39 Reacties

10 dagen geleden

Hoe had je het in gedachte?

10 dagen geleden

Ik ken iemand met een kindje die Jules genoemd is. Heel veel denken bij hem dat je het uit moet spreken als Djuuls. Maar zij hadden het echt als Nederlandse naam bedacht: Juul-es.

10 dagen geleden

Reactie op kkeller

Hoe had je het in gedachte?
Als Sjuul

10 dagen geleden

Reactie op EsAaEn

Volgens mij is dit precies waar jullie bang voor waren 🫣
Jup, dit wordt ‘m niet, of in ieder geval niet zo gespeld. Fijn dat ik het gevraagd heb hier! Ik vind de engelse uitspraak ‘Djoels’ mega lelijk en die wordt veel genoemd

10 dagen geleden

Reactie op Hanna19

Jup, dit wordt ‘m niet, of in ieder geval niet zo gespeld. Fijn dat ik het ...
Ja lastig zo’n naam die op z’n NL, Frans en Engels kan.

10 dagen geleden

Als we in België deze naam luidop zeggen is het vaak “jul” (met de J zoals “Jean” in Frankrijk). Moest je van Nederland zijn zou ik lezen “ju-les” (met de j zoals “januari”) 😊 Maar sommige mensen maken het gewoon zelf moeilijk. Mijn naam is simpel “Kato” en toch zijn er mensen die “Caatho” schrijven/zeggen 😂 Gewoon je gevoel volgen 🥰

10 dagen geleden

Ik zou Sjuuls zeggen

10 dagen geleden

Ligt het niet misschien ook aan waar je vandaan komt? 🙈 Ik, als Limburger, zou het uitspreken als Sjuul😊

10 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Zjuul

10 dagen geleden

Ik zou djuuls zeggen

10 dagen geleden

Djuuls of sjuul

10 dagen geleden

Zjuul!

10 dagen geleden

Zjuul

10 dagen geleden

Bij namen die met een J beginnen vind ik dat altijd wel lastiger, want spreek je het gewoon uit met een echte J of DM of in dit geval Sj. Neem dan Julie, Jesse, Jamie, Jolie, Jolien/Jolene, je kan er alle kanten mee op. Maar als je het eenmaal weet, weet je het. Bij onze zoon is t andersom, uitspreken is prima, maar opschrijven gaat meestal fout, hij heet Lewis, maar meestal schrijven ze Louis 🤦🏻‍♀️

10 dagen geleden

Reactie op fentje83

Bij namen die met een J beginnen vind ik dat altijd wel lastiger, want spre ...
DM moet Dj zijn, de op zijn Engels manier

10 dagen geleden

Sjuul

10 dagen geleden

Mijn vriend heet Jules en je spreekt het uit als Zjuul. Hij heeft er niet zo vaak problemen mee, maar kan inderdaad op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Vind Jules wel een hele mooie schrijfwijze. En naam!

10 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Zjuul!