Hallooo,
Hier hebben wij een namendilemma ;) ik kan jullie hulp goed gebruiken.
Mijn man en ik hebben een mooie naam voor onze jongen in gedachten, maar we zijn bang dat mensen ‘m verkeerd gaan uitspreken en dat wij en later ook hij het dan steeds moet corrigeren.
Het gaat om de naam Jules.
Mag ik vragen hoe jullie deze naam zouden uitspreken?
Dankjewel alvast!
Ik ken iemand met een kindje die Jules genoemd is.
Heel veel denken bij hem dat je het uit moet spreken als Djuuls. Maar zij hadden het echt als Nederlandse naam bedacht: Juul-es.
Volgens mij is dit precies waar jullie bang voor waren 🫣
Jup, dit wordt ‘m niet, of in ieder geval niet zo gespeld. Fijn dat ik het gevraagd heb hier! Ik vind de engelse uitspraak ‘Djoels’ mega lelijk en die wordt veel genoemd
Als we in België deze naam luidop zeggen is het vaak “jul” (met de J zoals “Jean” in Frankrijk). Moest je van Nederland zijn zou ik lezen “ju-les” (met de j zoals “januari”) 😊 Maar sommige mensen maken het gewoon zelf moeilijk. Mijn naam is simpel “Kato” en toch zijn er mensen die “Caatho” schrijven/zeggen 😂 Gewoon je gevoel volgen 🥰
Bij namen die met een J beginnen vind ik dat altijd wel lastiger, want spreek je het gewoon uit met een echte J of DM of in dit geval Sj. Neem dan Julie, Jesse, Jamie, Jolie, Jolien/Jolene, je kan er alle kanten mee op. Maar als je het eenmaal weet, weet je het.
Bij onze zoon is t andersom, uitspreken is prima, maar opschrijven gaat meestal fout, hij heet Lewis, maar meestal schrijven ze Louis 🤦🏻♀️
Mijn vriend heet Jules en je spreekt het uit als Zjuul. Hij heeft er niet zo vaak problemen mee, maar kan inderdaad op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Vind Jules wel een hele mooie schrijfwijze. En naam!