7 Reacties
vorige maand
Ik zou eerst beginnen met overdag oefenen. Je kunt chatgpt precies vertellen wat je nu doet en wat je probleem is en dat je bijvoorbeeld je baby niet alleen wilt laten huilen. Dan krijg je een heel stappenplan.
vorige maand
Reactie op sytskeanne
Ik zou eerst beginnen met overdag oefenen. Je kunt chatgpt precies vertelle ...
Zoo slimm!! Chat hiervoor te gebruiken tyy hahaha
vorige maand
Reactie op februari2022mama
Haha het werkt echt
vorige maand
Wij hebben een iets andere situatie, want onze baby kon tussen 4-7 maanden overdag zelfstandig in slaap vallen. Tijdens de 8 maand regressie was het slapen 1 groot drama en heb ik ook bijna alle dutjes naast hem gelegen en zijn we ‘‘s nachts gaan co-sleepen. Wij hebben nu 2-3 weken slaaptraining gedaan. Hij slaapt nu overdag in z’n eigen bedje en ‘‘s nachts nog wel bij ons. Ik herken wel echt wat je zegt qua zodra hij het bedje aanraakte was het hard huilen. Wat bij ons heel erg hielp is dat mijn man eerst een paar dagen/1e week de slaaptraining heeft gedaan. Bij hem ging het een stuk makkelijk dan bij mij, doordat de baby niet zo associatie heeft met borst/samen slapen. Daarna heb ik het overgenomen en moest ik ook nog wel even aanpoten, maar het is gelukt. Het heeft ons geholpen door echt te beslissen van: hij moet nu gewoon in eigen bedje, dus echt consequent zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het echt niet leuk en makkelijk vond, maar het eindresultaat is wel super chill.
Btw knap dat je dit al 9 maanden doet zeg! En heel veel succes met de transfer naar eigen bedje.
vorige maand
Geef m ook echt tools zoals een rol bijv 'gentle sleep coach' of 'sleep science expert' en zeg het jou eerst 5 vragen te stellen die het nodig heeft om een goed beeld te krijgen. Verder ook inderdaad aanvullen met wat je droom situatie is (wil je eigen bedje/kamer/'opties')
En probeer even 2 dagen exact op te schrijven welke tijden hij eet, melk drinkt en naar bed ging.
Soms is een mini tweak daaraan al voldoende om zonder huilen te leren slapen in precies de juiste slaap window (die tweak weet chat wel!)
10 uur geleden
Ondertussen: baby slaapt lekker in zijn bedje. Na deze topic goed doorgepakt en zowel middagdutjes als avond zijn verdwenen. Chatgpt gebruiken hielp zeer goed!!!
23 minuten geleden
Ondertussen: baby slaapt lekker in zijn bedje. Na deze topic goed doorgepak ...
Wat super fijn! En stukken goedkoper dan een slaapcoach.😁