33 Reacties

2 maanden geleden

Geen ervaring, maar wij gaan over ongeveer een maand verhuizen. Zit dan rond week 30. Ik vind het zelf wel lastig dat ik zo weinig kan helpen. Aangezien jullie de keuze nog moeten maken zou ik ook goed nadenken zodat je zeker weet dat je niet op basis van je nesteldrang/zwangerschapshormonen nu een keuze maakt.

2 maanden geleden

Reactie op Eva_Noorwegen

Geen ervaring, maar wij gaan over ongeveer een maand verhuizen. Zit dan ron ...
Dankje voor je reactie. Ik heb nooit in de plaats willen wonen waar ik nu woon en altijd al tegen mijn man gezegd dat ik weg wilde en me eenzaam voelde. Het is dus niet ontstaan tijdens de zwangerschap en het gevoel is nu sterker dan ooit. Ik voel me zelfs zo dat ik er op sommige momenten niet echt door van de zwangerschap kan genieten wetende dat ik hier dan nog minimaal een jaar ofzo moet wonen… het bizarre is dat we echt een héél mooi huis hebben nu, maar ik woon nog liever in een kartonnen doos als we maar weg gaan 🙊🙊. Zo zie je ook maar weer dat geld en materiaal absoluut niet gelukkig maakt 😕.

2 maanden geleden

Reactie op Eva_Noorwegen

Geen ervaring, maar wij gaan over ongeveer een maand verhuizen. Zit dan ron ...
En veel succes met jullie verhuizing! Hopelijk lukt het om op de mensen om je heen te leunen en dingen uit handen te geven 😊🙏🏼

2 maanden geleden

Wij zijn verhuisd toen ik precies 11 weekjes was. Nu week 23 en nog steeds geen bank om op te zitten en 10 weken zonder keuken moeten leven.... we hopen dat de aanbouw over 2 weken klaar is dan kan de stucer en alles doorlopen. Ik merk wel dat ik nu echt aftel

2 maanden geleden

Wij zijn volop bezig in ons nieuwe huis 21 weken zwanger. Over 4 weken moeten we uit ons “oude” huis zijn, dus even doorbijten nu

2 maanden geleden

Reactie op Annnnnne10

Wij zijn volop bezig in ons nieuwe huis 21 weken zwanger. Over 4 weken moet ...
Het is trouwens het huis waar ik eerder gewoond heb 😊

2 maanden geleden

Wij gaan over 5 weken verhuizen, ben dan 28 weken zwanger. Ik zou t er niet om laten, week 32 kan nog prima. Jij helpt toch niet mee 😉. Ik ken echt zo ontzettend veel mensen die verhuizen tegen t eind van de zwangerschap. Ja ideaal is misschien anders, maar je hoort t zoveel. Is toch vaak ook hét moment dat je toch echt een extra slaapkamer nodig hebt bijvoorbeeld.. Bij jou een andere reden, maar bedoel maar, het gebeurt vaak! Super leuk dat je iets hebt gevonden, lekker doen! Met baby lijkt me veeeel arelaxter om eerlijk te zijn 😅 Dan heb je je handen vol!

2 maanden geleden

Ik ben verhuisd met 20 weken. Ondanks dat ik zelf niet mocht sjouwen etc, vond ik het toch erg pittig! Vooral de nasleep erna: alle spullen moeten opbergen. Het gaat nu toch allemaal een stuk langzamer. Dat is toch iets wat jullie zelf moeten doen en anderen niet voor jou kunnen. De verhuizing stond al gepland voordat ik zwanger was.. was het andersom geweest dan waren wij niet verhuisd ☺️

2 maanden geleden

Wij gaan verhuizen als ik ongeveer 34 weken ben! Ik heb met mijn tweede mega lopen klussen met -1. Was wel toen pas 20 jaar oud en nu 31. Ik ga zoveel mogelijk uitzoeken de komende maanden en echt weggooien tot de max. Dan valt ook alles qua verhuizen mee. Ik heb wel twee meiden van dan 12 en bijna 11 die mij sowieso gaan helpen

2 maanden geleden

Hier nu bijna 26 weken en 30 juli sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Ondanks dat je zelf niet veel kan doen met tillen.. vond ik het eigenlijk verschrikkelijk. Zelf zou ik dit niet zo snel nog eens doen. Alles is en voelt gewoon zwaarder. Ook de druk dat alles af moet, omdat je ook dan binnenkort gaat bevallen en het gewoon af wilt hebben voor de baby, daarna heb je daar ook niet echt gelijk tijd voor. Voor mij als vrouw van dit gezin kwam er ook best veel bij kijken. Verhuisdozen inpakken, alles regelen, zorgen dat de nieuwe spullen op tijd komen, toch nog langs winkels om het een en ander te halen, in het nieuwe huis de dozen uitpakken en alles een plekje geven, babykamer afmaken en tussentijd ook voor ons zoontje van 15 maanden zorgen, boodschappen, was tussen door echt noem maar op. Ohja en werken tussendoor haha. Tuurlijk zal de verhuizing bij iedereen anders gaan, maar het blijft een grote gebeurtenis die je ook niet moet onderschatten.. Mocht je het doen, dan wens ik je heel veel succes en geluk 🩷 uiteindelijk is het het wel allemaal waard.. wij zitten nu ook heerlijk in ons fijne nieuwe huis, waar helaas nog niet alles af is, maar toch al zo fijn hier 😊

2 maanden geleden

Wij gaan waarschijnlijk verhuizen rond de geboorte, of vlak erna. Ik heb er totaal geen zin in, maar is niet anders waarschijnlijk.

