12 Reacties
2 dagen geleden
Hier vergelijkbaar als met ts. Man doet in het weekend wel gewoon meedraaien, stofzuigen, toiletten, kattenbakken etc. Doordeweeks niet, maar dat is ook logisch met 14-urige werkdagen. We hebben een groot huis met een grote tuin (1.000m2) en hij doet daar wel het meeste en vooral het zware werk.
We hebben hier nooit discussie over, omdat hij niet verwacht dat hij met zijn benen omhoog gaat als hij klaar is met werken.
2 dagen geleden
Hier is het verdeeld, de ene dag doet een wat meer en de andere dag de ander. We pakken beide op wat moet gebeuren.
Wel HAAT mijn man koken, dus dat doe ik standaard. Als evenwicht doet hij vaak de was bijhouden en let ik daar wat minder op.
2 dagen geleden
Wij werken beide 4 dagen. We hebben 3 kinderen. We hadden een schoonmaakster 1 ochtend per week maar die is voorlopig ziek.
We hebben wel een robotsrofzuiger, een elektrische steeldweil en een robotgrasmaaier. We verdelen de taken verder zo gelijk mogelijk. Ik doe bijvoorbeeld de was, maar mijn man vouwt het op.
2 dagen geleden
Mijn man doet alles behalve de was die doe ik liever zelf. Hij is ook gewoon heel schoon van zichzelf. Als ik bezig ben met de kids en hij ziet afwas of iets op de vloer gaat hij ook gewoon schoonmaken 😂 en ook koken doet hij regelmatig, elke dag een ei onbijtje voor onze baby en mij dus ik ben daar wel echt super blij mee. Zeker toen ik net bevallen was vond ik het echt super fijn dat ik gewoon kon herstellen en moederen.
2 dagen geleden
Ik werk 3 dagen, mijn man 5. Ik doe echt het meeste in het huishouden, hij af en toe stofzuigen of een wasje draaien. Hij kookt wel regelmatig, omdat ik vaak laat thuis ben als ik werk, en hij doet vaak boodschappen
2 dagen geleden
Hier geen vaste taakverdeling, maar doen beetje evenredig alles verdelen. Alleen op maandag heb ik een ochtendje zonder kinderen dan trek ik veel recht. Bijv. de was van heel de week opvouwen en opruimen, wc's poetsen, stofzuigers leeggooien, vaatwasser/wasmachine schoonmaken, vooruit koken.
Beetje de belangrijkste dingen zodat we er weer een week tegenaan kunnen.
Probeer dan juist ook extra dingen te doen, omdat die anders blijven liggen, de belangrijkste dingen doen we toch wel gedurende de week.
ADMIN
2 dagen geleden
Mijn man werkt 5 dagen, ik 3 maar de andere twee dagen heb ik een baby en peuter thuis. We hebben, heel luxe, elke week een schoonmaakster die 4 uur komt en ook strijkt. Daarmee zijn de grootste wekelijkse klusjes al gedaan.
Verder doe ik de boodschappen online, hij kookt bijna altijd. We ruimen ‘s avonds als de kinderen in bed liggen samen op en we wisselen af qua stofzuigen. Ik doe wel meestal de was, leg alles in de kasten en verschoon de bedden. Hij doet dan weer dingen als de tuin en het vuilnis wegbrengen.
Best een goede verdeling heb ik zelf het idee 😊
2 dagen geleden
Hij werkt 5 dagen, kluts boven aan de toekomstige slaapkamers, ons huis en grond is een 30+ jaar plan. Ik werk 2 dagen, en onze dochter gaat dan naar de opvang. Alle andere dagen, Di,Wo,Do,Za,Zo heb ik haar vanaf 6:00 tot aan het avond eten. Mijn bed tijd is 21:00. Ik doe over het algemeen al het huishouden, heeeeeeel soms ziet hij dat hij de was of vaatwas kan doen. Zeldzaam, word jij steeds beter in.
Maar dan nog, zijn eten staat vaak voor hem klaar en meestal ook zijn luch als hij thuis is.
Hij betaald de hoofd rekeningen en ik de boodschappen + extra .
Soms denk ik wel eens dat ik het hem te gemakkelijk maak en hij niet een dag alleen aankan met onze dochter. Maja , als ik haar hoor huilen dan los ik het op ook al is het zijn tijd met haar.
2 dagen geleden
Ik doe vrijwel alles eigenlijk, behalve de vuilnis en de boodschappen.
Maargoed mijn man werkt ook zijn benen onder zijn lijf vandaan en ik ben thuisblijfmoeder, dusja. Daarnaast doe ik het graag, heb lichte vorm van smetvrees dus ik doe het het liefst ook graag zelf hahaha