19 Reacties
één maand geleden
Ik lees even mee, heb hier 2 van 2,5 met zindelijkheidstraining bezig en 2 babys onderweg…
één maand geleden
Hii!
Maak je eeecht geen zorgen!! Mijn zoontje waren we vorige week zondag mee begonnen, het was echt super zwaar omdat hij weigerde om naar de wc of potje te gaan, 4e dag was het ergste dat ik echt dacht; oke klaar ik geef t op want heb gewoon geen puf meer hij plastte alles onder, en precies 1 week later dus afgelopen zondag zei hij zomaar mama wc en hij poept en plas gewoon op de wc. Mijn advies probeer het een weekje op zn minst. Ik weet het is super zwaar ook met de buik die in de weg staat en alle andere klachten, maar zometeen ben je echt blij! Ik dacht echt als iemand niet nu zindelijk kan worden is t mn zoontje wel en voila! Misschien geeft dit je hoop om nog een paar daagjes door te zetten.
één maand geleden
Hier ook net begonnen bij mijn tweede. Ik wilde het eigenlijk niet. Ook m’n eerste zindelijk geprobeerd te maken voor m’n tweede kwam maar het was een heel moeizaam traject met hem 😅 nu dacht ik nee liever 2 in de luiers en dan op een rustig moment. Alleen nu zegt m’n tweede zoontje opeens de hele tijd dat ie op het potje wil plassen. Dus nu toch maar weer begonnen. Succes in ieder geval! Ik hoor vaker dat jongetjes wat langer nodig hebben om zindelijk te worden dan meisjes. Bij m’n oudste zoontje was dit zeker het geval.
één maand geleden
Reactie op nathaliestoop1988
Hier ook net begonnen bij mijn tweede. Ik wilde het eigenlijk niet. Ook m’n ...
Ja op zich kan wachten niet kwaad maar ik vond hem nu al wel aan de oudere kant. Hij begint september 2025 al met school dus wil dan zeker weten dat hij overdag en ‘s nachts zindelijk is.
één maand geleden
Reactie op hfza2314
Bedankt dit geeft me wel hoop. Ben je dan de hele week thuis geweest met he ...
Ja dat wel, de 5e dag ging ik even een ommetje lopen met hem puur om hem tr laten wennen. Ik liet m wel even weer naar de wc gaan voor we de deur uit gingen. Dat ging juist echt goed. 7e dag begon hij dus echt zelf de heeele dag aan te geven dat ie moest. Gewoon van de ene dag naar de ander was het een heel ander kindje opeens. Hij wordt volgende maand 3 trouwens. En geloof me ik wilde niet eens starten omdat hij gewoon er niet klaar voor was maar ik dacht probeer het gewoon liever nu bikkelen dan zometeen met een newborn. Ik ben 6e dag met hem een hele dag buiten geweest hele tijd gevraagd moet je plassen en gepusht om even naar de wc te gaan en dat ging ook goed. Ze zeggen dat de 3e, 4e, en 5e dag het ergste zijn dat ongelukjes dan het meest gebeuren, net wanneer je denkt ja het gaat goed. Dus echt no worries mijn advies probeer het even 7 daagjes:)
één maand geleden
Succes, ik wou het afgelopen zomer proberen. Dochter was toen ruim anderhalf. Was zo gefrustreerd dat ze niet op t potje wou en overal plaste en poepte dat ik het maar 2 dagen heb volgehouden 🙈. Toen dacht ik, komt later wel. Heb dr wel van de speen afgekregen 😅.
Ik stond er toen trouwens alleen voor omdat dat een drukke werkperiode was van mn vriend.
één maand geleden
Wij hebben het op een lager pitje moeten zetten toen ik zwanger werd, ik kon door de misselijkheid zo weinig in het begin, en nu durf ik het ook niet zo goed aan met bekkenklachten maar ook omdat ik bang ben voor een terugval in de kraamtijd. Ik weet niet of je nog extra verlof plakt aan je bevallingsverlof, maar is die periode een weekend er vol voor gaan met partner geen optie?
één maand geleden
Bij onze dochter ben ik pas na de 3e verjaardag begonnen. Zoon ging een paar dagen naar opa en oma. Het waren intensieve dagen, maar na de 4e dag had ze het door en heeft daarna weinig ongelukjes gehad.
Met onze zoon ben ik eerder begonnen, maar was helaas geen succes. Heb het een paar maanden later weer geprobeerd en toen ging het wel. Helaas heeft hij in de maanden daarna wel veel ongelukjes gehad. Ieder kind is anders.
Zindelijkheidstraining is intensief, zeker als je zwanger bent EN dan nog een kleine hebt rondlopen. Kan je partner de training niet overnemen of alle andere zaken, zodat jij je alleen op de kleine man kan focussen?
