14 Reacties
11 maanden geleden
Ik had dit ook. Haar navelstreng viel op dag 4 al af, maar toen kwam er ook soortgelijk, morgen is ze 2 weken en het is nog maar heel minimaal.
Ik reinig met hibidil. Zijn roze flesjes en helaas best verspilling want je mag ze maar 24 uur gebruiken, maar het ontsmet makkelijk en met een gaasje kan je de korstjes zo weken en af krijgen. Hierna spuit ik wat cyteliym op. Dit is een uitdrogende spray en helpt hier heel goed tegen de vochtigheid en het pus. Beide op aanraden van het ziekenhuis.
11 maanden geleden
Mijn zoontje is morgen 2 weken. Zijn naveltje is ook nog niet helemaal droog. Zit ook steeds wat opgedroogd bloed in zijn rompertje. Morgen komt iemand van het consultatiebureau langs was van plan om dan even te vragen hoe lang dat mag duren.
11 maanden geleden
Onze dochter had dit ook! De kraamzorg zei dat dit normaal was en wel nog even kon duren. Verder zei de kraamzorg dat als je het actief schoon blijft maken dat het langer duurt omdat het dan ook elke keer weer open gaat. Elke verschoonbeurt even zachtjes droogdeppen met een wondcompres uit het kraampakket hielp hier heel goed, na een dag of 2 was het over. Als je twijfelt kan je altijd de huisarts bellen of een e-consult doen als jouw huisarts dat aanbied.
11 maanden geleden
Ons zoontje (12 dagen oud) heeft dit ook. Aan cb gevraagd tijdens intake en ze zei dat dit geen kwaad kon zolang het niet ontstoken eruit ziet. Als het met 4 weken nog is moeten ze wel verder kijken zei ze, maar ze verwacht dat het dan netjes dicht is
11 maanden geleden
De kraamzorg gaf mij aan als dit zo zou zijn ik de huisarts moest bellen om aan te laten stippen, zou het voor de zekerheid laten nakijken door de dokter.
11 maanden geleden
Ik had ook net iemand van het CB op bezoek. Zij gaf nog als tip voor het in bad doen naveltje vol strooien met zout. Doet als het goed is geen pijn maar dat droogt uit. Anders stippen ze het aan bij de volgende afspraak.
11 maanden geleden
Dit is vaak heel normaal. Als het lang vies blijft komt dit vaak door een granuloom, dit kan door het consultatiebureau worden aangestipt, dit is een stukje wild vlees.