34 Reacties

3 maanden geleden

❤️

3 maanden geleden

🩷🩷

3 maanden geleden

Ai, wat een vervelende tijd voor jullie zeg! Ik hoop met jullie mee op een goede uitslag over 2 weken

3 maanden geleden

Dikke knuffel voor jullie! Veel sterkte, ik duim mee voor een goede uitkomst ❤️

3 maanden geleden

Wat een onzekerheid voor jullie, sterkte, dat wachten is niet leuk weet ik uit ervaring...

3 maanden geleden

Ik las laatst ook iets op het forum over een verdikte nekplooi. Dat is toen allemaal goed gekomen🙏

3 maanden geleden

Een verdikte nekplooi zo vroeg hoeft nog niet persee wat te betekenen. Fijn dat de sneltest van de vlokkentest in ieder geval al goed was! Ik duim voor je mee 🤞🏻

3 maanden geleden

Hier een hoopvol verhaal over mijn vorige zwangerschap. Met de 14 weken werd er een verdikte nekplooi gezien, maar liefst 8,7 mm. Daarnaast konden ze ook geen neusbotje vinden, hierdoor werd meteen gedacht aan down syndroom. Maar dit was al uitgesloten door de NIPT test. Wij zijn toen in de medische molen beland. Met 16 weken de eerste GUO in het ziekenhuis, er is toen ook een vlokkentest gedaan. Ook daar is niets uitgekomen. Wij kregen allemaal cijfers naar ons hoofd geslingerd, er zou maar 5% kans zijn dat er niets was ivm de dikte van de nekplooi en het missende neusbotje. Op de echo’s zag alles er verder perfect uit, behalve dus die nekplooi en het neusbotje. Met 28 weken was de nekplooi eindelijk verdwenen, wij mochten toen terug naar onze verloskundigepraktijk. Het werd een onverklaarbare nekplooi genoemd. De blijdschap en opluchting bij de geboorte was intens groot. Onze zoon was helemaal gezond. Hij ontwikkeld als een tierelier, en er is echt niets met hem aan de hand! Het kan du

3 maanden geleden

Reactie op mamaST

Hier een hoopvol verhaal over mijn vorige zwangerschap. Met de 14 weken wer ...
Wat fijn om te horen dat geeft me weer hoop! Helaas is de vlokkentest mislukt en moet ik wachten tot 16 weken voor de vruchtwaterpunctie. Vanmiddag hem ik in de isala ziekenhuis onze 13 weken echo dus ben erg benieuwd wat daar uit komt.

3 maanden geleden

Wat een heftige periode. Heel veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee 🍀. Helaas maken wij momenteel hetzelfde mee (hoewel hier de vlokkentest vandaag niet lukte, dus moeten volgende week terug naar het Erasmus). Hoe was de 13 weken echo vanmiddag? Sterkte!

3 maanden geleden

Wat een zorgen. Heel veel sterkte. Iemand in mijn directe omgeving had ditzelfde. Veel zorg over het kindje. Zou zwaar gehandicapte zijn. Gelukkig hadden ze het mis en is het een blakende gezond kind. Hoop voor je dat het allemaal mee mag vallen Sterkte samen ♥️

3 maanden geleden

Reactie op AVC21

Wat een heftige periode. Heel veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee ...
De 13 weken echo was eigelijk goed ondanks de de verdikte nekplooi van 4.5 mm was er verder niks geks te zien nu met 16 weken weer een echo als er geen veranderingen zijn hoef ik ook geen vruchtwaterpunctie! Maar de gynacoloog zij dat er nu iets mis was tussen de 5a 10 % omdat de sneltest van de vlokkentest geen afwijkingen waren mar de andere test die konden ze dus niet doen omdat ze teveel baarmoederslijmvlies hadden afgenomen ipv vlokken het blijft spannend.

3 maanden geleden

Reactie op AVC21

Wat een heftige periode. Heel veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee ...
Wat is er met jullie kindje als ik mag vragen?

3 maanden geleden

Reactie op Jojo1990

De 13 weken echo was eigelijk goed ondanks de de verdikte nekplooi van 4.5 ...
Fijn dat, ondanks de onzekerheid, de 13 weken echo verder goed was! Wat een spannende periode gaan jullie door. Ik hoop oprecht dat er (verder) geen afwijkingen zijn en de verdikte nekplooi verdwijnt 🍀. Bij ons zag de verloskundige bij de termijnecho een flinke hydrops (van hoofd tot aan billen), meting 5.4 mm en ze dacht het ook bij het buikje te zien. Wij zijn gisteren in het Erasmus geweest en de hydrops is gegroeid naar 6.8 mm en aan de voorzijde van de buik en in de buik was het ook zichtbaar. Tevens waren er 2 vaten in de navelstreng ipv 3. Dat is normaliter geen probleem, maar i.c.m. het vocht lijkt het een genetische afwijking te betreffen. Hiervoor krijgen we nu ook een vlokkentest. Gisteren lukte dat niet omdat het kindje er volledig voor lag en het dus niet mogelijk was. Daarnaast vermoedde ze een hartafwijking, maar dat kon ze niet goed beoordelen. Voor nu is het ook afwachten en vooral hopen op het beste 🍀.

3 maanden geleden

Reactie op AVC21

Fijn dat, ondanks de onzekerheid, de 13 weken echo verder goed was! Wat een ...
Ook heel veel sterke! Ons kindje had ook hydrops voor hoofd tot de rug dit is wonder boven wonder helemaal weg! De gynacoloog snapte er ook niks van die onzekerheid is echt slopen ook voor jullie ik hoop dat het allemaal mee mag vallen!

3 maanden geleden

Ik duim mee! Afgelopen december een vlokkentest gehad met een slecht resultaat. Gisteren opnieuw een vlokkentest gehad en in België moet men ongeveer een week wachten op de resultaten. Ik duim mee met jullie!! De angst en onzekerheid is momenteel groter dan de afgelopen weken.

3 maanden geleden

Reactie op bod1995

Ik duim mee! Afgelopen december een vlokkentest gehad met een slecht result ...
Ik hoop het beste voor jullie❤️

3 maanden geleden

Ik lees je verhaal. Hier hetzelfde meegemaakt met onze termijnecho. Verdikte nekplooi gemeten van 6.8mm. En vocht om het lijfje heen. Doorgestuurd naar Radboud, vlokkentest en uitgebreide echo’s met 13/16/20 weken gehad. Daar is niks uitgekomen! Nu alweer 25 weken zwanger en het lijkt er op dat het vals alarm is geweest! Ik hoorde achteraf ook dat er bij een verdikte nekplooi bij 70% van de gevallen helemaal niets aan de hand blijkt te zijn.

3 maanden geleden

Reactie op bod1995

Ik duim mee! Afgelopen december een vlokkentest gehad met een slecht result ...
Hoi hoi ik was benieuwd hoe het bij jullie gaat? Al uutslag gehad van de vlokkentest?

3 maanden geleden

Reactie op Jojo1990

Hoi hoi ik was benieuwd hoe het bij jullie gaat? Al uutslag gehad van de vl ...
Jammer genoeg niet. Normaal gezien hadden we deze gisteren moeten krijgen maar de celdeling was nog niet volledig om alle chromosomen te zien (als ik het goed begrijp). Als het vandaag niet duidelijk is, zal de vlokkentest opnieuw uitgevoerd moeten worden…