één maand geleden
Onze oudste werd 2 weken voor de geboorte van de 2e 3 jaar en wou ook nog niet echt maar zij dat ze zodra de baby geboren was grote zus was en geen luiers meer hoefde. Zo gezegd zo gedaan. Een week of 2 na de baby geboren was zij ze mama ik hoef geen luier meer en nooit meer om gehad, ook nooit een ongelukje.... wie weet is je kindje er dus nog net niet helemaal klaar voor en lukt het straks veel makkelijker! Wees in ieder geval niet te hard voor jezelf, komt echt goed :)
één maand geleden
Met mijn dochter meerdere keren zindelijkheids training gedaan. Elke keer eindigde dit in een hoop frustratie van haar en dus gestopt. Net voor dat ze 4 werd ( zomervakantie) er weer mee begonnen op dezelfde manier als voorheen en toen binnen 3 dagen zindelijk. Ze was er dus duidelijk nog niet klaar voor al die andere keren.
één maand geleden
Hey, hier een meIsje van 4 jaar die wel overdag zindelijk is, maar waar we momenteel mee bezig zijn om nacht zindelijk te trainen. Bij haar oudere zus ging het veel makkelijker, die heeft nooit een ongelukje in bed gehad en ging om 23 uur 's avonds nog plassen. Mijn middelste dochtertje nu weigert om in de avond te plassen, met gevolg dat ze regelmatig een ongelukje heeft. De wasmachine staat hierdoor non stop aan. Ik probeer haar juist te complimenteren als het goed gaat en te benadrukken dat wij niet boos worden als het niet lukt. Hopelijk gaat het over een kort tijdje helemaal goed. Met mijn jongste van 2.5 jaar gaan we pas beginnen met zindelijkheidstraining wanneer onze kleine man straks is geboren. Ik wil namelijk niet haar een druk laten voelen dat ze zindelijk moet zijn, heb het idee dat het daardoor dan langzamer gaat.
één maand geleden
Deels herkenbaar. In het eerste trimester is mijn dochter geheel zindelijk geworden. Paar weken geleden dacht ik dat ook ‘even’ in de nacht te gaan doen. Maar heb ik helemaal los gelaten. Ze was een paar nachten droog en toen ineens weer ongelukjes, heb het toen losgelaten en het komt vanzelf wel.
Mijn tip, zet er geen druk achter, kinderen laten zich niks opdringen, er is al zoveel verandering , je bent zwanger en ze merken echt wel dat er iets anders is aan mama etc.
Ik zou het op een positieve manier stimuleren en elke keer dat ie op het potje heeft gezeten is meegenomen.
Ps wij hebben het potje in de woonkamer staan zodat ze er makkelijk bij kon en zien dat daar het potje staat.
één maand geleden
Ander vraagje: wat is er zo erg aan 2 in de luier? Ik ben nu ook bezig met m’n zoontje nu de 2e opkomst is maar vraag dit me soms af. Straks moet hij op onmogelijke momenten naar de wc en nu verschoon ik hem op praktische momenten 😅 zindelijk worden moet uiteraard maar gaat meer om de uitspraak dat 2 in de luiers onhandig zou zijn…
één maand geleden
Ik zou het gewoon parkeren. Zelf heb ik nooit zindelijkheidstraining gedaan bij mijn dochters. Heb ze gewoon zelf laten beslissen. Ook kijk ik bv naar de nacht en blaas capaciteit of dat wel reeël is. Ik heb nooit gesnapt waarom mensen zoveel waarde hechten aan zindelijkheid. Ze zijn de luier vanzelf zat en vinden het vies. 🤪
één maand geleden
Ik ook begonnen toen onze zoon net 2 was. Dacht fijn zit in de meivakantie, ben 2 weken vrij goed moment. Toen bleek ik zwanger. Hormonen alle kanten op. Na 3 dagen gestopt uit frustratie. Hij wilde niet op het potje en plaste elke keer buiten het potje. Nu vanaf 2 maanden heel laagdrempelig regelmatig op vaste momenten en als niet wil niet dwingen. We merken nu wat meer interesse en deze manier is ook meer haalbaar voor mij als zwangere. Misschien binnenkort proberen wat intensiever er mee bezig gaan. Maar alleen als het niet te koste gaat van de spanning in huis. Dat werkt toch niet. En anders lekker op deze laagdrempelige manier doorgaan en steeds meer vaste momenten inbouwen op de dag.
één maand geleden
Reactie op Nicole-1
Nadeel vind ik wel dat ik het met luierbroekjes heb geprobeerd maar deze ec ...
Wij gebruiken al vanaf een maand of 8 de luierbroekjes van woezel en pip vd etos. (Kleine liep met 9 maand en liggend verschonen was drama) ze is ondertussen ruim 20 maand en misschien een enkele x doorgelekt. Erg tevreden mee dus!