16 Reacties
vorig jaar
Mijn zoontje heeft een gevoelige huid, en gebruik ook sinds z'n geboorte naif. Heel blij van!
vorig jaar
Sommige baby's kunnen niet tegen de parfum in Zwitsal. Maar de meeste wel hoor. Ik gebruik zelf huismerk van de Kruidvat. Stukken goedkoper. Je hebt bijvoorbeeld ook nog Neutral als je liever zonder parfum wilt. Kwestie van uitproberen en niet te veel in 1 keer kopen.
vorig jaar
Zwitsal zit veel parfum in, ik heb zelf veel parfum vrij gebruikt omdat wij allemaal eczeem/ droge huid hebben. Vind naif vrij duur, maar de goedkopere merken zoals neutral of huismerk vind ik soms echt niet fijn ruiken/ niet goed uitsmeren (bij zalf e.d) uitproberen wat je zelf fijn vind dus, ik moet ook weer opnieuw zoeken want mijn dochter is nu 6 dus ben alles vergeten...
vorig jaar
Ik ben zelf echt anti zwitsal inderdaad veel parfum en stiekem helemaal niet zo goed voor je baby als je de onderzoeken leest. Naïf wel heel goed maar echt zo duur... zelf ga ik voor andere natuurlijke merken zoals van Holland & Barret
vorig jaar
Wat je het beste kan aanschaffen vind ik lastig. Dat hangt ook af van de reden waarom je Naïf overweegt. Is het omdat parfumvrij je beter lijkt?
Als ik voor mezelf spreek: ik heb vroeger eczeem gehad dus ben tijdens mn eerste zwangerschap op zoek gegaan naar producten waar kindjes minder op reageren. Naïf is daarin redelijk (er zijn andere producten van la roche posay bijvoorbeeld). Mijn oudste kreeg inderdaad ook eczeem, jongste niet. En het hangt een beetje af van het soort product hoeveel last hij heeft
Badspullen: ivm eczeem gaat hij 2x per week max in bad (dat wordt trouwens sowieso aangeraden bij kinderen), waarvan 1-2x met zeep. Als hij geen last heeft gewoon beide keren. We gebruikten hierbij Naïf. Inmiddels soms ook neutral en heel soms zwitsal. Bij bad lijkt het niet zoveel effect te hebben, en is het vooral de frequentie van badderen die uitmaakt
Zonnebrandcreme: alleen de smeer-zonnebrand van Naïf reageert hij niet op. Zelfs de spuit van Naïf wel. Na 1x smeren krijgt hij dan al eczeem.
Wasmiddel: Altijd neutral gebruikt en dat werkt voor hem.
vorig jaar
Ligt er maar net aan hoe je kindje erop reageert.
Onze dochter kon niet tegen Zwitzal. Ik gebruik veel van Weleda. Bijvoorbeel de billenbalsem en eigenlijk pas sinds paar maanden (hoe dichterbij dat ze een werd) gebruik ik pas Naïf.
Eerste tijd Neutral gebruik voor te wassen nu pas gebruik wat andere dingen.
Dochter had de eerste negen maanden echt een gevoelige huid. We kregen ook koelzalf van de HA voorgeschreven.
Zou niet teveel gaan inslaan want je weet niet hoe je baby erop gaat reageren.
vorig jaar
Hier zowel baby als ik een gevoelige huid, en naif is echt de grootste troep die we er ooit op hebben gesmeerd. Dus dat komt hier niet meer in huis, man wat deed de uitslag zeer. Beiden hebben we eczeem en de eczeem ging er gigantisch van branden. We gebruikten de eerste 2 jaar weleda voor ons zoontje en daarna op kruidvat eigenmerk over gegaan en dat gaat goed.
vorig jaar
Hier al bijna 5 jaar kruitvat huismerk badolie, wasgel, schuimbadje shampoo gebruikt. Vind het super fijn voor de huid/haar geen sterkte parfum en niet duur.
vorig jaar
Bij ons werkte Naif niet, huid reageerde erg op Naif, roodheid en uitslag. Met Zonnebrand van Naif was dat helemaal erg.
Bij ons werkt;
Weleda (alles)
Inaoli (alleen badolie geprobeerd)
Kruidvat merk (geen uitslag)
Holland and Barret (wel geparfumeerd en sterke geur maar geen reactie)
vorig jaar
Ik heb alleen Naif zonnebrand (alleen was daar ook weer een artikel over qua stoffen etc 🙄)
Ik gebruik voor mezelf en mn dochter (3) eigenlijk altijd alleen maar amandelolie, shea butter, kokos olie etc. Gewoon pure producten zonder smuk erin.
Voor in bad doen we soms Happy Earth, maar we hebben eigenlijk tot ze 2 was ook nooit met zeep gewassen.
vorig jaar
Reactie op LJ
Ik heb alleen Naif zonnebrand (alleen was daar ook weer een artikel over qu ...
Wij hebben bijna hetzelfde! Vrijwel geen zeep gebruikt tot nu toe (ze is net 2) en sinds deze zomer gebruiken we Incia zonnebrand. Ze kreeg van de een op andere dag uitslag van vrijwel alle andere zonnebrandcrèmes.
vorig jaar
Wij hebben ook een zoontje met een gevoelige en droge huid. Zwitsel was ik al niet zo’n fan van. Naïf geprobeerd, maar werkte ook niet. Iemand zei het al eerder: maar de zonnebrandcrème van Naïf ging zijn huidje mega slecht op!!
Ben al vrij snel overgestapt naar Weleda en Inoli.
Weleda voor onder de douche + de billencreme (die is fantastisch!!)
En Inoli creme voor na het douchen om lekker in te smeren. Voor ons werkt dit dan weer heel goed :)! Elk kindje reageert natuurlijk anders, kwestie van uitproberen.