19 Reacties

17 dagen geleden

Dit is t merk voetenzak die we hebben, van Jollein

17 dagen geleden

Eroverheen

17 dagen geleden

Reactie op Melaniejochem

Eroverheen
Dus die verkleiner in de voetenzak?

17 dagen geleden

Nee de verkleiner in de maxicosi, die sluit nauw aan. Dan de voetenzak erover. Anders past de verkleiner niet meer denk ik. Maar gewoon straks sws ff kijken wat past. Misschien is de verkleiner ook niet nodig. Wij hebben em nooit gebruikt want ons kind was bij geboorte al 4.4 kg en 54 cm. Zou hwt sws eerst proberen alleen met de voetenzak

17 dagen geleden

Reactie op Melaniejochem

Nee de verkleiner in de maxicosi, die sluit nauw aan. Dan de voetenzak erov ...
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg!

16 dagen geleden

Hier zat ik ook mee te stugglen deze week. Wij hebben een cybex en een voetenzak van Jollein. Ik krijg de voetenzak er alleen fatsoenlijk in als de verkleiner eronder zit, en nog zit die na mijn idee nog niet helemaal top. Was van plan de kraamzorg te vragen als ze er zijn voor intake.

16 dagen geleden

Heb dit ook nagekeken omdat ik er over twijfelde. Maxi cosi zelf geeft aan dat de verkleiner in de voetenzak moet zodat je de baby direct in de verkleiner ligt (extra veiligheid) maar het is wel een gepruts haha

16 dagen geleden

Met voetenzak én verkleinen werd bij ons echt heel krap in de maxicosi coral. Ik doe de verkleiner er in, kind een berenpakje aan en over heen een los dekentje

16 dagen geleden

Hier staat het in de handleiding van de autostoel. De verkleiner laat je in de stoel, daarop doe je de voetenzak. De verkleiner dus niet in de voetenzak, dit past ook niet en is ook niet veilig (aldus mijn vriendin die bij de Babydump werkt). Let op: in de Maxicosi geen jasjes en berenpakjes of skipakje gebruiken. Dit is onveilig en daarnaast icm de voetenzak veel te warm.

16 dagen geleden

Dankjewel allemaal!!

16 dagen geleden

Reactie op M_1986

Hier staat het in de handleiding van de autostoel. De verkleiner laat je i ...
Dankjewel voor de reactie! Van waar de informatie dat het met een berenpakje te warm is in de voetenzak met maxi cosi? Dit had ik namelijk wel klaarliggen als geboorte ‘jasje’ omdat ze in januari komt en erg klein geschat wordt

16 dagen geleden

Reactie op beau07

Dankjewel voor de reactie! Van waar de informatie dat het met een berenpakj ...
De combinatie is veel te warm. Voetenzak is al super warm. En daarnaast zitten de gordels niet goed als je een berenpakje gebruikt waardoor bij een aanrijding de baby uit de Maxicosi kan vliegen. Als je de verwarming aan hebt in de auto dan is een voetenzak vaak al te warm. Als je buiten loopt zou je een extra dekentje kunnen overwegen. In de auto oii makkelijker want die trek je makkelijker van je baby af. (Dan een berenpakje uit).

16 dagen geleden

Reactie op M_1986

De combinatie is veel te warm. Voetenzak is al super warm. En daarnaast zi ...
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg, wat zou u dan aandoen in de voetenzak? Zodat ze het alsnog warm heeft?

16 dagen geleden

Reactie op beau07

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg, wat zou u dan aandoen in de voetenzak ...
Gewoon kleertjes eventueel mutsje is echt warm zat

16 dagen geleden

Reactie op beau07

Dankjewel voor de reactie! Van waar de informatie dat het met een berenpakj ...
De terugreis uit het ziekenhuis kan je denk ik wel het berenpakje combineren met de voetenzak, je baby kan zich dan nog niet op temperatuur houden en het zal buiten goed koud zijn. Wel goed opletten dat je de gordels goed strak aantrekt. Bij gewatteerde jasjes zit veel lucht in, als je dan een ongeluk krijgt wordt de lucht in de jas samengeperst waardoor de baby alsnog veel ruimte heeft in de gordels en hieruit kan vliegen. Volgens mij is dit gevaar bij een teddy berenpakje minder want dit is niet gewatteerd zoals winterjas of skipakje. Als het te warm is kan je natuurlijk ook de voetenzak openritsen en als je weet uit de auto gaat weer dichtritsen. Sorry misschien zorgt deze uitleg juist voor verwarring met de reactie van M.1968. Ze helpen je ook wel in het ziekenhuis en thuis wordt je er ook wel handiger wat te warm/koud is voor de baby qua kleding.

16 dagen geleden

Reactie op Septemer2022

De terugreis uit het ziekenhuis kan je denk ik wel het berenpakje combinere ...
In ziekenhuis gaven ze juist aan dat berenpakjes niet mogen. Baby gewoon met kleertjes aan in de autostoel. Niet met jasjes of pakjes. Enige wat wel zou kunnen is het Engel Natur pakje of jasje. Dit is namelijk van wol en super dun. Dus niet onveilig. En het is ook niet standaard dat kindjes zich niet op temperatuur kunnen houden. Daarnaast was het dit jaar januari ook helemaal niet koud, was heel zacht. 13/14 graden.

16 dagen geleden

Reactie op Septemer2022

De terugreis uit het ziekenhuis kan je denk ik wel het berenpakje combinere ...
Klopt berenpakje is niet gewatteerd. In ieder geval de mijne niet. Wij doen wel het dekentje er af in de auto. En kachel aan

15 dagen geleden

Ik heb precies dezelfde Maxi-Cosi en voetenzak. Vorig jaar voor m’n dochter gebruikt. Dit lukte alleen van ziekenhuis naar huis, daarna was het al te krap toen we vervolgens na een week naar buiten mochten van de kraamzorg. Nu met mijn zoon wordt het dus weer een gefriemel. Ik vond de combinatie echt heel onhandig ☹️weet niet of t door de voetenzak kwam of doordat ik de maxi Cosi zelf niks vind (erg smal, m’n dochter heeft ook geen plezier gehad in dat ding)

15 dagen geleden

Ik zou zeggen, zolang er een verkleiner in de maxicosi nodig is, gebruik dan geen voetenzak, maar gewoon een lekker dekentje wat je onder de voetjes en beentjes kan klemmen.. een voetenzak is naar mijn idee pas handig wanneer de voetjes ook daadwerkelijk uitsteken buiten de maxicosi