71 Reacties

één maand geleden

Reactie op Celiny87

Ik heb er ook echt heel veel zin in!! 🍀🍀 Ik ben medisch dus heb nu alle ...
Fijn toch dat ze er zo goed mee omgaan in het Erasmus! Je bent in ieder geval goed voorbereid, lijkt me ook een fijn idee. Wat is walking epidural🫣 lees het vaker maar geen idee?

één maand geleden

Reactie op beau07

Fijn toch dat ze er zo goed mee omgaan in het Erasmus! Je bent in ieder g ...
Ja, daar ben ik echt blij mee! Je leest soms zulke rare verhalen, ik probeer ook altijd te vragen waar dat was. Ik gaf bij hun bijvoorbeeld aan dat ik niet wilde dat ze op ontsluiting gingen voelen “bij wisseling dienst” of om de co-assistentes “ook even te laten leren” maar kreeg alleen maar rare blikken. Standaard was 1x per 2 uur en medisch gezien werd dat ook geadviseerd, dat vind ik prima uitgangspunten. Een epiduraal is een ruggenprik. In sommige ziekenhuizen wordt die nog gegeven dat je je benen niet meer voelt of niet op je benen mag staan. Bij een walking epidural mag je wel gewoon rondlopen, dat is althans hoe ik het begrepen heb!

één maand geleden

Haha ja denkt t wel, want een bevalling vind ik echt hels. Echt vreselijk ik zie er na meerdere bevallingen zo tegenop. Ik kan niet wachten tot ik de kleine man eindelijk in m'n handen heb, maar die bevalling echt een blok aan m'n been

één maand geleden

Reactie op Celiny87

Ja, daar ben ik echt blij mee! Je leest soms zulke rare verhalen, ik probee ...
Jaa er is hier ook een bepaald ziekenhuis in de buurt, waar kennissen bevallen zijn en allebei echt horror bevalling dus dat ziekenhuis vermijd ik kosten wat het kost 😅 Het is toch jou wens, dus die rare blikken snap ik niet.. maar tegenwoordig ben je al snel raar. Ik heb echt overal al aangegeven wil dat er maar 1 persoon aan me zit, dat is mijn verloskundige. Ben niet medisch maar wil graag in het ziekenhuis bevallen, mijn verloskundige begeleid dan de bevalling… Ah nog nooit van gehoord, dankjewel voor de uitleg. Momenteel sta ik nog 100% achter een pijnstilling vrije bevalling, misschien dat ik tijdens de weeen toch heel hard vraag om pijnstillers 😂

één maand geleden

Reactie op beebies

Haha ja denkt t wel, want een bevalling vind ik echt hels. Echt vreselijk i ...
Wat vervelend dat je het zo heb ervaren, meerdere keren! Ik hoop dan toch op een voorspoedige bevalling voor u!

één maand geleden

Reactie op beau07

Jaa er is hier ook een bepaald ziekenhuis in de buurt, waar kennissen beval ...
Oh, die rare blikken waren meer zo van; huh, wordt dat ergens anders zo gedaan? Dat ik vreemd. Dus positief voor mij! En ik kan ook niet wachten om die kleine man in mijn armen te sluiten!

één maand geleden

Het is nooit verkeerd om een bevallingsplan te hebben hoor, je kan het gewoon meenemen. Ze kunnen tot bepaalde hoogte er rekening mee houden! Snap best dat je uitkijkt naar de bevalling, dan ontmoet je je kindje. Vind het zelf ook iets leuks, bij mij de vierde. Ik heb hiervoor altijd makkelijke bevallingen gehad, dat scheelt een hoop!

één maand geleden

Reactie op Anouk Michelle

Het is nooit verkeerd om een bevallingsplan te hebben hoor, je kan het gewo ...
Dankjewel voor de tip! Wat leuk de 4e ik wil ook graag veel kindjes maar daar denkt me partner anders over haha.. Dat scheelt inderdaad een hoop, bij ons in de familie bevallen ze allemaal best ‘makkelijk’ hoop dat dit ook voor mij zo is🫣

één maand geleden

Ik heb er gek genoeg ook wel zin in. Ik mag nog 10 weken ongeveer, maar vorige week bevalcursus gehad en voel me best zeker op dit moment. Ja het gaat pijn doen, daar ga ik van uit. Maar wat ze zeggen "a moment of pain for a lifetime of happiness" (tenzij ze enorm gaat puberen enzo.. ;) ) Plus wij zijn hiervoor gemaakt, wij kunnen dit! Met of zonder pijnstilling (ieder wat wils/nodig is) we got this

één maand geleden

Reactie op beau07

Wat vervelend dat je het zo heb ervaren, meerdere keren! Ik hoop dan toch o ...
Helaas vind ik t ook echt zo. Voordeel is wel dat ik vroeger bang was voor de tandarts maar sinds ik bevallen ben ik daar niet meer bang voor ben.

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Ik heb er gek genoeg ook wel zin in. Ik mag nog 10 weken ongeveer, maar vor ...
Precies, het gaat pijn doen maar krijgt er wat moois voor terug… wens je een voorspoedige bevalling 🩷💙 Ik mag nog 13 weekjes 🥺

één maand geleden

Reactie op beebies

Helaas vind ik t ook echt zo. Voordeel is wel dat ik vroeger bang was voor ...
Dan hoop ik hier ook, ga wel naar de tandarts maar ga liever naar de masseur ofzo😂

één maand geleden

Ik kijk er zeker niet naar uit. Na een heftige en traumatische bevalling neemt mijn angst met de dag toe🙄

één maand geleden

Reactie op Vienna37

Ik kijk er zeker niet naar uit. Na een heftige en traumatische bevalling n ...
Aah wat vervelend om te lezen.. wens u wel alsnog een voorspoedige bevalling toe..🥺🩷💙

één maand geleden

Ik heb wel zin in de baby ontmoeten. Maar bevallen is echt gewoon kut, dat doe ik niet voor mn lol Ik voel liever kracht of pijn op een moment dat ik ervoor kies

één maand geleden

Zo ging ik er bij de eerste ook in, man I was wrong 😂🙈. Ondanks cursus, boeken en veel verhalen van vriendinnen dacht ik, dit heeft niemand me verteld. Het was verschrikkelijk! Maar goed, mn kindje lag als sterrenkijker, dat heeft niet geholpen. Het is gelukkig voor iedereen en elke keer anders! Ik ga er deze keer realistischer in, maar vrees ook voor het moment zelf… Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt! 🧡

één maand geleden

Zo jammer dat je allemaal reacties krijgt met horror verhalen en een hoop negativiteit…

één maand geleden

Reactie op Femcrm

Zo jammer dat je allemaal reacties krijgt met horror verhalen en een hoop n ...
Er staan ook veel positieve reacties tussen toch? Ik heb 2 zware bevallingen gehad maar heb er desondanks echt wel zin in hoor. Je kunt nog steeds positief terugkijken op een bevalling die niet helemaal volgens het boekje ging.

één maand geleden

Reactie op Femcrm

Zo jammer dat je allemaal reacties krijgt met horror verhalen en een hoop n ...
Maar ook dat is helaas de realiteit. Vrouwen die al een eerdere bevalling hebben ervaren, kunnen helaas niet altijd positief zijn.

één maand geleden

Reactie op Vienna37

Ik kijk er zeker niet naar uit. Na een heftige en traumatische bevalling n ...
Wat jammer , dan heb je dit blijkbaar niet goed verwerkt en een plekje kunnen geven.. Misschien kan je dit alsnog doen met je verloskundige zodat je deze nieuwe bevalling niet zo angstig in gaat?