9 Reacties

5 maanden geleden

Even eraan toevoegend, ze eet normaal een potje van 6 maanden op. Ik wil dus eigenlijk die hoeveelheid maken ongeveer 鈽猴笍

5 maanden geleden

Ik doe inderdaad wat olijfolie en kookvocht erbij. Aardappel prak ik de rest meestal met de staafmixer. En ik voeg meestal wat kruiden toe - de mixen van Jonnie boer gebruiken wij sowieso zelf al en die zijn zonder zout! En anders gewoon een beetje losse kruiden uit een potje. Ik weeg niks af dus qua hoeveelheden doe ik het vooral op gevoel!

5 maanden geleden

Hier vind je het antwoord op je vragen: Alles over de eerste hapjes voor je baby | Voedingscentrum https://share.google/U4EFz5WxhgHCV8eti Bij voorbeeld dagmenu's vind je de verhoudingen. Ik doe het zelf gewoon op gevoel. Wij eten vanavond aardappels met bietjes. Dan hou ik voor de kleine wat apart. Wij koken sowieso zo veel mogelijk zonder zout sinds we kinderen hebben. Binnenkort voeg ik er ook een eiwitbron aan toe. Vlees/peulvruchten/ei/tofu/vis. Het wordt inderdaad geadviseerd om aan ieder hapje (olijf)olie of margarine toe te voegen. Kinderen hebben veel gezonde vetten nodig, bijvoorbeeld voor de hersenontwikkeling. Daar krijgen ze vaak wat te weinig van binnen. Bovendien zorgt het toevoegen van vetten dat je hapje meer calorie毛n bevat. Dat kunnen ze wel gebruiken nu ze zo hard groeien. Milde kruiden mogen inderdaad ook al. En het is ook leuk om een stronkjes broccoli in de hand te geven. Kunnen ze lekker ontdekken. Broccoli for Babies - Best First Food for Baby https://share.google/jwlcwcauXg3KwqINx

5 maanden geleden

Dit is wat de groeigids van het consultatiebureau zegt 鈽猴笍

5 maanden geleden

En aardappel liever prakken dan pureren anders krijgt het een hele vieze structuur .

5 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Dit is wat de groeigids van het consultatiebureau zegt 鈽猴笍
Flinke maaltijden wel voor 6 maanden. Maar wel heel duidelijk.

5 maanden geleden

Als wij from scratch koken (dus zonder kant en klaar sauzen enzo) dan koken wij sowieso zoutloos omdat ik dat zelf het lekkerst vind. Mijn man voegt zout (en evt pittige sauzen/kruiden) altijd toe op zijn bord. Dus dat maakt het wat makkelijker om gewoon wat uit de pannen te halen om te prakken/pureren. Alleen eten wij veel vleesvervangers, dus ik moet nog even kijken wat ik voor onze dochter dan ga toevoegen, want die zijn te zout voor haar..

5 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Flinke maaltijden wel voor 6 maanden. Maar wel heel duidelijk.
Ik zie het ook als een richtlijn om rustig naar toe te werken, wij zijn eigenlijk pas echt met hapjes begonnen bij 6 maanden, dus halen deze hoeveelheden echt nog niet 3 weken later. Maar als de dochter van TS al een heel potje eet dan denk ik dat je met deze hoeveelheden wel ongeveer hetzelfde uit gaat komen 鈽猴笍

5 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Ik zie het ook als een richtlijn om rustig naar toe te werken, wij zijn eig ...
Ja dat denk ik ook ja馃檪