71 Reacties

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

(vooropgesteld: ik heb niet een horror bevallingsverhaal gedeeld dus ik ver ...
Fijn die bronnen erbij. Ik denk dat het heel goed is om realistisch te zijn en te weten wat je kunt verwachten. Het romantische beeld dat op social media geschetst wordt waarbij je vol oerkracht bij kaarslicht in bad gaat bevallen als je maar genoeg ontspant, voorbereidt etc irriteert mij ook. Toch "kies" ik er (geheel psychopatisch😉) wel voor om het na 2 moeizame bevallingen weer positief te benaderen. Ik denk dat dat vertrouwen in jezelf en de mensen om je heen tijdens de bevalling bij kan dragen aan een positieve ervaring. Het was het blijkbaar sowieso waard anders deden we het niet meerdere keren. 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Goed onderbouwd, ik kijk heel erg uit naar de bevalling. Dit ook mede denk ik omdat het voor ons 3 jaar geduurd heeft voordat het bij ons heeft mogen lukken, zoals eerder aangegeven romantiseer ik het misschien voor mezelf. Maar beter een positieve mindset dan negatief, kan me wel ergens druk over maken maar heb ondertussen op dit forum ook geleerd dat je geen grip hebt op de bevalling. Vandaar dat ik go with the flow! We zien het wel en ik kijk er alsnog naar uit😊 ben heel benieuwd naar het gevoel van bevallen, ieder zijn ding denk ik😌 Wens je een voorspoedige bevalling!

één maand geleden

Reactie op Nebbie

Ha mooi! Ik had dit bij de eerste ook, ik was vooral heel nieuwsgierig, ook ...
Zo fijne reactie, dankjewel! Dit is wel wat ik bedoel, wens je een voorspoedige bevalling toe 💙🩷

één maand geleden

Reactie op amberolli

Ja die vluchtkoffer he, pff, herkenbaar haha. Hier is die nog niet ingepakt ...
Hahaha! Achja mooi toch😌 vind de vlucht koffer ook wel zoiets van moet dit mee wil ik dit mee? Heb maar verschillende lijstjes gemaakt 😂

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Fijn die bronnen erbij. Ik denk dat het heel goed is om realistisch te zijn ...
Klopt de bronnen er bij zijn fijn, alleen weet ik ook absoluut de andere kant van bevallen. Een kennis is er door in coma geraakt en lag kantje boord, desondanks kijk ik gewoon erg uit naar mijn eigen ervaringen rondom de bevalling !

één maand geleden

Zou wel leuk zijn als we na de bevalling een vervolg doen op deze post😀

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Zou wel leuk zijn als we na de bevalling een vervolg doen op deze post😀
Als het aan mij ligt, doen! Leuke toevoeging aan dit topic😅 die hou ik er in hahaha maar zoals al eerder aangegeven, het kan me ook tegen vallen hoor😂

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Ik heb echt geen fijne eerste bevalling gehad, duurde lang en super medisch (vacuümpomp geboorte, knip , scheur). Enige wat ik pijnlijk vond was het hechten zonder verdoving. Voor de rest echt geen pijn ervaren. Ik kijk er dus absoluut niet naar op terug en kijk wel degelijk uit naar de 2e bevalling. Ik ging de eerste bevalling nuchter en positief in. Maar had me ook goed vooraf ingelezen.

één maand geleden

Ik kijk niet uit naar de bevalling, maar wel naar wanneer ze niet meer in mijn buik zitten. Ik vind de zwangerschap en wat het doet met mijn lijf enorm zwaar. Ik kijk ernaar uit om de zorg meer te kunnen verdelen met mijn partner, die ook niet kan wachten om meer bij te kunnen dragen.