22 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben eigenlijk nooit een deken of laken gebruikt in combinatie met een slaapzak. Probeer het anders eerst overdag eens zonder tijdens de dutjes 😊

4 maanden geleden

Wij gebruiken ook de puckababy slaapzak maar niet icm een deken. Wij hebben een deken gebruikt tot hij een aantal weken oud was.

4 maanden geleden

Mocht je het fijn vinden kan je eventueel ook eerst een slaapje overdag zonder deken proberen. En als dat goed gaat okk de nacht. (Bij ons kon het lakentje niet strak genoeg in het ledikant dus die hebben we er toen uitgehaald omdat hij die van zich aftrapte.)

4 maanden geleden

Sinds ze 6 weken was. Ik weet van niet beter dat een slaapzak niet samen mag met een deken? Af en toe wel eens gedaan als ze koud voelde en ik haar niet wakker wilde maken, maar zeker niet standaard. Vannacht door de hitteholf was het zo warm dat ik haar niet eens in de slaapzak heb gedaan.

4 maanden geleden

Voor de veiligheid zou ik de deken weglaten. Dat ze er nu niet onder draait wil niet zeggen dat ze dat niet kan. Wij hebben nooit een dekentje gebruikt, alleen slaapzak.

4 maanden geleden

Die van ons slaapt al maanden in alleen slaapzak. Hij begon al vrij snel te woelen dat hij eronder kwam. Je kunt het gewoon eens proberen lijkt mij wel wat gevaarlijk als je baby al kan rollen.

4 maanden geleden

Wij gebruiken t niet meer.. laatsr zat ze helemaal er onder.. als ze beetje kunnen tijgeren

4 maanden geleden

Wij hebben toen ze rond de 6 weken was geen deken meer gebruikt eigenlijk. We zijn toen overgestapt naar nunki laken met een slaapzak.

4 maanden geleden

Na een paar weken zijn wij over gegaan van deken naar slaapzak, omdat hij de deken naar beneden trapte. Nooit gecombineerd dus. Het zou hier ook niet lukken, dekens worden altijd weg geschopt, ook in de kinderwagen.

4 maanden geleden

Vanaf altijd. Bij een slaapzak heb je geen deken nodig.

4 maanden geleden

Bij mijn oudste jongens altijd een deken gebruikt icm slaapzak. Werkte bij mij ook beter. Kort op blijven maken dat is belangrijk. Hele dunne slaapzak. Als ze door hun bed gaan, kunnen ze vanzelf slapen zonder deken. Komt vanzelf hoor.

4 maanden geleden

Reactie op Lisette1990

Wij gebruiken t niet meer.. laatsr zat ze helemaal er onder.. als ze beetje ...
Ja slaapzak is wel echt veiliger als ze beweeglijk worden.

4 maanden geleden

Hier vanaf 3 maanden ongeveer overgegaan op slaapzak, wist ook niet zo goed wanneer ik dat moest doen 🙈 maar toen ging ze ook op haar eigen kamer slapen en wilde ik niet dat ze onder een deken terecht zou kunnen komen. Overigens nooit de combi van slaapzak/deken gebruikt, ik kies de slaapzak icm met romper uit op basis van de temperatuur op haar kamer. En nu gaat ze echt haar hele bed door en dan vind k t wel fijn dat ze alleen een slaapzakje heeft

4 maanden geleden

Ze kunnen de deken nu echt grijpen en over hun hoofd trekken. Zeker als ze dit in de nacht meermaals doen komen zelfs strakke dekens los Zou nuuuuu stoppen. Ook met het weer nu te warm

4 maanden geleden

Ik heb nooit een deken icm een slaapzak gebruikt eigenlijk. Wel met inbakerslaapzak. Maar met gewone slaapzak altijd zonder dekentjes

4 maanden geleden

Als ze al kan ruiken dan zou ik zo snel mogelijk gaan proberen te stoppen met de deken. Is zoals gezegd ook helemaal niet nodig, een slaapzak alleen is warm genoeg (uiteraard wel de dikte en kleding afstemmen op de temperatuur in de kamer). Hier zijn we gestopt met de deken zodra we stopten met inbakeren en overgingen op de slaapzak. En met dit weer slaapt ze in enkel een rompertje, gaat ook helemaal prima ☺️

4 maanden geleden

Zeker geen deken bij een slaapzak

4 maanden geleden

Uhm.. alleen tijdens kraamperiode hadden we een deken. Dus al maanden niet meer. Toen we overstappen op een slaapzak.

4 maanden geleden

Je zou wen nunki laken kunnen overwegen? Daar mogen ze onder tot 3 jaar. Onze dochter is ook echt gebaat bij de geborgenheid van een lakentje.

4 maanden geleden

Hier na 2 maanden eigenlijk al geen losse deken meer. Trapte ze weg. Had geen zin meer 😅