33 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op LauraK33
Je kan hier anders mee sjoemelen. Een maand van te voren opeens fulltime ga ...
En ik snap deze beredenering ook niet. Want mijn werkgever hoort mij voor 100% uit te betalen. Hoezo zou ik dan nu ineens in mindering gebracht worden terwijl ik gewoon een uur contract heb?!
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Sorry ik zou echt niet begrijpen waarom ze daar naar terug kijken. Alsof ik ...
En daarvoor?
Want als ze terug kunnen kijken naar periode van 12 maanden dan doen ze dat.
Ik snap dat het vervelend is. Maar zo is het nu eenmaal geregeld.
Ben je nog gewoon indienst?
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ik ben nog gewoon in dienst ja. Ik heb ook een bepaald uur contract.
Dan zou ik kijken of je werkgever misschien schappelijk wil zijn.
Want hier doen we het als volgt.
De uitkering van UWV gaat naar de werkgever en de werknemer krijgt gewoon haar vaste salaris
2 dagen geleden
Reactie op M_1986
Dan zou ik kijken of je werkgever misschien schappelijk wil zijn.
Want hie ...
Ja zo hoort het toch ook? 🥲 Dat de werkgever het van UWV krijgt en werkgever betaald de werknemer gewoon normaal uit zoals elke maand.
Ik heb een vast aantal uur per week, contract etc alles. Kan niet dat ze in mindering brengen terwijl het 100% hoort te zijn
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ja zo hoort het toch ook? 🥲 Dat de werkgever het van UWV krijgt en werkgev ...
Het probleem is dat je werkgever het gemiddelde bedrag over de afgelopen 12 maanden krijgt van het uwv. De rest zal je werkgever zelf moeten bijleggen. Dit is aan de werkgever.
2 dagen geleden
Reactie op LauraK33
Het probleem is dat je werkgever het gemiddelde bedrag over de afgelopen 12 ...
Hoe kom je hierop? Hoezo zegt uwv dan tegen mij dat ik exact hetzelfde bedrag zou krijgen? Dat is meerdere keren gezegd. Je gaat me niet vertellen dat ze 220 euro in mindering mogen brengen. Dat is nogal wat.
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ja zo hoort het toch ook? 🥲 Dat de werkgever het van UWV krijgt en werkgev ...
UWV kan dat wel degelijk doen. Die kijkt echt naar het gemiddelde.
Werkgever mag ook de uitkering van het UWV aan de werknemer laten uitbetalen.
Zijn keuzes. Wij vinden het praktischer om de normale salarisbetaling door te laten gaan.
Maar dat hoeft niet.
Je kan vragen of je werkgever het anders wil doen of misschien deels je loon wil aanvullen
2 dagen geleden
Reactie op M_1986
UWV kan dat wel degelijk doen. Die kijkt echt naar het gemiddelde.
Werkgev ...
Ik heb misschien ook het idee dat ik niet goed reken.
Oke ik kreeg van mn werkgever 876 euro, laatste betaling was 22 oktober.
Vanaf 15 oktober ben ik ziek volledig 100% wegens zwangerschapsklachten.
Op de specificatie van uwv staat van 18 oktober tot en met 17 november = 650,04.
Uwv betaalt elke week normaliter uit, maar ik krijg een voorschot in verband met mijn lasten die betaald moeten worden.
Als ik 876 gedeeld door 4 doe dan is het 219/220 euro per week wat ik zou moeten krijgen. Uwv heeft dit zelf ook telefonisch gezegd toen ik het vroeg.
Die betaalspecificatie is dat dan van 3 weken omdat ik een voorschot krijg? Ik snap er echt niks meer van en het duurt lang voor uwv me terug belt.
Mijn werkgever heeft er voor gekozen via uwv omdat hun boekhouding teveel gezeik is en niet op orde
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Hoe kom je hierop? Hoezo zegt uwv dan tegen mij dat ik exact hetzelfde bedr ...
Als u ziek bent door uw zwangerschap of bevalling, is uw ziektewetuitkering 100% van uw dagloon. Uw dagloon is het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u ziek werd. Werkte u minder dan 1 jaar? Dan berekent UWV uw dagloon over de periode vanaf uw 1e werkdag tot de dag dat u ziek werd. Is uw ziektewetuitkering te laag om van te leven? Dan kunt u bij UWV een toeslag aanvragen op uw ziektewetuitkering.
2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ik heb misschien ook het idee dat ik niet goed reken.
Oke ik kreeg van mn ...
De betaalspecificatie is van 4 weken.
Als je niet je sv loon pakt maar gewoon de afgelopen maanden je loon optelt en dit deelt door aantal weken (40 ivm 9 maanden gewerkt) dan komt ik op een 152 per week uit ofwel 608 per 4 weken.
De uitkering is niet iets langer dan 4 weken. Namelijk 4 weken +2 dagen.
Ik denk dat de uitkering dus wel klopt.
Maar dat het wel heel afhankelijk is , welke informatie de UWV medewerker had ten tijde van het gegeven antwoord.