18 Reacties

vorig jaar

Geldt dit voor bijberoep ook, of zelfstandigen in hoofdactiviteit?

vorig jaar

Reactie op LoreBaby

Geldt dit voor bijberoep ook, of zelfstandigen in hoofdactiviteit?
Ook voor bijberoep volgens Liantis dan toch 🙈

vorig jaar

Dacht dat dit enkel in hoofdberoep was?

vorig jaar

Reactie op roezptoez

Dacht dat dit enkel in hoofdberoep was?
Ik ook. Ik zal het eens navragen bij m’n boekhouder.. In elk geval heb ik de wachttijd overschreden hoor, maar ik zie nog een aantal voorwaarden staan, die er wel zullen toe doen I.v.m. uitkering. Maar uiteindelijk trek ik die wel met m’n vast werk, doordat ik er verplicht 15 weken moet nemen. Bij bijberoep zie ik staan dat ik 6-8 weken VOOR de bevalling moet stoppen met die activiteit in bijberoep om uitkering te krijgen. Hebben die uitkeringen dan betrekking op elkaar?

vorig jaar

Ah neen om even verwarring te vermijden, ik heb het over het feit dat mn bijberoep invloed heeft op de uitkering van mn vast werk

vorig jaar

Zelfstandigen in België hebben toch geen recht op ouderschapsverlof 🤔

vorig jaar

Ik bedoel in hoofdberoep. Geen idee hoe de regeling in bijberoep is 😊

vorig jaar

Reactie op LaritaV

Zelfstandigen in België hebben toch geen recht op ouderschapsverlof 🤔
Mama wel op moederschap verlof

vorig jaar

Reactie op Fieke 01

Mama wel op moederschap verlof
Die fantastische 12 weken idd 😅 maar voor de rest ist noppes toch? We kunnen wel dienstencheques aanvragen, das wel een nice voordeel

vorig jaar

Reactie op LaritaV

Die fantastische 12 weken idd 😅 maar voor de rest ist noppes toch? We kun ...
Vroeger wast helemaal niets... Niet werken niet hebben dus ... Eerlijk ik ben blij met dit Zenne 🙂

vorig jaar

Ik ben ook zelfstandige in bijberoep en ik heb op niks recht (en ben al enkele jaren zelfstandig in bijberoep). Dus je kan gewoon ouderschapsverlof opnemen voor jouw hoofdberoep (dan mag je idd wel niet werken in bijberoep). Of bedoel je dat niet? Want begrijp de vraag niet helemaal, maar heb me al bevraagd bij acerta, mutualiteit, RVA.

vorig jaar

Reactie op babyjanuari2025

Ik ben ook zelfstandige in bijberoep en ik heb op niks recht (en ben al enk ...
Ik had het over zelfstandig in hoofdberoep...

vorig jaar

Reactie op babyjanuari2025

Ik ben ook zelfstandige in bijberoep en ik heb op niks recht (en ben al enk ...
Als je je bijberoep reeds lang genoeg hebt, mag je dit wel combineren met ouderschapsverlof, meende ik nagelezen te hebben op site van RVA?

vorig jaar

Reactie op Fieke 01

Ik had het over zelfstandig in hoofdberoep...
Oeps, ik reageerde op de plaatser van het bericht hoor. Niet op jouw berichtje! ☺️

vorig jaar

Reactie op penguju

Als je je bijberoep reeds lang genoeg hebt, mag je dit wel combineren met o ...
Voor wat ik weet van de mutualiteit kan je het blijven uitvoeren wanneer je in zwangerschaps- of ziekteverlof bent (voorwaarde: toestemming van geneesheer mutualiteit). Mijn collega neemt nu ouderschapsverlof op in haar hoofdberoep en mag haar bijberoep niet uitoefenen. Alé, ze mag het zeker en vast wel maar verliest dan deel van uitkering dat ze ontvangt van RVA.

vorig jaar

Reactie op LaritaV

Die fantastische 12 weken idd 😅 maar voor de rest ist noppes toch? We kun ...
Moederschapsverlof is 14 weken na de bevalling

vorig jaar

Reactie op Anoniempje123_

Ik dacht dat moederschapsverlof voor zelfstandigen in hoofdberoep inderdaad 12w zijn met minimum 1w voor bevalling.

vorig jaar

Reactie op Anoniempje123_

Als zelfstandige in hoofdberoep helaas niet :-)