52 Reacties
één maand geleden
Naast de tip voor de rechtsbijstand (als je die hebt) zou ik vanaf nu zorgen dat je je telefoongesprekken opneemt en je afspraken zoveel mogelijk zwart op wit hebt. Wat je “baas” doet mag simpelweg niet, dus ga vooral zo door met op je strepen staan, dek je in voor zolang je nog afhankelijk bent van deze vreselijke toko, hopelijk kun je na je verlof op een leukere plek iets vinden ❤️
één maand geleden
Reactie op jarofsouls
Naast de tip voor de rechtsbijstand (als je die hebt) zou ik vanaf nu zorge ...
Gelukkig heb ik dit telefoon gesprek opgenomen. Helaas heb ik de vorige gesprekken niet opgenomen. Ik ben “opgelucht” dat ik me ziek heb gemeld en voor nu even niet meer naar dat bedrijf hoef. Ik ga zeker op zoek naar iets anders, want in zo’n bedrijf wil ik niet eens werken.
één maand geleden
Reactie op elfj2
Ik heb gebeld, en hij was heel pusherig om te weten te komen wat ik dan had ...
Heel goed. Nu afwachten op oproep van de bedrijfsarts. En jezelf even wat rust gunnen, kan me voorstellen dat dit mentaal veel van je vraagt. Misschien kan je in tussentijd naar fysio voor je bekken en rugklachten?
één maand geleden
Reactie op Dayna1994
Ziek melden en laat ze maar even spartelen! Ze kunnen hiervoor gewoon de he ...
Dat is ook nog zoiets 😅. Letterlijk het eerste wat hij zei toen ik vertelde dat ik zwanger ben was: “en wie gaat dat betalen?” Hij zegt dat hij alles uit eigen zak moet betalen 😅
één maand geleden
Jeetje.. ik ben dit topic met verbazing aan het volgen vandaag. Wat goed zeg dat je voet bij stuk houdt! Dat zal niet makkelijk zijn ❤
Wat een...
Nou hopelijk kom je een beetje tot rust! En nooit meer daar je boodschappen doen ;)
één maand geleden
Jij mag een preventief gesprek aanvragen bij de arbo arts als medewerker. Dat is jouw recht en idee erachter is om verzuim te voorkomen. Stuur hem de arbowet maar op (arboned staat veel info op). Als je weet welk bureau jullie inhuren zou ik ze zelf bellen en de situatie uitleggen.
Daarnaast wordt alles rondom zwangerschap betaald, ook ziekte ivm zwangerschap (vangnetregeling), door het uwv. Hij heeft echt geen idee waar hij over praat 😅.
Als ik jou was zou ik een nieuwe baan zoeken in je verlof want dit klinkt als een toxische werkomgeving. Lekker starten bij een nieuwe werkgever wanneer je verlof afgelopen is. Dat je zo wordt behandeld is echt bizar.
één maand geleden
Nog een aanvulling, als jij je (langdurig) ziek meldt ivm zwangerschap en hij acteert hier niet op (maakt geen melding bij het uwv) is hij ook goed dom. Dat betaalt hij het wel uit z’n eigen zak.
Daarnaast nog de tip om echt naar de bekkenfysio te gaan. Ik heb erg lang last gehad en dat is geen pretje. Als ik jouw klachten lees en mijn ervaring ernaast lig doe je echt veel te veel.
één maand geleden
Reactie op Sm_
Jij mag een preventief gesprek aanvragen bij de arbo arts als medewerker. D ...
En als hij zich niet aan de wettelijke regels wilt houden, moet jij je gewoon ziek melden. Het gaat tenslotte om de gezondheid van jou kindje en die van jou. Zij hebben er uiteindelijk niks aan als je in de ziektewet te recht komt. Daarbij is àlles wettelijk goed geregeld en moeten zij een melding maken bij arbodienst en die maken een melding bij het uwv. Jou werkgever krijg dat geld van hun (vangnet)
één maand geleden
Even een update. Ik ben net gebeld door de Arbo arts, alles uitgelegd en zojuist een terug koppeling ontvangen. Ik heb aangegeven dat ik erg veel pijn/last heb en werken mij echt niet meer gaat lukken. Nu heeft ze in de terugkoppeling gezet dat ik wel weer kan werken maar hulp nodig heb bij bepaalde behandelingen. Terwijl ik heb aangegeven dat ik met fatsoen niet eens 1 uur lang kan staan zonder pijn te hebben.