58 Reacties

één maand geleden

Bij de eersten (tweeling) zijn ze na thuiskomst uit het ziekenhuis, direct naar de eigen kamer gegaan. Ik had wel een tweeling cosleeper, maar we kwamen onverwacht thuis en die was nog niet gemonteerd. Dit is mega goed bevallen. Maar goed, toen had ik wel al 3 weken met ze op een ziekenhuiskamer geslapen. Ik weet niet hoe het dit keer gaat, maar de kans dat ik vroeg beval en dus weer een tijdje met de kleine in het ziekenhuis verblijf is groot. Dus ik neig op dit moment naar lekker naar eigen kamertje, thuis.

één maand geleden

Bij mij in bed en/of co sleeper. Baby’s hebben nabijheid nodig, voor de hechting en ik geef bv dus ook praktisch. Daarnaast nog 100 andere redenen om dit te doen en absoluut niet op eigen kamertje. Doe je onderzoek daarin zou ik zeggen ;)

één maand geleden

Eerste weken zal op onze kamer zijn in een wiegje, ook handiger met borstvoeding. En aangezien ik een keizersnede krijg, ben ik zelf niet zo mobiel de 1e week. 😅 Ben van plan bv te geven tot ik weer aan het werk ga, daarna lekker naar eigen kamer. Zo hebben wij het ook bij de 1e gedaan.

één maand geleden

Wij hebben een wieg voor bij ons op de slaapkamer en een ledikant op de groei voor later.

één maand geleden

De eerste is met 3 weken naar z'n eigen kamer gegaan omdat hij zoveel geluid maakte. De tweede heeft 10 maanden bij ons op bed gelegen omdat hij echt aanhankelijk is (slaapt wel apart nu maar nog steeds de grootste knuffelkont). Ik zou me voorbereiden op alle opties. Je weet niet hoe het loopt en hebt niet altijd veel invloed hierop

één maand geleden

Wij hebben maar 1 slaapkamer, dus ik ga maar alvast bidden dat ik een beetje kan slapen en niet van elk kreuntje en zuchtje wakker ga worden. We hebben een cosleeper ivm ruimtegebrek en borstvoeding 😬

één maand geleden

Reactie op Kels94

Wij hebben maar 1 slaapkamer, dus ik ga maar alvast bidden dat ik een beetj ...
Ik heb hier in een ander topic een tijdje terug gelezen dat best veel ouders met oordoppen in slapen om niet van ieder zuchtje direct 'aan' te gaan en toch steeds wakker worden van de belangrijke geluiden. Dus misschien is dat iets? 🙃

één maand geleden

Zeker eerst op onze kamer in co sleeper en als ze daar uit is gegroeid waarschijnlijk bij ons in bed. Vind ik erg fijn en als ze er zelf aan toe zijn en het willen kunnen ze verhuizen naar eigen kamer. Onze kleuter slaapt nu in peuterbed naast ons bed en wil nog graag bij ons in de kamer liggen

één maand geleden

Reactie op Kels94

Wij hebben maar 1 slaapkamer, dus ik ga maar alvast bidden dat ik een beetj ...
Hee ik slaap al een aantal jaren met oordopjes. Dit helpt geel goed. Ik hoor het als mijn kind hoest of spuugt of huilt. Maar niet elke draai beweging of geluidje

één maand geleden

Dit is ons eerste kind en de bedoeling is dat het zo snel mogelijk op zijn/haar eigen kamer gaat slapen. We hebben dus geen co sleeper en hopen ook dat het gaat lukken. We geven ons wel een week waarin we gewoon kijken wat goed voelt. Voor ons is de voornaamste reden slaap en dat onze slaapkamer van ons blijft. Daarin zijn we ouderwets ;).

één maand geleden

Reactie op Houten

Dit is ons eerste kind en de bedoeling is dat het zo snel mogelijk op zijn/ ...
Oh en uiteraard veranderd dit als ik toch een keizersnede moet of er is een andere reden. We gaan er niet krampachtig in doen maar hebben wel een plan.

één maand geleden

Reactie op Houten

Dit is ons eerste kind en de bedoeling is dat het zo snel mogelijk op zijn/ ...
Zo ieder zijn eigen keuze! Gebruik je dan bijvoorbeeld wel een babyfoon oid?

één maand geleden

Hier werd bij onze eerste dekens en lakens afgeraden omdat ze eronder kunnen komen en nog niet sterk zijn om zichzelf te bevrijden mochten ze onder de dekens terecht komen. Dus ons meisje heeft tot 1 jaar altijd in een slaapzak met pyjama en romper geslapen (afhankelijk van het seizoen hele dik ze allemaal waren). Dus dat gaan we straks weer doen, eerst in de cosleeper en daarna in het ledikant. Grote voordeel van slaapzak vind ik dat ze niet wakker worden van de kou, dat is nu ze onder een klein dekbedje slaapt (ze is nu 28 maanden) wel eens het geval.

één maand geleden

Reactie op IGS

Hier werd bij onze eerste dekens en lakens afgeraden omdat ze eronder kunne ...
Sorry deze reactie staat onder verkeerde topic

één maand geleden

De eerste hebben we 6 weekjes bij ons in de wieg op de kamer gehad ( hij sliep toen de nachten door) en is toen naar zijn eigen kamertje gegaan. De 2e komt nu ook in de wieg eerst bij ons, meer ook omdat ze samen op 1 kamer gaan slapen dus dan wel handig als de baby al wat beter inslaapt etc voordat ze samen komen te liggen.

één maand geleden

Overdag in eigen bedje op eigen kamer, de nacht naast ons bed in de cosleeper. Bij mijn eerste ook zo gedaan, beviel goed. Hij heeft 4 maanden in de cosleeper gelegen voordat hij ook in de nacht naar zijn eigen kamer ging.

één maand geleden

Reactie op nelleke23

Zo ieder zijn eigen keuze! Gebruik je dan bijvoorbeeld wel een babyfoon oid ...
Zeker. Wel een zonder camera want ik denk dat ik anders alsnog geen oog dichtdoe, haha. Maar een babyfoon lijkt me ook heel handig als ik het huishouden doe bijvoorbeeld. Of als ik ga douchen.

één maand geleden

Wij zijn van plan in het begin het wiegje bij ons op de kamer te zetten. Wel vraag ik me af hoe we het dan het beste kunnen aanpakken met de slaapjes overdag? Ik zou het fijn vinden als de kleine al zo snel mogelijk went aan zijn/haar eigen kamertje. Maar om nou elke ochtend en avond die wieg van en naar onze kamer te verhuizen… toch maar een cosleeper dan? Of wachten met slaapjes overdag op eigen kamertje?

één maand geleden

Reactie op esther2025

Wij zijn van plan in het begin het wiegje bij ons op de kamer te zetten. We ...
Ik weet niet of je ook al een ledikant hebt, maar misschien kunnen de slaapjes overdag op de babykamer daar in. Heb gelezen dat meer mensen dat ook doen.

één maand geleden

Reactie op esther2025

Wij zijn van plan in het begin het wiegje bij ons op de kamer te zetten. We ...
Wij zijn toen gaan oefenen met overdag slaapjes in haar ledikant toen we gelijk thuis waren. Daar zou je eventueel mee kunnen oefenen. Maar het moet goed voelen voor jullie en voor de baby zelf.