71 Reacties
één maand geleden
Reactie op Femcrm
Zo jammer dat je allemaal reacties krijgt met horror verhalen en een hoop n ...
Maar wat wil je dan? Vrouwen gaan echt niet liegen hoe hun bevalling is verlopen dat is toch echt hun verhaal.. betekent niet dat sommige er niet goed op terug kijken want daar zitten ook veel succes verhalen in. Maar realistisch gezien zitten er helaas ook horror verhalen bij..
Wil niet zeggen dat het bij iedere vrouw een helse bevalling wordt maar ze zijn wel eerlijk en dat vond ik persoonlijk bij de eerste zwangerschap wel fijn.
Ik kijk er ook naar uit ondanks een lange zware bevalling. Zodra ik mijn dochter in mijn armen had was ik alles weer vergeten.
één maand geleden
Reactie op Kmchild
Maar wat wil je dan? Vrouwen gaan echt niet liegen hoe hun bevalling is ver ...
Wat ik wil niet echt iets, ik denk dat ik dan haar vraag heb gemist waar ze vroeg naar bevallingen die niet zo liepen als verwacht. Dacht alleen iets te lezen over dat zij er wel zin in had en of er nog must haves voor newborn baby’s waren
één maand geleden
Reactie op Femcrm
Wat ik wil niet echt iets, ik denk dat ik dan haar vraag heb gemist waar ze ...
Denk door t feit dat er staat, dat ze me raar aankijken als ik vertel dat ik zin heb in de bevalling.
Zelf ken ik twee meiden die echt een horror bevalling gehad hebben, een er van is zelfs in coma gekomen… desondanks houdt t me niet tegen om zelf een beeld te creëren voor mijn bevalling…
Heb altijd maar zoiets van hoe positiever je er in staat, hoe beter het gaat ofzo… teveel meegemaakt om negatief in het leven te staan, je moet het toch aan het eind van alles zelf doen😜
één maand geleden
Reactie op jps86
Wat jammer , dan heb je dit blijkbaar niet goed verwerkt en een plekje kunn ...
Thanks voor je advies maar ik heb het prima "verwerkt". Alleen een nare ervaring kun je niet uitwissen en zorgt ervoor dat je nu eenmaal minder onwetendheid een bevalling tegemoet gaat.
één maand geleden
Wat leuk en heerlijk dat je er zin in hebt! Het is hoe dan ook een bijzondere ervaring. Had bij de eerste ook gevoel van zin in de bevalling te hebben. Heb uiteindelijk geen fijne bevalling gehad en een aantal complicaties die het zwaar maakten en een aantal dingen waren licht traumatisch. Heb na de bevalling hier met emdr heel goed op terug kunnen kijken en nu met mijn tweede bevalling heb ik er gewoon weer zin in.
Natuurlijk denk ik wel weer aan de dingen die kunnen gebeuren maar heb vertrouwen in de hulp om mii heen en dat ik het kan!
Heerlijk gevoel om er toch zin in te hebben ondanks eerdere niet positieve ervaring!
één maand geleden
Reactie op nelleke23
Wat leuk en heerlijk dat je er zin in hebt! Het is hoe dan ook een bijzonde ...
Wat fijn om te lezen dat emdr geholpen heeft, naar dat het de eerste keer anders gegaan is dan ‘gehoopt’ … fijn dat je nu alsnog positief bent over de tweede bevalling! Wens u een voorspoedige bevalling 🩷💙
één maand geleden
Die horror bevallingsverhalen zijn zo sneu. Ze is enthousiast over iets en dan voel je de dwang om iemand daar uit te helpen omdat het bij JOU niet fijn is verlopen. Bij sommige mensen verloopt een zwangerschap wel voorspoedig maar waarom zou je daar een comment over achterlaten he? Weetje TS, ik heb er ook zin in! We weten niet hoe het gaat lopen en tuurlijk bestaan er rot scenario’s maar als we daar allemaal vanuit moeten gaan zijn het 9 lange maanden hoor😂💓
één maand geleden
Reactie op amberolli
Die horror bevallingsverhalen zijn zo sneu. Ze is enthousiast over iets en ...
Haha wat een heerlijke reactie! Dankjewel 🩷
Fijn dat je ook zin hebt in de bevalling, dan worden het inderdaad 9 lange maanden.. heb zelf ook 2 kennissen die echt een horror bevalling hebben gehad, laat mij niet weerhouden om er zin in te hebben hoor 😜
Wens jou een hele voorspoedige bevalling toe en geniet van de laatste weekjes, hoelang moet je nog? 💪🏽🩷
één maand geleden
Reactie op amberolli
Morgen 30 weken!! Dus het begint nu echt op te schieten, jij? 💗
Aah wat leuk, weet je ook wat het wordt? Ik ben momenteel 27+2 en kan dus echt niet meer wachten, verveel me dood haha want alles is al klaar alleen de vlucht koffer nog inpakken want laat die kleding nog luchten of doe het nog aan.. 💙🩷
één maand geleden
Wat leuk om dit te lezen!
Ik kan ook echt niet wachten en kijk ook echt uit naar mijn bevalling! Ik ben bijna 31 weken en moest van mezelf wachten om te beginnen met dingen als de vlucht koffer, kastjes inruimen en kleertjes enzo wassen. Maar ga er deze week toch echt aan beginnen!
