58 Reacties
één maand geleden
Eerst bij ons op de kamer. Dat wordt aangeraden omdat het veiliger schijnt te zijn. Ik vind het zelf ook prettiger met borstvoeding, je ziet en hoort dan sneller voedingssignalen. Ik vind het ook gewoon fijn, zo'n klein hummeltje vlakbij. Baby's maken wel veel geluid s nachts. Daar moet je tegen kunnen. Kwestie van uitproberen.
één maand geleden
Bij mijk vorige kindje was het plan om hem direct in zijn eigen kamer te laten slapen. Maar toen puntje bij paaltje kwam, had ik hem toch liever bij mij op de kamer 🤣
Hij is met 7 weken in zijn eigen kamer beginnen slapen. Puur omdat hij daar in slaap viel wanneer ik hem even in zijn eigen bedje legde wanneer we gingen slapen (tanden poetsen enz).
één maand geleden
Net als bij me eerste gaat ze gelijk op haar eigen kamer. Wel de eerste weken met de babyfoon naast me. Ging bij de 1e prima. Ik wordt anders echt wakker van elk geluidje. De oudste slaapt altijd goed en makkelijk in en sliep met 3 weken door. Geen idee of het daar mee te maken heeft maar nu gaan we het weer zo doen.
één maand geleden
Eerst bij ons op de kamer, dat is echt fijn en voelt veilig. Hebben we ongeveer een half jaar gedaan. We gaan wel,net als bij de eerste, al na een paar weken beginnen met een middagdutje in zijn eigen bedje zodat hij in elk geval aan die kamer, het alleen zijn en het ledikant kan wennen.
één maand geleden
Zoals met mijn zoontje op onze kamer, naast ons in een Co sleeper, als ze te groot ervoor is komt de ledikant naast ons bed. Met ongeveer 12 maanden gaat ze dan op haar eigen kamer (me zoontje ging met 10/11 maanden voor het eerst op zijn kamer slapen).
Via geluid vond ik het nooit erg, kon juist beter slapen erdoor en ik denk dat het geen invloed heeft of de kind snel door slaapt. Me zoontje sliep wel met 2 weken al door de nachten. Me neefjes ertegen, sliepen pas veel later door, terwijl ze ongeveer dezelfde setting hadden bij me schoonzus.
één maand geleden
Onze dochter heeft 10 maanden bij ons op de kamer geslapen voordat ze naar haar reizen kamertje ging. In het begin voelde het fijn omdat ik haar dichtbij me wilden houden, veilig omdat je alles meekrijgt, handig omdat je honger etc. snel herkent (vooral met bv). Vanaf 10 maanden hielden we elkaar wakker met draaien/geluiden. Dat was voor ins het teken dat onze dochter klaar was voor haar eigen kamertje. Bij baby2 gaan we het net zo doen. Beginnen bij ons op de kamer totdat dat voor beide kanten niet meer fijn is😊
één maand geleden
Het plan is om nu de baby op zijn eigen kamer te laten slapen met de babyfoon naast me. Mogelijk dat ik me nog bedenk haha 😅
één maand geleden
Wij nemen haar bij ons in de kamer in de co sleeper. Dat voelt veiliger. Graag zou ik borstvoeding geven en dan is het ook makkelijker. Zo'n kleintje heeft 9 maanden bij jou geleefd en dan zo ineens alleen in een bedje en kamer, lijkt mij niet heel fijn idee. Ik weet niet voor hoelang ze dan bij ons blijft. We zien wel hoe het loopt de eerste weken.
één maand geleden
Is echt uitproberen wat voor jullie fijn gaat zijn.
Ik sliep niet toen onze dochter bij ons op de kamer sliep dus einde kraamweek naar haar eigen kamer. Babyphone en Owlet Sock ging prima hier.
Gaan we nu ook weer doen met de tweede. Ik kon gewoon echt niet slapen van elk kreuntje kuchje stond ik zowat langs het bed.
