19 Reacties

9 maanden geleden

Medela vind ik het makkelijkst schoon te maken. Heb ook een Evite maar met een Medela kolf ik dubbel zoveel, maar dat is heel persoonlijk. Bij de eerste had ik een Horigen. Dat kolfde super fijn maar die hield het helaas geen 2 kinderen vol. Soms kan je bij een lactatiekundige testen.

9 maanden geleden

Ik hebbde medela swing maxi, vind deze heel fijn. Maar zoals al gezegd is, het is heel persoonlijk wat wel/niet werkt. Ik heb deze destijds kunnen uitproberen bij m'n schoonzusje eerste ideaal. Houdt t wel goed vol, onze dochter ruim 9 maanden fulltime borstvoeding gegeven, moest 4 dagen per week altijd kolven. Tussendoor ook nog aan 2 vriendinnen uitgeleend en nu zelf voor de 2e ronde in gebruik. Nog geen tekenen dat ie op is.

9 maanden geleden

Ik heb de Ardo Melis handsfree via een lactatiedeskundige gekocht. Heel fijn op die manier omdat ik meerdere kolven kon uitproberen en testen wat het fijnst was.

9 maanden geleden

Hier ervaring met de Medela swing maxi (met de flesjes) en de handsfree (collection cups) en met de Elvie. Ik vind de Medela makkelijker schoon te maken, en de collection cups absoluut het geld waard tov de flesjes waar je weer echt een kolf BH bij nodig hebt. De Elvie vind ik fijn voor erbij omdat hij zo discreet en stil is, maar ik vind hem erg duur en heb naar mijn idee toch wat minder opbrengst.

9 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Hier ervaring met de Medela swing maxi (met de flesjes) en de handsfree (co ...
Een kolfbh hier niet nodig met de medela swing maxi. Je kunt deze met een voedingshempje vast zetten. Ooit online als hack ergens gevonden haha

9 maanden geleden

Ik heb de Avent van Philips. Bevalt goed, maar heb nooit een ander ervaren dus kan het niet vergelijken.

9 maanden geleden

Ik heb de Evite en ben zeer tevreden. Ik heb een goede opbrengst en hij is goed betaalbaar. Dit is wel de enige kolf die ik heb geprobeerd dus geen vergelijking materiaal.

9 maanden geleden

Ik vind de ardo alyssa echt top. Had hiervoor medela swing en die was ook heel fijn.

8 maanden geleden

Ik heb meerdere uitgeprobeerd bij een kolfconsult en kwam uit bij 4mommy, werkt heel goed en het schoonmaken duurt ook maar een paar minuten!

8 maanden geleden

Welke sluit het beste aan bij de medela symphonie?

8 maanden geleden

Ik heb Medela swing maxi, en zweer erbij! Ben zo blij met deze kolf en raad hem aan iedereen aan

8 maanden geleden

Ik heb een ardo calypso. Werkt prima. Alle onderdelen zijn los te bestellen. Ik heb er ook altijd prima opbrengst mee. Volgens mij is dit een wat ouder model, maar het nieuwste ardo model zal hetzelfde voor gelden lijkt me.

8 maanden geleden

Krijg nergens zo veel uit dan uit de medela harmony, lekker ouderwets met de hand maar krijg in 10 minuutjes er uit waar ik met hands free kolven het resultaat niet eens na 30 minuten heb 😅

8 maanden geleden

Ik heb evite, gebruik het nu al 3 maanden. Ben er zo erg tevreden mee!

8 maanden geleden

Reactie op Tgb2024

Ik heb evite, gebruik het nu al 3 maanden. Ben er zo erg tevreden mee!
Ik ben er helaas juist super teleurgesteld in. Kolf maar de helft van wat ik met mijn Medela freestyle flex kolf. Het is fijn om je handen vrij te hebben, maar vind het erg veel onderdelen, veel onhandiger afwassen en in elkaar zetten en ook nogal groot voor in je bh. Je kunt ook niet goed zien wat je kolft en wanneer je toeschietreflex begint. Wel jammer want de reviews zijn echt goed maar voor mij geen match.

8 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Ik ben er helaas juist super teleurgesteld in. Kolf maar de helft van wat i ...
Erg jammer.. als ik kolf aanzet en wacht tot dat die vanzelf uitgaat en klaar is heb ik al 260 melk in totaal gekolfd meestal

8 maanden geleden

Reactie op Tgb2024

Erg jammer.. als ik kolf aanzet en wacht tot dat die vanzelf uitgaat en kla ...
Gebruik je dan de automatische stand?

8 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Gebruik je dan de automatische stand?
Hierbij een foto met welke stand ik het dagelijks gebruik

8 maanden geleden

Reactie op Tgb2024

Hierbij een foto met welke stand ik het dagelijks gebruik
Bedankt!