24 Reacties
2 dagen geleden
Ben je aangesloten bij een vakbond? Die kunnen je helpen met het uitzoeken van alle opties en weten precies waar je recht op hebt.
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Nee welke vakbond?
CNV of FNV bijvoorbeeld. Je kunt alsnog lid worden... of misschien een adviseur via je rechtsbijstandsverzekeringen? Of nog een keer met het UWV bellen?
2 dagen geleden
En heb je in die nieuwe situatie wellicht wel recht op toeslagen? Ik zou eens aankloppen bij de gemeente. Iedere gemeente heeft wel een loket voor dit soort vragen. Zij zijn precies thuis in alle regels, ook de lokale regels.
2 dagen geleden
Misschien even kijken of er een juridisch loket bij jou in de buurt zit als je niet bent aangesloten bij een vakbond? Zij geven gratis juridisch advies (of verwijzen je door naar de juiste instantie, verschilt per kwestie).
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Niks gaan geven
Maar in een nieuwe situatie toch goed laten uitzoeken
2 dagen geleden
Reactie op KBM1992
Als je inlogt bij het UWV met je DigiD kun je zelf ook inzien met welke sal ...
Ik heb het inderdaad uitgezocht en uitgerekend adhv de salarissen die daar staan, ik weet niet hoeveel belasting er nog af gaat maar ik kom uit op totaal 1650 euro netto, terwijl ik normaliter 2400 euro netto ontvang.. 😭 Dat is echt een ziek groot verschil. Ik stress m zo erg. We hebben geen eens alle baby spullen nog kunnen kopen etc
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ik heb het inderdaad uitgezocht en uitgerekend adhv de salarissen die daar ...
Misschien heb je nog recht op aanvullende uitkering? Maar dat hangt ook heel erg af van het inkomen van je man.. Ook betaalt het uwv per 4 weken uit ipv per maand, jaar dat zou dit verschil niet verklaren..
Ik zit nu zelf sinds kort in de ww en ik hou netto ook geen 75 procent over van mijn netto loon dat ik had, dus ik vind die dagloon berekeningen ook maar wat vreemd en verwarrend 😑
2 dagen geleden
Reactie op bumblebeedc
Misschien heb je nog recht op aanvullende uitkering? Maar dat hangt ook hee ...
Klopt je krijgt elke week uitbetaald, maar dan alsnog bijv van werkgever 1 kreeg ik normaliter elke 4 weken 875 euro, nu krijg ik van uwv elke week 162 🥹
Ik heb denk ik dan geen recht op aanvullend. Vind het gewoon echt een ziek verschil en als ik dit geweten had had ik me niet ziek gemeld en gewoon proberen door te werken 🥲
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Klopt je krijgt elke week uitbetaald, maar dan alsnog bijv van werkgever 1 ...
Zoals al uitgelegd is in je vorige topic.
Je de uitkering is lager omdat je niet alle maanden dat salaris hebt ontvangen. Dat is heel vervelend maar het sv loon wordt bepaald over een periode van 12 maanden.
Bij een ziekmelding geldt overigens niet de WAZO maar krijg je ziektewet uitkering. Maar voor de WAZO wordt dezelfde berekening gehanteerd van het SV loon.
Enige wat je zou kunnen doen is naar je werkgever(s) of die je salaris zoals op papier willen uitbetalen en dat de uitkering van het UWV naar de werkgever gaat.
2 dagen geleden
Reactie op M_1986
Zoals al uitgelegd is in je vorige topic.
Je de uitkering is lager omdat je ...
Dat is wel een goed punt, is dit al echt je WAZO of nog een Ziektewet uitkering, want dat is het verschil tussen volledig dagloon en maar 70 procent hiervan...
Maar dat kijken naar de afgelopen 12 maanden ipv huidige situatiezorgt vaker voor problemen, niet alleen hier, maar ook bij toeslagen. Daar moeten veel mensen ook ineens (in verhouding veel meer) terugbetalen als ze iets omhoog gaan in inkomen, ongeacht of het op tijd is doorgegeven. Puur omdat ook daar zaken op jaarbasis ipv maandbasis berekend worden 😑