Maar dat is echt uitproberen wat voor jullie werkt.
één maand geleden
Tot 9 maanden hier bij ons in de cosleeper geslapen. Na die 9 mnd ging hij overdag pas ook in zijn eigen bed liggen. Toen dat goed ging in zn eigen bed gelegd, tot de eerste voeding weer kwam rond 23 /00 uur en dan lagen wij net in bed. Dan legde ik hem soms terug in zijn eigen bed, maar vaak ook in de cosleeper na de voeding (bv) omdat ik te lui was. Ging bij ons allemaal heel natuurlijk. Vanaf ongeveer 1 jaar gaf ik alleen nog maar bv bij het naar bed gaan en opstaan en lag hij snachts in zijn eigen bedje
één maand geleden
Bij mij op de kamer in een co-sleeper. Later wordt die vervangen door ledikant. De eerste heeft op 1 week af 1 jaar bij mij geslapen. De tweede heeft bijna twee jaar bij mij geslapen. De derde heeft helaas geen eigen kamertje dus die zal ook lekker bij mij liggen 🥰 "Later" kijken we dan welke jongens het beste een kamertje kunnen delen.
"Mijn" kamer is de familiekamer haha. Mjjn man slaapt op zolder, die kan niet goed samen slapen. En de andere twee kinderen kruipen altijd halverwege de nacht bij mij in bed. De tweede begint de nacht bij mij. Als ik dan naar bed ga, leg ik hem in mijn bed en dan halverwege de nacht komt hij toch weer bij mij. Oudste begint de nacht in zijn eigen bed, maar komt dan toch later weer bij mij erbij.
Heeeerrlijk! 🥰 Geen idee hoe ik dit ga regelen allemaal wanneer baby hier ook slaapt, maar komt tijd komt raad!
één maand geleden
Oh en de voors en tegens...
In ons geval is het bijna alleen maar win! Tot nu toe. Iedereen komt aan zijn nachtrust toe. Kinderen voelen zich niet bang, dus over het algemeen geen stress.
Het enige nadeel vind ik de ochtenden. De tweede is vaak wakker als ik opsta waardoor de tv wat langer aanstaat in de ochtend dan dat ik zou willen. Ik zet dan de tv aan en ondertussen verzorg ik mezelf, pak ik de tassen in e.d.
Heb al geprobeerd om de wekker eerder te zetten zodat ik klaar ben als kind(eren) wakker worden, maar de tweede wordt gewoon wakker zodra ik het bed verlaat.
één maand geleden
Dit is voor ons onze eerste baby, wij hebben de co-sleeper omdat ik heel graag borstvoeding wil gaan geven.. wel besloten om de middag dutjes in haar eigen kamertje te laten doen, als ik daar aan kan toegeven want zal de eerste tijd mee slapen met haar middag dutjes denk ik zo… maar we zullen zien er is denk ik geen goed of fout je moedergevoel volgen in deze denk ik.. mocht me partner niet kunnen slapen hierdoor kan die op zolder slapen, wij hebben een eigen bedrijf dus nachtrust is een must voor mijn hardwerkende man❤️
één maand geleden
Wij hebben een 3 kamer woning en onze 3 meiden slapen bij elkaar op de kamer. Onze jongen zal straks bij ons op de slaapkamer slapen. Met de meiden hebben wij dat ook altijd gedaan. Wij hebben het idee dat onze kinderen dat fijn vonden, lekker vertrouwd bij mama & papa.
één maand geleden
Wij gaan voor de cosleeper/bedside crib.
Bij de vorige dachten we eerst dat ze gelijk op dr eigen kamer zou gaan. Ook weinig ruimte in de slaapkamer, dus we dachten niet anders te kunnen. Toen kwamen we de bedsidecrib tegen en hebben we dat gedaan ook vanwege de borstvoeding. Uiteindelijk heeft ze daar ruim een half jaar in geslapen en pas ik denk na 4 maanden dat ze overdag in haar eigen bedje is gaan slapen.