12 Reacties

vorig jaar

Geen idee hoeveel je nodig gaat hebben, maar 'wol' van de Action/Zeeman/Wibra etc is meestal van acryl oid, dus plastic. Is zelden echte wol, dus je hebt er niet de voordelen van die een echte wollen deken je biedt (warmteregulerend, zelfreinigend etc). Prima als dat geen probleem is, maar wel iets om rekening mee te houden 😉

vorig jaar

Reactie op bumblebeedc

Geen idee hoeveel je nodig gaat hebben, maar 'wol' van de Action/Zeeman/Wib ...
Dit inderdaad. In een deken haken gaat, zeker als je nog nooit gehaakt hebt, best wat tijd zitten en dan is het misschien zonde om synthetisch garen te gebruiken. Ik ga ook zelf een deken haken en heb voor Drops Baby Merino gekozen en er een bijpassend patroon bij gezocht. Dat is fijn 100% merinowol en dus temperatuurregulerend etc. Als je er een beetje netjes mee omgaat, gaat zo’n deken nog jaren mee 😊
Ik bestel vaak m'n wol/garen bij Hobbi.nl, daar kan je filteren op babyvriendelijke garens! Het patroon vertelt je hoeveel je precies nodig hebt. https://hobbii.nl/garen?filter=garentype%3ABabyvriendelijk&subcategory=Babyvriendelijk&subcategoryId=384

vorig jaar

Haha, bedenk je goed hoeveel werk dat het is!! Ik haakte regelmatig en was begonnen aan een katoenen ledikant dekentje. Ik kom nu helemaal niets meer verder omdat hij steeds lekker ligt te schoppen en ik mijn handen liever op hem leg dan haak. En ledikant dekentjes zijn groot 😂

vorig jaar

Ik gebruik zelf altijd de wol van scheepjes, die haakt heel fijn. Ik gebruik voor mijn huidige babydekentje deze steek, misschien een leuke aanrader.

vorig jaar

Reactie op Putje

Ik gebruik zelf altijd de wol van scheepjes, die haakt heel fijn. Ik gebrui ...
Haaksteek

vorig jaar

Reactie op Lunawordtgrotezus

Ik bestel vaak m'n wol/garen bij Hobbi.nl, daar kan je filteren op babyvrie ...
En bij hobbii kan je ook patronen vinden die passen bij het garen. De patronen zijn ook erg duidelijk, dat heb je ook wel nodig als beginnend haker. Succes, het is iig wel heel leuk om iets voor de baby zelf te maken. Hier al een wagenspanner gehaakt en ben nu met een warm deken bezig en wil daarna nog een knuffeldoekje haken ☺️

vorig jaar

Geen chenille garen doen. Als je geen haak ervaring hebt is het moeilijk om mee te werken. Wil je het wel graag omdat je de textuur lekker vindt, dan investeren in een duurdere want chenille garen pluist snel. Alsin het valt uitelkaar. Je kan chenille garen ook slecht uithalen. Dus als je een fout hebt gemaakt en je wilt het uithalen en een stukje opnieuw doen, dan wordt het lelijk (valt het uit). Ik ben nu bezig met een dekentje van katoen en wil er straks nog 1 van merino wol maken. Een dekentje is een heeeeeel groot project. Zelfs een babydekentje.

vorig jaar

Ik gebruik zelf altijd haakwol van het merk scheepjes, vind deze erg fijn haken.

vorig jaar

Ik haak veel dekentjes voor babys en gebruik altijd baby merino van Katia. Dit is een mooie dunne draad en omdat het 100% wol is, ventileert het goed en is het lekker warm. Een bol kost wel iets van €6 per bol en je hebt er 8 nodig voor een fatsoenlijk dekentje. Dus wordt wel een vrij prijzig dekentje

vorig jaar

Ik gebruik graag de baby snuggle van hobbii, denk dat het met 5-6 bollen wel gaat lukken en ik doe een waffle stitch https://youtu.be/YRnJHytHN_w?si=PaoBM1_BYHlTi13I

vorig jaar

Reactie op CPeeters

Ik gebruik graag de baby snuggle van hobbii, denk dat het met 5-6 bollen we ...
Ja heerlijk garen, nu ook een deken van aan het maken ☺️