18 Reacties

3 dagen geleden

Ik zou het niet weten maar ik heb een extra echo gehad omdat onze meid wat klein is. Ik was 30+5 en snoep stiekem best wat af en de kleine meid is 1486. Dus volgens mij valt dat best mee in hoe ver je baby aankomt als je snoept.

3 dagen geleden

Heeft inderdaad volgens mij niet veel effect, ik eet wel iets meer dan gemiddeld maar ben niet veel aangekomen behalve de buik dan en me kindje is miss beetje aan de grotere kant, krijg nog een groeiecho

3 dagen geleden

Ik denk altijd dat je baby meer groeit van gezond voedsel dan van koek snoep snacks en fastfood

3 dagen geleden

Reactie op Boy or Girl

Ik denk altijd dat je baby meer groeit van gezond voedsel dan van koek snoe ...
Nee staat daar los van, je moet natuurlijk belangrijke voedingsstoffen binnen krijgen, maar me vriendin kon niet veel eten verdragen en bv wel friet, kindje is was goed op gewicht en gezond geboren

3 dagen geleden

Reactie op lisaxx98

Nee staat daar los van, je moet natuurlijk belangrijke voedingsstoffen binn ...
Absoluut balans is altijd belangrijk:))! Maar zoals je ziet met je vriendin een snoepje/ koekje en of fastfood op zijn tijd is niet erg. Was zij zelf veel aangekomen? Ik ben bv dus zelf nu 6,5 kg in totaal aangekomen en eigenlijk alleen te zien aan mijn buikje.

3 dagen geleden

Reactie op mies 28

Absoluut balans is altijd belangrijk:))! Maar zoals je ziet met je vriendin ...
Nouw ze had voor de zwangerschap ondergewicht (depressie), dus aankomen was juist nodig, ze werd idd bv in haar gezicht wat dikker IVM vocht, maar na paar maandjes was ze gewoon weer mooi op gewicht

3 dagen geleden

Ik heb een suikerverslaving en mjjn baby zit op P94 dus heel groot.. moet nu koolhydraten arm en suikervrij eten tot de volgende echo om te kijken of het invloed heeft

2 dagen geleden

Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Denk dat een groot deel ook erfelijk bepaald is. Ik ben echt een enorme zoetekouw! Dit is mijn 2e zwangerschap met zwangerschapsdiabetes. Beide rond 27 weken bekend en daarna direct goed op eten gaan letten. Bij de 1e keer was mijn baby dus op de echo's aan de grote kant. Hij werd net voor de 40 weken geboren met 4.055 gram. Nu dus de 2e en met mijn laatste echo was ze dus aan de kleine kant van het gemiddelde. Maar hoe ze met de geboorte is, wie zal het zeggen?

2 dagen geleden

Hier 3de zwangerschap en 3 keer zwangerschap diabetes. Mijn waardes zijn onder controle maar mijn man en zijn broers waren alle 3 grote jongens bij de geboorte. En dit is erfelijk bepaald. 1ste 37.6 4030gram 2de 38.2 4475 gram 3de heeft een buik van p99 en een langer beentje.

2 dagen geleden

Geen idee, deze 2e baby is weer elke keer lekker gemiddeld in grootte en gewicht. Ik eet niet meer of anders dan voor de zwangerschap (behalve dan het laten staan van rauw vlees etc). Begin van de zwangerschap heel misselijk geweest en net 3 weken ziek geweest met nauwelijks eetlust. Net daarna echo gehad en alles was dus weer gemiddeld.

2 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Ik heb een suikerverslaving en mjjn baby zit op P94 dus heel groot.. moet n ...
Hoeveel weken zitten tussen nu en het volgende meetmoment? En hoeveel weken ben je nu? Ben benieuwd idd.

2 dagen geleden

Nou, mijn verloskundige vroeg bij de groeiecho of ik minder had gegeten dan normaal aangezien die kleine iets minder snel was gegroeid dan de echo daarvoor. Vond zo'n rare vraag hahaha... alsof je met heel veel eten een enorme baby krijgt.

2 dagen geleden

Maar misschien is dat ook wel zo. Ik denk alleen dat je niet de groei kan sturen met je voeding? Dus als je kindje wat kleiner is, dat je heel veel moet gaan eten? Lijkt mij beetje gek

2 dagen geleden

Reactie op Anano12

Maar misschien is dat ook wel zo. Ik denk alleen dat je niet de groei kan s ...
Zal wel afhankelijk zijn van verschillende factoren en kan per persoon verschillen denk ik dan?! Mijn vk vroeg dit bij m'n eerste kindje ook, maar dan eerder of ik veel had gegeten omdat het kindje groot was..

2 dagen geleden

Reactie op Babynr2boy

Hier 3de zwangerschap en 3 keer zwangerschap diabetes. Mijn waardes zijn o ...
Mag ik vragen hoe ze ter wereld zijn gekomen? Ik ben bang voor een keizersnede als de baby te groot wordt :(

2 dagen geleden

Reactie op MissGvz

Hoeveel weken zitten tussen nu en het volgende meetmoment? En hoeveel weken ...
Ik had bij 31.6 te horen gekregen dmv groeiecho dat hij groot is, P94. De volgende groei echo is bij 34.4 weken (op 9 december). Als ik het niet vergeet doe ik even een updateje! Op dit moment eet ik dus koolhydraatarm en minder suiker, al moet ik zegger dat ik echt wel moeite heb met het snoepen en nog wel eens snoep. Wel maar 5% van wat ik ‘normaliter’ snoepte 😅

2 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Ik had bij 31.6 te horen gekregen dmv groeiecho dat hij groot is, P94. De ...
Ik moet ook een groeiecho de 6de, buikje is misschien net groter dan gemiddeld, maar is niet zeker😆

één dag geleden

Reactie op Delanyz

Ik had bij 31.6 te horen gekregen dmv groeiecho dat hij groot is, P94. De ...
Nou dat snap ik wel. Is wel heel heftig ineens naar helemaal niets. Een beetje genieten mag iedereen toch. Goed bezig en succes! Leuk als je een updatetje geeft tzt.