Laat die trut lek ...
Het is nooit leuk om te horen, maar de verloskundige zegt het niet omdat ze zin heeft om je te pesten. Hopelijk bespreekt ze ook waardoor het kan komen en wat er eventueel nog beter kan. Te veel aankomen kan serieuze risico's hebben. Waaronder zwangerschapsdiabetes, zwangerschapsvergiftiging en een grotere kans op een keizersnede. Uiteraard kun je er niet altijd veel aan doen als je veel vocht vasthoudt. Maar het is toch wel belangrijk om in de gaten te houden. https://www.zwangerenportaal.nl/gewichtstoename-tijdens-de-zwangerschap-wat-is-gezond

één maand geleden

Ah joh! Ben ruim 20KG aangekomen geen stress, vind me verloskundige prima 😌

één maand geleden

Zou je er vooral niet heel druk om maken! Zeker niet als je goed voor jezelf zorgt. Bij onze verloskundigenpraktijk wegen ze niet en vragen ze er ook niet naar, omdat het zo weinig zegt. Ben zelf ook 32 weken zwanger en 15 kilo aangekomen. Beweeg genoeg, eet gezond (minder zelfs vanwege maagzuur en minder eetlust) maar de weegschaal blijft ook rustig doortikken. Elk lichaam is weer anders! Hoop/denk dat we het ook weer snel kwijtraken na de bevalling..