22 Reacties

4 dagen geleden

Dat is heel wisselend, hier kon ze dat al heel vlot. De oudste rond 9 maanden, bij CB gaven ze aan dat veel kindjes dit ook pas op hun eerste verjaardag doen. Komt vanzelf

4 dagen geleden

Die van mij is 10 maanden en heeft daar ook totaal geen interesse in. Hij gaat alleen op zijn knieën zitten, nooit op zijn billen.

4 dagen geleden

Gaat ze wel al zelf liggen van zit en probeert ze te gaan kruipen?

4 dagen geleden

Een week voor ze 8 maanden werd ging ze plots zelfstandig zitten. Ik heb haar hiervoor nooit in zithouding geplaatst (heel, heel af en toe eens in de eetstoel) en heel de dag op de grond laten spelen en tummy time in de reiswieg tijdens het wandelen. Ze is geen enkele keer omgevallen sinds ze kan zitten. Ik zou persoonlijk je kindje niet forceren en vooral veel vrij laten spelen om de spieren aan te sterken. Zodra ze sterk genoeg zijn gaan ze zelf zitten!

4 dagen geleden

Reactie op Jennifer3

Gaat ze wel al zelf liggen van zit en probeert ze te gaan kruipen?
Ja ze kan het wel, maar gaat vaak voor het gemak bilschuiven 🙈 maar ze tijgert ook

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Een week voor ze 8 maanden werd ging ze plots zelfstandig zitten. Ik heb ha ...
Oké, maar zitten zelf gaat wel goed, dan forceer ik niks toch?

4 dagen geleden

Reactie op Zwangerschap 2024

Soort van wel gezien ze nog niet zelfstandig gaat zitten, het wordt toch wel afgeraden je kindje dan zelf in zithouding te plaatsen.

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Soort van wel gezien ze nog niet zelfstandig gaat zitten, het wordt toch we ...
Ook ontneem je hen zo de kans hetzelf te leren, want mama doet het toch wel voor me. Eenmaal ze zitten moeten ze ook niet meer oefenen om te gaan zitten. Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je haar niet meer zelf in zithouding plaatst.

4 dagen geleden

Naar mijn weten is het inderdaad niet bevorderlijk om je baby in zithouding te zetten. Het is juist als ze zitten heel moeilijk om daaruit vooruit te komen. Dat remt juist de motorische ontwikkeling. Ze kunnen nog hun hele leven zitten. Veel mogelijkheid geven tot vrijdag bewegen/spelen op de grond, dan hebben ze de meeste mogelijkheden tot het ontwikkelen van de grove motoriek.

4 dagen geleden

Ja ze kan het wel, maar gaat vaak voor het gemak bilschuiven 🙈 maar ze tij ...
Billenschuiven komt juist weer vaker voor als je ze in zittende houding zet. Dat zitten komt echt wel. Is toch ook veel saaier dan rond tijgeren/kruipen en de wereld ontdekken.

4 dagen geleden

Mijn zoontje ging zelf zitten vanaf ongeveer 10 maanden. Ook gewoon vanuit het niets. Ik dacht nog nou wanneer ga je dat doen. En ineens deed hij het. Nu op knieën spelen, op z’n kont, staand, etc

4 dagen geleden

Hier vanaf 9,5 maanden. Ik heb hem ook nooit zittend neer gezet, behalve in de babyset om te eten. We legden hem altijd op zijn rug, hij rolde dan zelf om naar zijn buik en uiteindelijk lukte het hem te gaan zitten. Daarna trok hij zich ook snel op naar staan en inmiddels zit hij ook op z'n knieën. Kruipen doet hij nog niet. Ik heb ook altijd begrepen dat neerzetten niet goed is voor de ontwikkeling. Bleek hier dus ook niet nodig.

4 dagen geleden

Zijn er manieren om te helpen hiermee? Mijn dochter is bijna 1 en tijgert maar is volgens mij gefrustreerd dat ze niet zelfstandig tot zit kan komen

4 dagen geleden

Reactie op Mv__

Zijn er manieren om te helpen hiermee? Mijn dochter is bijna 1 en tijgert m ...
Vanuit die frustratie van iets willen maar nog niet kunnen leren ze; dan gaan ze dingen proberen en uiteindelijk lukt het dan. Hoe leuk is het dan om dat trotse snuitje te zien!

3 dagen geleden

Onze dochter is 10 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Ze tijgert wel maar echt kruipen of proberen op te trekken doet ze ook nog niet.

3 dagen geleden

Hier met 5,5/6 maanden.

3 dagen geleden

Bedankt voor de reacties, ik ga haar buiten eten om niet meer laten zitten, kijken wat ze gat doen🙈

2 dagen geleden

Ja ze kan het wel, maar gaat vaak voor het gemak bilschuiven 🙈 maar ze tij ...
Wij zijn met lichte twijfels naar de fysio geweest. Ze gaven ons tips hoe we onze dochter konden helpen. Was er erg blij mee. Je kunt het overwegen. Het kost je niks.

2 dagen geleden

Reactie op Jennifer3

Wij zijn met lichte twijfels naar de fysio geweest. Ze gaven ons tips hoe w ...
Bij ons hadden ze het wel bij de opvang aangeraden. Dus je kunt het daar ook even overleggen. Als jullie daar gebruik van maken.

2 dagen geleden

Onze dochter doet het sinds vandaag ineens! 10,5 maand