Gewoon lekker deze mindset houden! Ik word hier persoonlijk heel enthousiast van dat ik niet de enige ben haha!🩵
één maand geleden
Reactie op Soof1996
Wat leuk om dit te lezen!
Ik kan ook echt niet wachten en kijk ook echt ui ...
Ook leuk om te lezen van jou! Wat knap dat je kan wachten met alles, veel plezier met alles want ik heb het echt als heeel leuk ervaren😊
Ik hou deze mindset zeker, heb er nog steeds erg veel zin in! Jij ook en wens jou een voorspoedige bevalling 💙🩷
één maand geleden
Reactie op EosOrchid
Ik heb er ook zin in! Bijna 32 weken nu, en mijn 1e bevalling was, in tegen ...
Wat leuk om te lezen! Ook fijn om is te lezen dat het goed te doen was, ik ben dan nu 27+3 maar alles al klaar😅
Heerlijk dit enthousiasme, wens je een voorspoedige bevalling toe 🩷💙
één maand geleden
Ik ben 29 weken zwanger van mijn 3de kindje. Ik krijg voor de 3de keer een keizersnede maar ik kijk zo enorm uit na het eerste moment dat ze er is, en hoe haar groote broers reageren🥰.
De keizersnede zelf kijk ik niet naar uit, maar alles wat erna komt wel.
Bij de 1ste kon ik vaginaal bevallen en ook daar keek ik heel erg naar uit, omdat mee te maken! Ik snap jullie enthousiasme wel🤗
één maand geleden
Reactie op Babynr2boy
Ik ben 29 weken zwanger van mijn 3de kindje. Ik krijg voor de 3de keer een ...
Spannend, die reactie van oudere broers zussen lijkt me als ons de tweede gegund is ook zo prachtig om naar uit te kijken!
De ontmoeting heb ik ook echt zoveel zin in, waardoor automatisch ook in de bevalling alleen is het hier de eerste dus romantiseer ik het maar voor mezelf😂 weet ook dat het erg tegen kan vallen hoor..
Is het herstel met keizersnee inderdaad langer dan vaginaal? Hier nog twijfel of ik vaginaal kan bevallen in verband met smalle bekken…
Wens je een fijne tijd 🩷
één maand geleden
Reactie op amberolli
Die horror bevallingsverhalen zijn zo sneu. Ze is enthousiast over iets en ...
(vooropgesteld: ik heb niet een horror bevallingsverhaal gedeeld dus ik verdedig hier niet mezelf!)
Hmm tsja ik snap wel dat je er zo in staat. Het is wel partypoopen. Maar ik heb wel gezien hoe mensen er, door hun enthousiasme, te optimistisch in gingen. Die waren vooral bezig met een badbevalling thuis, rust en oerkracht. Er moesten na de bevalling uiteindelijk het schuldgevoel verwerken dat ze toch pijnstilling of keizersnede nodig hadden of dat ze niet 'in hun kracht waren geweest'. Terwijl 3 op de 4 bevallingen in het ziekenhuis plaatsvindt en maar 15% is thuis (bij de eerste is dit ~8%), en zelfs 1 op de 5 bevallingen is een keizersnede. Het is goed om hier wat realistische gegevens over te hebben, zodat het na de bevalling niet voelt als falen toch?
Enige wat wel 'misgaat' is denk ik de aanname dat TS, net als nu de trend is, helemaal uitkijkt naar de bevalling door de oerkracht (eigenlijk: door een te rooskleurig beeld, geschetst veelal via social media) enzo. Zo te zien uit de reacties weet TS al wel wat er mis kan gaan.
Al snap ik dan zelf niet waarom je er nog naar uitkijkt TS ;)
De vraag is letterlijk: is het raar
Ik vind het na 2 bevallingen wel raar om naar uit te kijken eerlijk gezegd. En ik heb 1 goede bevalling gehad, en 1 iets mindere. Maar gewoon die pijn. Ja je vergeet het, maar ik vind het lichtelijk masochistisch om uit te kijken naar uren de ergste pijn van je leven :)...
bronnen:
https://deverloskundige.nl/uploads/deverloskundige.nl/knov_client_downloads/155/file/Kerncijfers_Nederlandse_Geboortezorg_2021.pdf
https://dit.eo.nl/artikel/thuisbevallen-gevaren-risico-voordelen-nadelen
één maand geleden
Ha mooi! Ik had dit bij de eerste ook, ik was vooral heel nieuwsgierig, ook naar de mindere kanten van een bevalling. Die insteek hielp mij heel erg. Ik had wat gezonde spanning en kon me verder goed overgeven aan wat er gebeurde. Dus als het lukt dat vast te houden heb je daar misschien veel aan.
Nu bij de tweede vind ik het iets spannender omdat ik het wel heel intens vond, maar begin er ook weer zin in te krijgen. Toch weer benieuwd hoe het dit keer gaat zijn en oh, als de baby er eenmaal is is het gewoon echt fantastisch. Eindelijk die kleine ontmoeten <3
één maand geleden
Reactie op beau07
Aah wat leuk, weet je ook wat het wordt? Ik ben momenteel 27+2 en kan dus e ...
Ja die vluchtkoffer he, pff, herkenbaar haha. Hier is die nog niet ingepakt. Ik vind dat wel een stressvol taakje. Welke pyjama wil ik mee en als ik die nu inpak wil ik die dan ook nog mee als het zo ver is? (Lichtelijk gehecht aan bepaalde pyjama’s dus😂)