15 Reacties

één maand geleden

Hi ik zou het niet doen als het de suikertest met drankje is.. Ik voelde me tijdens en erna 1-2 dagen ziek. Kan per persoon verschillen maar als je al moet spugen dan denk ik niet dat je dat drankje gaat aankunnen haha

één maand geleden

Reactie op Aishaaaaa

Hi ik zou het niet doen als het de suikertest met drankje is.. Ik voelde me ...
Ja het is met drankje. De eerste test die ik deed was met 50gr suiker. Maar moet nu de uitgebreide versie doen met 75 gram suiker en die test duurt 2u. Van de 50 gram suiker werd ik toen niet ziek in ieder geval.

één maand geleden

Ik heb het niet precies onthouden, maar bij mij stond in de brief of dat ik bij ziekte moest overleggen met de arts of dat het sowieso niet door kon gaan. Heb het niet meer precies onthouden. Staat er niks over in jouw brief? Vervelend in elk geval, beterschap en hopelijk kan de test gewoon doorgaan!

één maand geleden

Reactie op Jennifer3

Ik heb het niet precies onthouden, maar bij mij stond in de brief of dat ik ...
Hey, nooit een brief over gehad. Maar woon ook niet in NL dus kan niet helemaal vergelijken. Morgen is het ook zaterdag dus de dokter werkt niet, kan het niet vragen..

één maand geleden

Ik zou afbellen. Als je ziet bent en overgeeft heeft dat ook invloed op je suiker.

één maand geleden

Reactie op Kieken

Hey, nooit een brief over gehad. Maar woon ook niet in NL dus kan niet hele ...
Kan je jouw verloskundige niet bereiken om dit te overleggen? Anders morgen in het ziekenhuis vragen voordat je bloed laat prikken. Of zelf al beslissen dat je afbelt. Ziek zijn, is van invloed op de suikerwaarde.

één maand geleden

Reactie op Jennifer3

Kan je jouw verloskundige niet bereiken om dit te overleggen? Anders morgen ...
Hier werken we niet met een verloskundige, maar met een gynaecoloog. Kan het niet vragen vanwege feestdag vandaag en morgen weekend. Ik heb besloten om morgen eens het lab te bellen van zodra het open is.. zal dan wachten met vertrekken omdat ik ook niet voor niks naar het ziekenhuis wil rijden. Neem aan dat het lab ook wel iets weet? Daarnet rond 20u geprobeerd iets lichts te eten, 1 sandwich en 1 stuk fruit. Jammer genoeg kwam alles er weer uit 15 min later. 😔 Thanks iedereen om mee te denken!

één maand geleden

Nu weet ik vrijwel zeker dat het geen zin heeft om die test te doen. Om 21u, 23u, 00u en net om 03u moeten gal braken. Had niet verwacht dat het zo ernstig ging zijn. Kan echt niks binnenhouden, zelfs geen water.

één maand geleden

Ik heb vandaag ook uitleg gekregen over de suikertest, als je moet overgeven (tussen de twee prikken in) is de test niet meer geldig. Beter even afzeggen inderdaad. Veel beterschap!

één maand geleden

Pff het lab zegt dat ziek zijn niks uit maakt voor suiker, mag gewoon niet overgeven. Maar dat weet ik dus ook niet op voorhand of het lukt, heb om half 7 nog overgegeven. Ik wil hier gewoon van af zijn

één maand geleden

Reactie op Kieken

Pff het lab zegt dat ziek zijn niks uit maakt voor suiker, mag gewoon niet ...
Dat ben ik niet met ze eens: https://www.uzleuven.be/nl/diabetes-mellitus/ziek

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Dat ben ik niet met ze eens: https://www.uzleuven.be/nl/diabetes-mellitus/z ...
Dank voor de bron. Mijn man is wat geërgerd omdat ik dit liever volgende week doe als ik beter ben, want hij vindt mijn gestress hierover onuitstaanbaar. Anderzijds als ik hem nu doe en stel ik geef toch niet over .. en die test geeft hoge waarden aan, dan blijf ik me wel afvragen of het niet door ziekte kwam.

één maand geleden

Reactie op Kieken

Dank voor de bron. Mijn man is wat geërgerd omdat ik dit liever volgende we ...
Zelfs als je niet overgeeft kun je onrecht te hoge waardes krijgen. Daar schiet je niks mee op.

één maand geleden

Reactie op Kieken

Pff het lab zegt dat ziek zijn niks uit maakt voor suiker, mag gewoon niet ...
Ziek zijn heeft ontzettend veel invloed op de waarde. Ik zou wachten tot je beter bent

één maand geleden

Waarschijnlijk ben ik te laat met reageren, maar ik zou t verplaatsen. Je moet rustig zitten en t drankje binnen houden. Ik werd zelf ook een beetje misselijk van 2 uur nuchter moeten blijven en 3x prikken. Laat staan als je ziek bent. Daarbij kan je misschien ook anderen aansteken. Dus voor jezelf en anderen lekker thuis blijven ;)