21 Reacties

11 maanden geleden

Wij hebben bij de ABN AMRO een rekening geopend, ook al bij de eerste. Vooral omdat we beiden daar een rekening hebben & zelf heb ik dan ook nog een rekening bij de Rabobank.

11 maanden geleden

Ik lees mee

11 maanden geleden

Ja , hier Rabo regenboog rekening geopend

11 maanden geleden

Reactie op Geertjen97

Wij hebben bij de ABN AMRO een rekening geopend, ook al bij de eerste. Voor ...
Oh en je krijgt al een klein bedrag door de bank gestort op die rekening

11 maanden geleden

Wij bij Triodos, had net betere voorwaarden dan bij ASN en zeker ING waar we zelf zitten, maar bij Triodos hoef je als ouder zelf geen klant te zijn. Als het goed is krijgen we nog een kinderboek bij een bepaalde inleg, maar belangrijkste is dat dit (net als ASN) een bank is die niet belegd in wapens/fossiele brandstoffen e.d. ☺️

11 maanden geleden

Hier Rabo rekening voor de kinderen maar we doen er weinig mee. Wij beleggen bij Meesman voor hen!

11 maanden geleden

Wij hebben voor onze oudsten een zilvervloot rekening bij SNS bank, maar dat is sinds dit jaar niet meer mogelijk. We zullen daarom een reguliere spaarrekening voor onze 3e openen.

11 maanden geleden

Hier een Rabo regenboog rekening

11 maanden geleden

Wij hebben gekozen voor een beleggingsrekening. Wij sparen met het idee dat het over ongeveer 18 jaar pas gebruikt zal worden voor studie oid, wij vinden het zonde om over zo’n horizon te sparen voor 1-2 procent rente. Daarnaast viel het ons op dat veel kinderrekeningen nog eens voorwaarden voor opname waardoor eenmaal gestort het geld vaststaat, ookal kun je ergens anders een betere rente op het geld krijgen. Voor ons was dat een reden om liever op onze eigen naam te sparen.

11 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Wij hebben gekozen voor een beleggingsrekening. Wij sparen met het idee dat ...
Hoe doe je dat dan met schenkbelasting wanneer je het eerst op eigen naam spaart? Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel het bedrag bij 18 jaar gaat zijn, maar het moment van overzetten naar het kind betekent dan volgens mij dat je belasting gaat betalen boven een bepaald bedrag.

11 maanden geleden

Reactie op Violetsareblue

Hoe doe je dat dan met schenkbelasting wanneer je het eerst op eigen naam s ...
Plus mocht je zelf in financiële problemen oid komen dan kan spaargeld op eigen naam ook opgeëist worden om schulden af te betalen. Als het op naam van je kind staat kan dat niet. Of kun je nog iets doen om dit te ondervangen?

11 maanden geleden

Reactie op Violetsareblue

Hoe doe je dat dan met schenkbelasting wanneer je het eerst op eigen naam s ...
Dat klopt, al mag je redelijke bijdragen voor studiekosten daar wel naast tellen onder de 21 op dit moment. En je mag iets van 6700 per jaar schenken, en je hebt ook nog de mogelijkheid om eenmalig 32000 te schenken. Ik weet niet wat jullie spaardoel is natuurlijk, maar wij verwachten dat het wel goed komt met dit soort drempelwaarden.

11 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Plus mocht je zelf in financiële problemen oid komen dan kan spaargeld op e ...
Dit is inderdaad het grote voordeel van sparen op naam van het kind - ook als je denkt dat je misschien zelf van de rekening op zou nemen in geval van nood en je wil dit voorkomen dan is dit een goede optie. Ik zou overigens wel ook kijken naar de drempelwaarden voor toeslagen in dat geval - toch zonde als je kind geen zorg / huurtoeslag kan krijgen omdat het vermogen te hoog is. Dit is allemaal op basis van hoe het nu geregeld is met schenkbelasting en toeslagen, niemand weet hoe dat over 18 jaar geregeld is natuurlijk.

11 maanden geleden

Volg ik spaar op mijn eigen spaarrekening met spaardoelen voor de kinderen. Maar niet stilgestaan bij erfbelasting etc

11 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Wij hebben gekozen voor een beleggingsrekening. Wij sparen met het idee dat ...
Waar heb je je beleggingsrekening afgesloten? En met welk risico? Ik vind het spannend om te bepalen welk risico we nemen.

11 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Dit is inderdaad het grote voordeel van sparen op naam van het kind - ook a ...
Maar wat betreft toeslagen maakt het niet uit of je op eigen naam of naam kind spaart, onder de 18 wordt beiden bij je eigen vermogen opgeteld. Dus als je spaart moet je daar hoe dan ook rekening mee houden ☺️

11 maanden geleden

Wij hebben bij beide kids een regenboog spaarrekening bij de Rabobank omdat we daar ook bij zitten.

11 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Dat klopt, al mag je redelijke bijdragen voor studiekosten daar wel naast t ...
Oh oké! Ik dacht dat die grote bedragen na de jubelton waren afgeschaft, maar dan valt het wellicht mee met de erfbelasting

11 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Maar wat betreft toeslagen maakt het niet uit of je op eigen naam of naam k ...
Voor jezelf niet, maar volgens mij kan een inwonend kind wel zorgtoeslag aanvragen wanneer het 18 wordt en niet over een (te groot) vermogen beschikt!