16 Reacties

10 maanden geleden

Hoi! Herkenbaar verhaal, wij zijn gestart met maagzuurremmers. We hebben t ook geprobeerd heel lang te vermijden, maar het ongemak bij ons zoontje werd steeds groter. Sliep heel kort en werd steeds wakker en liet ook steeds vaker een deel van zijn fles staan. Wij vonden groei en slaap erg belangrijk voor hem én daarom dus wel de overweging gemaakt voor de medicatie. De kinderarts gaf aan dat ze dit bij verborgen reflux vaker geeft als niets werkt.

10 maanden geleden

Reactie op Diannevdsteen

Hoi! Herkenbaar verhaal, wij zijn gestart met maagzuurremmers. We hebben t ...
Ben benieuwd hoe het bevalt voor jullie met maagzuurremmers? Wij zitten in hetzelfde schuitje en overwegen ook maagzuurremmers.

10 maanden geleden

Onze oudste heeft tot 18 maand omeprazole genomen wegens ernstige verborgen reflux. Was de redding die we nodig hadden. Is niet opvallend meer ziek geweest of andere bijwerkingen gehad. Ondertussen een gezonde vrolijke kleuter.

10 maanden geleden

Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spugen. Overduidelijk vermindering en overdag gaat het goed. Alleen savonds nog niet.

10 maanden geleden

Ik geef gaviscon voor baby's en merk wel verschil. Het schreeuwen van de pijn is over en ze slaapt weer in haar bedje. Ze geeft wel nog steeds over en je hoort haar ook nog steeds terugslikken tussen voedingen door. Alleen heeft ze er veel minder last van.

10 maanden geleden

Ook wij hebben nexium (maagzuurremmer) voor onze dochter van zes weken. Ik ben zelf jeugdverpleegkundige geweest en in overleg met de huisarts toch besloten te starten. Sindsdien gaat het zoveel beter

10 maanden geleden

Reactie op Lottiee1994

Ben benieuwd hoe het bevalt voor jullie met maagzuurremmers? Wij zitten in ...
Wij merken een verschil! Hij slaapt ineens langer dan 30minuten achter elkaar omdat hij niet steeds wakker wordt van het slikken 🙏🏻 hij drinkt nog steeds kleine flesjes 90cc, meer wil hij niet. Maar hij is een stuk minder onrustig

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik geef gaviscon voor baby's en merk wel verschil. Het schreeuwen van de pi ...
Dit hebben wij gevraagd maar is in Nederland niet goed gekeurd dus mochten wij niet proberen van de kinderarts.

10 maanden geleden

Reactie op Diannevdsteen

Wij merken een verschil! Hij slaapt ineens langer dan 30minuten achter elka ...
Wat fijn om te horen. Ja ik heb verder geen anderen opties meer alles al geprobeerd. Fijn dat je geen bijwerkingen heb gehad. Ik ga vandaag bellen met de kinderarts.

10 maanden geleden

Reactie op DeniseJazz123

Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spug ...
Onze zoon heeft VERBORGEN reflux dat beteken juist dat hij helemaal niet overgeeft of spuugt nooit zelfs niet een beetje. Zijn voeding komt terug in zijn bond (maagzuur) en hij slikt het weer door. Dit is heel pijnlijk en de slokdarm kan dus op langer termijn ontstoken raken. Ze kolkhalzen maken hun rug helemaal hol overstrekken, steken hun tong naar buiten. Maken gorgelend snurkend geluid. En ruiken zuur. Naar echtste van alles ze slapen amper want ze worden om de 10min wakker van de pijn. Maar een spugend kindje lijkt mij ook heel zwaar en ook eng. Fijn dat het al wat beter gaat. Maar ook slapen lozen nachten voor jullie dus. Sterkte ❤️

10 maanden geleden

Reactie op K D A

Dit hebben wij gevraagd maar is in Nederland niet goed gekeurd dus mochten ...
Kan ik niets over vinden, wel veel forumberichten van Nederlanders die het gebruiken?

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Kan ik niets over vinden, wel veel forumberichten van Nederlanders die het ...
Ik heb het hier ook gevraagd ook bij de apotheek. Maar is inderdaad in Nederland niet goedgekeurd. De apotheek heeft het ook niet en kan het ook niet bestellen. Nederlanders die het gebruiken bestellen dit waarschijnlijk zelf online via internet.

10 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ik heb het hier ook gevraagd ook bij de apotheek. Maar is inderdaad in Nede ...
Wat zou er niet goed mee zijn? Zit momebteel te googlen, maar kan niet echt iets vinden?

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Wat zou er niet goed mee zijn? Zit momebteel te googlen, maar kan niet echt ...
Heb een artikel gevonden. Eerder omdat er geen bewijs is dat het onschadelijk is? Maar de alternatieve behandeling is zogoed als stop met borstvoeding geven en dik de melk in...

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Wat zou er niet goed mee zijn? Zit momebteel te googlen, maar kan niet echt ...
Geen idee, het is gewoon geen medicijn wat in Nederland goedgekeurd is. Waarschijnlijk heeft Nederland andere alternatieven waarvan de werking goed is.

10 maanden geleden

Reactie op DeniseJazz123

Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spug ...
Ik heb deze ook, maar ik moest €139 betalen… jullie ook? Blijkbaar wordt dit niet vergoed door de verzekering