16 Reacties
10 maanden geleden
Hoi!
Herkenbaar verhaal, wij zijn gestart met maagzuurremmers. We hebben t ook geprobeerd heel lang te vermijden, maar het ongemak bij ons zoontje werd steeds groter. Sliep heel kort en werd steeds wakker en liet ook steeds vaker een deel van zijn fles staan. Wij vonden groei en slaap erg belangrijk voor hem én daarom dus wel de overweging gemaakt voor de medicatie. De kinderarts gaf aan dat ze dit bij verborgen reflux vaker geeft als niets werkt.
10 maanden geleden
Reactie op Diannevdsteen
Hoi!
Herkenbaar verhaal, wij zijn gestart met maagzuurremmers. We hebben t ...
Ben benieuwd hoe het bevalt voor jullie met maagzuurremmers? Wij zitten in hetzelfde schuitje en overwegen ook maagzuurremmers.
10 maanden geleden
Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spugen. Overduidelijk vermindering en overdag gaat het goed. Alleen savonds nog niet.

10 maanden geleden
Ook wij hebben nexium (maagzuurremmer) voor onze dochter van zes weken. Ik ben zelf jeugdverpleegkundige geweest en in overleg met de huisarts toch besloten te starten. Sindsdien gaat het zoveel beter
10 maanden geleden
Reactie op Lottiee1994
Ben benieuwd hoe het bevalt voor jullie met maagzuurremmers? Wij zitten in ...
Wij merken een verschil! Hij slaapt ineens langer dan 30minuten achter elkaar omdat hij niet steeds wakker wordt van het slikken 🙏🏻 hij drinkt nog steeds kleine flesjes 90cc, meer wil hij niet. Maar hij is een stuk minder onrustig
10 maanden geleden
Reactie op DeniseJazz123
Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spug ...

Onze zoon heeft VERBORGEN reflux dat beteken juist dat hij helemaal niet overgeeft of spuugt nooit zelfs niet een beetje. Zijn voeding komt terug in zijn bond (maagzuur) en hij slikt het weer door.
Dit is heel pijnlijk en de slokdarm kan dus op langer termijn ontstoken raken.
Ze kolkhalzen maken hun rug helemaal hol overstrekken, steken hun tong naar buiten.
Maken gorgelend snurkend geluid.
En ruiken zuur.
Naar echtste van alles ze slapen amper want ze worden om de 10min wakker van de pijn.
Maar een spugend kindje lijkt mij ook heel zwaar en ook eng. Fijn dat het al wat beter gaat. Maar ook slapen lozen nachten voor jullie dus. Sterkte ❤️
10 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Kan ik niets over vinden, wel veel forumberichten van Nederlanders die het ...
Ik heb het hier ook gevraagd ook bij de apotheek. Maar is inderdaad in Nederland niet goedgekeurd.
De apotheek heeft het ook niet en kan het ook niet bestellen.
Nederlanders die het gebruiken bestellen dit waarschijnlijk zelf online via internet.
10 maanden geleden
Reactie op DeniseJazz123
Dit heeft mijn dochter sinds dat ze 4 weken is. En bleef spugen spugen spug ...

Ik heb deze ook, maar ik moest €139 betalen… jullie ook? Blijkbaar wordt dit niet vergoed door de verzekering