2 maanden geleden

Reactie op Jadevs93

Dankje voor je reactie. Ik heb nooit in de plaats willen wonen waar ik nu w ...
Oh, dan zeg ik doen. Hopelijk dat het dan een beetje snel gaat, want denk ook niet fijn om heel erg last minute nog te moeten verhuizen. Mijn zus zat middenin een verhuizing bij de geboorte van de eerste. In het nieuwe huis werd nog geklust en in t oude is ze bevallen. Daar ook nog groot deel van de kraamperiode gehad en toen hoppa over naar de andere woning. Dus het kan in principe wel 😅

2 maanden geleden

Reactie op Jadevs93

En veel succes met jullie verhuizing! Hopelijk lukt het om op de mensen om ...
Tnx, komt wel goed. Mn vriend wil het toch graag allemaal zelf doen (met zijn vader en eventuele andere hulp). Ik mag de verf etc uitkiezen 🤣

2 maanden geleden

Doen! Gelijk babykamer in het nieuwe huis 🥰 Ennnn heel veel hulp inschakelen zodat alles snel gefixt is.

2 maanden geleden

Wij zijn 4 weken geleden uit ons oude huis gegaan, dus alles verhuisd naar een opslagruimte. Ik was toen 19 weken zwanger. Heb natuurlijk minder gesjouwd dan wat ik normaal zou doen, maar verder vond ik het niet zo spannend. We wonen nu tijdelijk even bij mijn ouders en krijgen volgende week de sleutels van ons nieuwe huis. Daar gaan we van beneden tot zolder alles verbouwen. De planning is dat we van mijn ouders naar ons nieuwe huis verhuizen als ik 36 weken zwanger ben. Het is allemaal heel krap gepland en best een beetje stressen af en toe, maar het is maar net hoe je er zelf in staat denk ik. Ik maak me over het algemeen niet zo snel druk, maar als je dat wel hebt zal het allemaal ook wat zwaarder vallen misschien!

2 maanden geleden

Fijn om te lezen dat andere mensen in hetzelfde schuitje zitten! Iedereen verklaard me voor gek dat we nog gaan verhuizen als ik 35 weken zwanger ben. Ik ga zelf niks sjouwen, hooguit koffie brengen en schilderen ;) Ik vind het ergens een fijn idee dat ik m’n nesteldrang in m’n verlof kwijt kan in het nieuwe huis 😂 wel twijfelen we nog over een badkamer verbouwing. Die willen we graag aanpakken want die er nu inzit is erg verouderd maar wel nog prima bruikbaar. Zouden jullie dat nog aandurven 5 weken voor de uitgerekende datum?

2 maanden geleden

Reactie op Juliaevex

Fijn om te lezen dat andere mensen in hetzelfde schuitje zitten! Iedereen v ...
Hahaha same!! Soms krijg je echt reacties van mensen ‘waar begin je aan ?!’ Helaas is ons bod niet geaccepteerd, maar we hebben het wel geprobeerd! Succes met jullie verhuizing 😁 ennn voor wat betreft de badkamer, die zou ik zelf doen als je er zéker van kan zijn dat hij af is voor weer 39 ofzo..

2 maanden geleden

Reactie op Juliaevex

Groot gelijk hoor! Ervaring met verbouwen is dat het altijd uitloopt. Ik zou niet het risico (en de stress) lopen dat je in de puinhoop zit, dus de badkamer zou ik nog even uitstellen. zeker als het nog bruikbaar is. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :)

2 maanden geleden

Reactie op Juliaevex

Hoi! Ik heb geen ervaring met verhuizen tijdens de zwangerschap, maar wij krijgen wel de sleutel van ons nieuwe huis in de week dat ik 34 weken zwanger ben! Ik zorg er vooral voor dat nu alles al geregeld wordt qua nieuwe spullen, inpakken, kleuren uitzoeken en duidelijk omschrijven zodat iedereen die komt helpen weet wat er moet gebeuren en hoe (vooral mijn man eigenlijk 😂😂😂). Het geeft mij ook veel stress, maar ik weet absoluut waar ik het voor doe! Wij verhuizen ook naar een plek drie kwartier verder, wil daar graag zijn als de kleine komt tussen familie en vrienden. Is er voor jullie inmiddels duidelijkheid of je het gaat doen? Wij hebben iemand gevonden die onze badkamer kan doen en kan beginnen de dag nadat wij de sleutel krijgen. Hij heeft 12 tot 14 werkdagen nodig om het af te krijgen, als de baby 4 weken te vroeg is heb ik dus echt een probleem maar ik geloof dat het wel goed komt. In het ergste geval moet ik 300m verderop douchen, dat is ook nog wel een fijne back-up.

2 maanden geleden

Reactie op Juliaevex

Wij hebben een klus huis gekocht in februari dus bij ons word er nu ook nog veel verbouwd in het huis en moeten we ook nog gaan verhuizen. Maar de badkamer beloofde ze in 2,5 week wel te kunnen doen. Dit heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd voordat het helemaal af was 😵‍💫 dus de badkamer nog verbouwen zou ik echt afraden door de slechte ervaring die wij hadden 😬