Mijn dochter zit op zaterdagochtend op zwemles en omdat ik nu in mijn 3e trimester zit, brengt mijn man haar. Normaal gesproken deed ik het altijd. Omdat het nu kouder aan het worden is en mijn dochter gelijk door moet naar een volgende les heb ik mijn man duidelijke instructies gegeven om haar haren goed droog te krijgen en muts en sjaal op te doen voor haar zodat ze niet ziek word en lekker warm kan blijven.
Hij ging daar mee akkoord.
Eenmaal thuis gekomen zie ik dat haar haren nog steeds kletsnat zijn en dat ze zonder muts of sjaal rondloopt. Ik vroeg hem waarom dat zo is aangezien we dit van tevoren hebben besproken? Hij zei dat het was omdat ze het beide warm hadden omdat het zwembad warm was.
Mijn beide kinderen doen altijd moeilijk met jas, sjaal en muts om en zeggen altijd dat ze het warm hebben terwijl het soms echt koud is. Dus als hun ouder doe ik natuurlijk wat het beste is voor ze. Mijn man daarentegen laat zich altijd leiden door wat zij willen. Dit vind ik mega irritant en ben helemaal uit mijn slof geschoten. Dit is namelijk niet de eerste keer. Mijn zoontje wilde bijvoorbeeld langer douchen vanochtend terwijl wij al in tijdsnoods waren, en in plaats dat mijn man “nee” zegt en hem eruit haalt (zoontje is 3 en dochter 4), laat hij hem gewoon erin waardoor we nog later waren hierdoor.
Als mijn zoontje of dochtertje liever nog een half uur langer tv kijkt terwijl we een tijd hebben afgesproken, laat hij het toe. Ze mogen van alles en nog wat kijken op YouTube van hem terwijl we 10001 gesprekken hebben gehad over YouTube en waarom ik liever niet heb dat ze ongereguleerde shit filmpjes kijken en hij was het ermee eens. Maar als mijn kinderen lag genoeg doorzeuren, geeft hij gewoon toe omdat hij geen zin heeft in gezeik.
Vandaag was ik het gewoon zat. Is het echt zo moeilijk om haar te beschermen tegen de kou en niet haar met kletsnat haar buiten te laten? Ik heb het gevoel dat ik de enige ouder ben en dat met hem praten hierover geen enkel nut heeft. Hij doet toch altijd wat voor hem het makkelijkst is terwijl ik duidelijke grenzen stel voor onze kids ondanks dat het soms moeilijk is voor mij.