27 Reacties

één maand geleden

In het ziekenhuis krijg je alles wat je nodig zou hebben, je hoeft in principe niks mee te nemen behalve kleding e.d. Je krijgt inderdaad van die visnet onderbroeken, je mag zelf alles meenemen wat je wil om te gebruiken. Bijv een normale (grote) onderbroek of sommige mensen gebruiken gewoon volwassen-luiers de eerste dagen

één maand geleden

Reactie op Selena12345

In het ziekenhuis krijg je alles wat je nodig zou hebben, je hoeft in princ ...
Dankjewel, maar wanneer kan ik na de bevalling, als alles goed gaat, naar huis?

één maand geleden

Reactie op OplettendeKei702352

Dankjewel, maar wanneer kan ik na de bevalling, als alles goed gaat, naar h ...
Als alles goed is, in Nederland, zo'n 2 uur na de bevalling. Bij de eerste bevallen om 22 uur en om 0:00 mochten we in principe naar huis. Maar de kinderarts wilde onze zoon nog zien, maar was niet beschikbaar, dus toen moesten we alsnog de nacht blijven

één maand geleden

Dankjewel, maar wanneer kan ik na de bevalling, als alles goed gaat, naar h ...
Als alles goed gaat redelijk snel, na een paar uur al! Zou wel genoeg inpakken voor het geval dat je wel langer moet blijven

één maand geleden

Reactie op M_1986

Als alles goed is, in Nederland, zo'n 2 uur na de bevalling. Bij de eerste ...
Had u dit kunnen voorzien en heeft u alles wat u nodig heeft voor één nacht van huis meegenomen of heeft u in het ziekenhuis ook hygiëneartikelen (tandenborstel, tandpasta en zeep) gekregen?

één maand geleden

Reactie op Selena12345

Als alles goed gaat redelijk snel, na een paar uur al! Zou wel genoeg inpak ...
Ik moet dus een tas klaarmaken met de spullen die ik mee wil nemen naar het ziekenhuis, toch? En voor het kind? Wat moet ik van thuis meenemen en wat voorziet het ziekenhuis?

één maand geleden

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen en beide keren was ik na 2,5 uur richting huis na een voorspoedige bevalling. Je mag alles meenemen wat je fijn vind om te gebruiken, je bent zo lang er geen noodzaak is vrij om je eigen spullen te gebruiken. Ik zou het wel aanraden je vluchttas compleet mee te nemen. Mocht je toch moeten blijven heb je geen stress om spullen die nog gehaald moeten worden. Dat was tenminste mijn idee. Je kan het beter ongebruikt mee terug nemen, dan iets wat spanning ervaren omdat je het niet bij je hebt :-)

één maand geleden

Ik moet dus een tas klaarmaken met de spullen die ik mee wil nemen naar het ...
Voor jezelf - kleding - verzorgingsproducten (tandpasta/shampoo e.d.) - snacks! - eventueel dingen die je fijn vind te gebruiken dus ipv standaard ziekenhuis spullen - slippers - oplader telefoon, oortjes of een boek Ziekenhuis zorgt voor kraamverbanden, luiers, doekjes, flesjes/flesvoeding Baby - hydrofiele doeken - kleding maat 50 én 56 (voor het geval je baby groter is dan verwacht) - mutsjes - eventueel knuffeltje, speentje - autostoeltje - jasje/dekentje Misschien dat ik nog iets vergeten ben maar dit is ongeveer wat ik bij had xx

één maand geleden

Reactie op Esebenjo

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen en beide keren was ik na 2,5 uur richt ...
Dankjewel, ik iets van mezelf dragen, zoals een loszittend geboorteshirt, of krijg ik van het ziekenhuis iets mee? Ik wil niet helemaal naakt zijn, omdat ik me daar ongemakkelijk bij voel. Voor mijn eerste kindje heb ik een USB-stick gemaakt met muziek waar ik tijdens de bevalling naar kon luisteren. Is het mogelijk om dit zelfs in het ziekenhuis te doen of niet?

één maand geleden

Reactie op Selena12345

Voor jezelf - kleding - verzorgingsproducten (tandpasta/shampoo e.d.) - sn ...
Ohja en vergeet geen spullen voor je partner, mocht die ook moeten blijven slapen

één maand geleden

Reactie op Selena12345

Voor jezelf - kleding - verzorgingsproducten (tandpasta/shampoo e.d.) - sn ...
Maak je geen zorgen! Je bent erg aardig, dankjewel!

één maand geleden

Had u dit kunnen voorzien en heeft u alles wat u nodig heeft voor één nacht ...
Ik zou thuis bevallen, maar vanwege meconium houdend vruchtwater moest ik naar het ziekenhuis. Ik had wel uit voorzorg een vlucht tas klaar staan met toilet spullen, kleding, tas voor de baby. In het ziekenhuis is alles verder voor de baby: dus voeding, luiers e.d. (kleertjes, autostoel etc zelf meenemen). Het kraampakket hoef je niet mee te nemen, dat hebben ze allemaal in ziekenhuis. Heb je geen lijstje gehad van de verloskundige wat je moet inpakken?

één maand geleden

Reactie op Selena12345

Ohja en vergeet geen spullen voor je partner, mocht die ook moeten blijven ...
Kunnen wij dit beslissen? Hoe werkt het? Moet ik het eerst aan iemand vertellen?

één maand geleden

Shirt zou ik van jezelf meenemen. Soms krijg je na je bevalling en als je langer moet blijven een buidelband. Maar dat is niet in ieder ziekenhuis zo. Wat ikzelf deed was oude onderbroeken van mn man aan. Die heeft n wat grotere maat dan ikzelf heb, vond ik veel fijner dan die netbroekjes of mn eigen slips

één maand geleden

Kunnen wij dit beslissen? Hoe werkt het? Moet ik het eerst aan iemand verte ...
Mag je zelf beslissen, het is niet verplicht voor je partner om te blijven. Ze vragen dit vanzelf en dan klappen ze zo’n gek bedje uit voor ze om te slapen

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik zou thuis bevallen, maar vanwege meconium houdend vruchtwater moest ik n ...
Nee, er is mij niets verteld, maar ik heb geen verloskundige meer, ik word alleen gevolgd door het ziekenhuis en bij het laatste bezoek hebben ze niets verteld

één maand geleden

Reactie op Selena12345

Mag je zelf beslissen, het is niet verplicht voor je partner om te blijven. ...
Niet overal zo! Ligt aan ziekenhuis en aan de drukte.

één maand geleden

Nee, er is mij niets verteld, maar ik heb geen verloskundige meer, ik word ...
Komt dan nog wel hoor. Hier is dat ook nog niet doorgesproken.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Niet overal zo! Ligt aan ziekenhuis en aan de drukte.
Wat bedoel je?

één maand geleden

Wat bedoel je?
Niet in elk ziekenhuis kan en mag de partner blijven overnachten. Ik kreeg een 3 persoons kamer na de bevalling. Omdat het super rustig was mocht mijn partner blijven overnachten, maar anders moest hij naar huis en mocht hij ochtends weer komen