24 Reacties

3 maanden geleden

Triodos heeft kinder toekomst plan.

3 maanden geleden

Volgens mij heeft de Rabobank dat met beheerd sparen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 maanden geleden

Reactie op M_1986

Volgens mij heeft de Rabobank dat met beheerd sparen
Klopt, rabobank regenboogrekening ben je als ouder tot 18 de beheerder.. Ik weet alleen niet of je als ouder er niks af zou kunnen halen. Volgens mij kan ik dat bij ons zoontje wel

3 maanden geleden

Ik heb voor mijn beide kindjes een rabo regenboog rekening 😄 elke maand wordt er automatisch een bedrag naar hun rekeningen overgemaakt

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanzoon231

Klopt, rabobank regenboogrekening ben je als ouder tot 18 de beheerder.. Ik ...
Rabobank heeft er 2 Regenboog rekening En Rabo beheerd sparen De eerste kun je zelf gewoon bij

3 maanden geleden

Ik wil net als bij mijn eerste kindje een asn jeugdsparen rekening. Hij is alleen nu niet af te sluiten, hopelijk kan dat snel weer 🤞

3 maanden geleden

Bij de ING heb je een Groei Groter rekening. Bedrag komt vrij op 18e verjaardag en staat op naam van het kind

3 maanden geleden

Bij de ING een groei groter rekening, staat op naam van onze dochter en komt vrij waneer ze 18 word, het is gekoppeld aan mijn rekening en ik kan er ook gewoon nog bij.

3 maanden geleden

Reactie op GeschikteZonsopgang243152

Triodos heeft kinder toekomst plan.
Triodos 🫶 Investeert alleen duurzaam, dus op die manier óók goed voor de toekomst van je kindje.

3 maanden geleden

Rabo regenboog heb ik ook voor ons zoontje, hebben nu de eerste 3 maanden 15,- kado van de Rabobank. 💰
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 maanden geleden

Wij beleggen voor onze kids, voor de lange termijn is dat helemaal niet zo spannend namelijk. Veel hoger rendement dan een spaarrekening. Wij doen dit bij Brand New Day.

3 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Wij beleggen voor onze kids, voor de lange termijn is dat helemaal niet zo ...
Same here!

3 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Wij beleggen voor onze kids, voor de lange termijn is dat helemaal niet zo ...
Dit, maar dan een extra account op zijn naam en nog gekoppeld aan onze rekening bij DeGiro

3 maanden geleden

Reactie op Daniëlle1980

Triodos 🫶 Investeert alleen duurzaam, dus op die manier óók goed voor de t ...
Hebben wij ook, maar ik geloof wel dat wij hier tot de 18e verjaardag gewoon geld kunnen afhalen. Dus niet wat TS zoekt 🫣 Volgens mij heeft de ASN kinderspaarrekening die optie dan weer niet, dus als TS alsnog voor duurzaam zou willen gaan is dat misschien de betere optie?

3 maanden geleden

Misschien een stomme vraag, maar vinden jullie het niet spannend dat er dan in 1x een klap geld beschikbaar wordt gesteld voor jullie kind op zijn/haar 18e? Niet wetende of ze daar dan goed mee omgaan en aan de juiste dingen uitgeven? 🫢 Ik zou schenkbelasting en alles graag willen voorkomen, maar wil ook niet dat onze kindjes allemaal onzin dingen gaan kopen met het geld wat we nu voor ze sparen?!

3 maanden geleden

Reactie op DC22

Misschien een stomme vraag, maar vinden jullie het niet spannend dat er dan ...
Ik had dat vroeger ook. En mijn vader was dan degene die het geld (tot mn 18e) naar m'n betaalrekening stortte en toen ik 18 was was ik zo gewend een deel van m'n loon te sparen dat ik pas echt aan die rekening kwam toen ik een auto kocht😅 en hij was nog een poos langer gemachtigd dus keek af en toe mee. Volgens mij heb ik 5 jaar geleden pas de machtiging ingetrokken (op zijn aandringen, ik had er geen last van) en ben nu 31🫣

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanzoon231

Ik had dat vroeger ook. En mijn vader was dan degene die het geld (tot mn 1 ...
Maar dat was dan misschien een ander soort spaarrekening? Met de regenboog rekening van de Rabobank krijgen ze direct toegang tot het geld op hun 18e. En heb je er als ouder geen zicht meer op.

3 maanden geleden

Reactie op DC22

Misschien een stomme vraag, maar vinden jullie het niet spannend dat er dan ...
Nee , niet spannend. Hoop dat we ze dan tegen die tijd geleerd hebben met geld om te gaan. En het gespaarde geld te besteden aan iets belangrijks/nuttigs. Mochten ze het er wel doorheen jassen is het hopelijk ook een goede les.

3 maanden geleden

Reactie op M_1986

Nee , niet spannend. Hoop dat we ze dan tegen die tijd geleerd hebben met g ...
Precies dit idd ☺️ Nu is de spaarrekening die op haar 18e vrij komt vooral bedoeld voor de opa's en oma's om op te sparen. Wij hebben een spaarpot op onze eigen spaarrekening waar wij voor onze dochter sparen. Die is dan ook daadwerkelijk bedoeld voor zaken als rijbewijs/hulp bij studie etc.

3 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Precies dit idd ☺️ Nu is de spaarrekening die op haar 18e vrij komt vooral ...
Dat laatste hebben wij inderdaad ook nog