33 Reacties

2 dagen geleden

Kreeg je eerst per maand betaald en nu per week? Dan zit daar wellicht het verschil in. 4 weken is korter dan 1 maand.

2 dagen geleden

Kunnen het je reiskosten zijn? Bij ziekmelding worden de reiskosten niet meer betaald dacht ik

2 dagen geleden

Reactie op Flooortje

Kunnen het je reiskosten zijn? Bij ziekmelding worden de reiskosten niet me ...
Dit is wat ik ook gelijk dacht…

2 dagen geleden

Ze kijken naar een gemiddelde over een bepaalde periode? Is die 800,00 al lang hetzelfde?

2 dagen geleden

Krijg je ook niet max t dagloon ?

2 dagen geleden

Reactie op Lisette1990

Krijg je ook niet max t dagloon ?
Nope, dag loon staat 48 euro maar dat klopt al helemaal niet. Ik verdien 20 euro netto per uur + werkte 8,5 uur per dag.

2 dagen geleden

Reactie op fentje83

Ze kijken naar een gemiddelde over een bepaalde periode? Is die 800,00 al l ...
4 maanden al ja. Vanaf juni heb ik meer uren gekregen (dag extra). Zou raar zijn als ze daarop inkorten toch, elke euro telt bij mij in verband met vaste lasten. Ben niet voor niets toen meer gaan werken

2 dagen geleden

Reactie op Deetje

Dit is wat ik ook gelijk dacht…
Ik krijg sowieso geen reiskosten

2 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Kreeg je eerst per maand betaald en nu per week? Dan zit daar wellicht het ...
Op de specificatie staat van 18-10 tot 17-11 , dat is dan toch 1 maand? 😅

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

4 maanden al ja. Vanaf juni heb ik meer uren gekregen (dag extra). Zou raar ...
Wat is zo lees, is dat de periode 1 jaar is. Dus als je die overige 8 maanden voorafgaand aan je ziekteverzuim minder hebt gewerkt of verdient, dan is de uitkering lager. Je kan een berekening opvragen bij het UWV.

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Op de specificatie staat van 18-10 tot 17-11 , dat is dan toch 1 maand? 😅
Oh sorry, bij mij is het per week omdat ik mijn salaris nu rechtstreeks van het uwv krijg (werkgever is failliet gegaan terwijl ik in de zwangerschapsgerelateerde ziektewet zit). Bij jou is dat dan dus wel per maand.

2 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Oh sorry, bij mij is het per week omdat ik mijn salaris nu rechtstreeks van ...
Neee ik krijg ook per week, maar had een voorschot aangevraagd want de aanvraag duurdeee zooooo lang 4 weken terwijl ik mijn vaste lasten moet betalen… Maar normaal zei ze idd dat ik per week krijg, maar dan alsnog als ik het uitreken van afgelopen maand dan mis ik alsnog zo’n 150-200 euro

2 dagen geleden

Reactie op fentje83

Wat is zo lees, is dat de periode 1 jaar is. Dus als je die overige 8 maand ...
Ik heb de afgelopen 4 maanden vanaf juni hetzelfde verdient elke maand? zelfde aantal uren

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Ik heb de afgelopen 4 maanden vanaf juni hetzelfde verdient elke maand? zel ...
Het UWV gaat uit van 100% van dagloon (er is een maximum dagloon dus ook maximum uitkering). Dagloon wordt berekend door het sv loon over de periode van 1 jaar, te delen door 261 (gemiddelde aantal dagloon dagen). Er wordt dus 4 maanden je hogere salaris gepakt maar ook gekeken naar het salaris van 8 maanden daarvoor.

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Ik heb de afgelopen 4 maanden vanaf juni hetzelfde verdient elke maand? zel ...
Ja, dat snap ik. Maar wat verdiende je in die 8 maanden daarvoor? Alleen die laatste 4 zijn niet voldoende.

2 dagen geleden

Reactie op fentje83

Ja, dat snap ik. Maar wat verdiende je in die 8 maanden daarvoor? Alleen di ...
Sorry ik zou echt niet begrijpen waarom ze daar naar terug kijken. Alsof ik voor de lol meer ben gaan werken. 😭 Februari = 500 Maart, april, mei = 400 omdat ik toen maar 1 dag werkte Vanaf juni = 876

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Sorry ik zou echt niet begrijpen waarom ze daar naar terug kijken. Alsof ik ...
Omdat het natuurlijk niet representatief is, als je 10 maanden weinig tot niets hebt verdiend, je 2 maanden volle bak gaat werken en je dan een uitkering krijgt over die laatste korte periode. Andersom geldt het natuurlijk ook, eerst veel verdienen, daarna minder, dan is het nog steeds een gemiddelde van 12 maanden. Dus van sep'23 tm jan'24 heb je ook zo'n 400/500 verdiend? Want dan kom je gemiddeld op 600 uit aan uitkering.

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Sorry ik zou echt niet begrijpen waarom ze daar naar terug kijken. Alsof ik ...
Je kan hier anders mee sjoemelen. Een maand van te voren opeens fulltime gaan werken en vervolgens de ziektewet in gaan..

2 dagen geleden

Reactie op fentje83

Omdat het natuurlijk niet representatief is, als je 10 maanden weinig tot n ...
Nee sep 23 - jan 24 werkte ik daar niet. Vanaf februari pas

2 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Je kan hier anders mee sjoemelen. Een maand van te voren opeens fulltime ga ...
Dat begrijp ik… maar het is sinds juni 5maanden dus al hetzelfde