6 Reacties

4 dagen geleden

Sorry geen tips maar hopelijk blijft het goed gaan!

4 dagen geleden

Wat ontzettend naar!! Ik had dat helaas bij mn eerste ook, met een paar ziekenhuis opnames omdat ook bij mij er echt ritme was en met de ecg scan de harde buiken als weeen werden geregisteerd. Hij is gelukkig toen alsnog pas met 39+1 geboren! Enige tip die ik heb is met je handen gevouwen onder je buik opstaan zodat je buik echt optild bij bewegingen, maar zo te horen neem je al goede fysieke en mentale rust, you got this mama!

4 dagen geleden

En waarschijnlijk doe je het al, maar een warme kruik tegen je stuitje of onderbuik voor de ontspanning van je banden helpt soms tegen een beetje pijn?

4 dagen geleden

Reactie op Minea

Wat ontzettend naar!! Ik had dat helaas bij mn eerste ook, met een paar zi ...
Ja dat was hier precies hetzelfde.... ze kwamen ook echt als weeën en de tijd ertussen maakte dat ze dachten dat het in gang kwam. Is normaal natuurlijk ook met weeën om de 2/3 minuten. Blijf het zo raar vinden hoe je lichaam werkt. Echt niets onvoorspelbaarder dan een zwanger lichaam. Ik loop sowieso niet verder dan 37.5 week ivm een antistof die ik aanmaak, maar hoop het eigenlijk wel tot die tijd te redden. Zou een buikband helpen? Omdat je zegt je handen onder je buik houden. Ik merk inderdaad dat elke keer als ik opsta mijn buik weer keihard wordt. Kruik helpt inderdaad...

4 dagen geleden

Wat ook nog kan helpen, maar dat moet je echt heeel rustig opbouwen; 2x per dag heel bewust op je ademhaling je dwarse buikspieren activeren, dat je 5x met inademen de baby 'knuffeld' met je spieren en met loslaten van je spieren adem je weer in. Daarmee worden je dwarse diepe core spieren ietsjes sterker en kunnen die wat kracht overnemen in de bewegingen die nu een harde buik veroorzaken. Rechte buikspieren doen natuurlijk niets meer ondertussen! Ik vind een buikband niet lekker zitten maar het is het zelfde principe dat iets je baarmoeder ondersteund nu je rechte buikspieren het niet meer doen. Je kan eventueel ook de hulo van een fysio inschakelen? Misschien heeft die nog goede persooblijke tips? Daar heb ik bijv die ademhaling van geleerd!

4 dagen geleden

Wat schrikken Amber!! Rustig aan hoor, hopelijk blijft hij voorlopig nog lekker warm bij jou😘