55 Reacties

één maand geleden

Volgens mij worden ergens in november (de 12e?) de premies en pakketten voor de zorgverzekeringen 2025 bekend. Ik ga dan uitpluizen wat handig is. Ben uitgerekend op 17jan, en voor dit afgelopen jaar ivm mogelijke zwangerschap wel het eigen risico laag gezet voor de zekerheid, maar nog geen aanvullende afgesloten. We zijn pas in de loop van het jaar gaan proberen en wisten in december 23 nog niet precies per wanneer en dat het snel raak zou zijn😉

één maand geleden

Overigens hoorde ik van vriendinnen dat je er sowieso wel vanuit kan gaan dat je bekkenfysio nodig hebt. Zelf twijfel ik nog over voorkeur voor thuis- of ziekenhuisbevalling, dat speelt ook nog een rol denk ik.

één maand geleden

Verder ben ik van plan om pas op de 31e december de nieuwe zorgverzekering af te sluiten, dan weet ik zeker dat de bevalling echt 2025 wordt haha. Mocht de baby al in december komen, dan is het pech als ik op eigen keus wil ziekenhuisbevallen. Maar ook dan eventueel is een aanvullende verzekering voor de andere redenen nog relevant, dat wil ik dus ook gaan bekijken.

één maand geleden

Zelf heb ik hier vorig jaar december ook erg naar lopen zoeken. Toen was ik net zwanger maar dit liep helaas uit op een miskraam. Ik kwam uit bij CZ extra. Krijg best veel vergoed en staat in een makkelijk overzicht. Ik hou deze dus aan voor straks in januari als de kleine komt.

één maand geleden

Ik ga in december rekenen. Dan weet ik waarschijnlijk wel of ik sowieso al medisch word of niet (die kans is er) en zijn alle premies bekend. Het is echt even rekenen. Om alle dingen vergoed te krijgen die je noemt heb je een flink dure aanvullende verzekering nodig. Dan moet je gaan rekenen of je verwacht dat dat uit kan.

één maand geleden

Via het forum kom straks in november heel veel informatie over zorgverzekeringen en wat handig is als je in 2025 gaat bevallen of kinderwens hebt, etc. Ook hebben ze dan waarschijnlijk weer een leuke actie van een verzekering met korting. Zo heb ik het vorige jaar gedaan

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Ik ga in december rekenen. Dan weet ik waarschijnlijk wel of ik sowieso al ...
Hier bij m’n dochter ook zo gedaan, berekend en zelfs een dure aanvullende verzekering hadden wij er vrij snel uit. Tarieven van lactatiekundigen IBCLC, vergoeding kraamzorg etc lopen tegenwoordig al flink in de papieren

één maand geleden

Reactie op nydo

Volgens mij worden ergens in november (de 12e?) de premies en pakketten voo ...
Tip: eigen risico laag zetten is niet nodig, de zorg omtrent de zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico.

één maand geleden

Reactie op Nanne4

Hier bij m’n dochter ook zo gedaan, berekend en zelfs een dure aanvullende ...
Bij mij kon het vorige keer juist niet uit. Maar ik ga zeker opnieuw rekenen.

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Bij mij kon het vorige keer juist niet uit. Maar ik ga zeker opnieuw rekene ...
Oh echt, ik weet nog dat het bij mij 200 euro goedkoper was om me te laten verzekeren dan om het niet te doen. Maar idd, dit keer ga ik ook opnieuw het rekensommetje weer maken! Kan zo snel veranderen

één maand geleden

Reactie op Nanne4

Hier bij m’n dochter ook zo gedaan, berekend en zelfs een dure aanvullende ...
Nee klopt. Had ik bij mij zoon gedaan en had bijna niksnut eigen risico. Nu in zwangerschap zelf meer kosten eigenlijk. Bekkenbodem fysio vind ik wel echt een must. Die checken ook stand van je organen en buikspieren. Bij huisarts/verloskundige zeiden ze beiden dat alles goed was bij mij. Maar bekkenbodemfysio bevestigde de vermoedelijke verzakking en de diastase..

één maand geleden

Reactie op nydo

Overigens hoorde ik van vriendinnen dat je er sowieso wel vanuit kan gaan d ...
Niet nodig gehad hoor. Maar wel goed in rekening mee te houden, 1 behandeling kost vaak 50 euro. @ts Het heeft nog geen zin om nu research te doen. Er is nog niets bekend voor 2025. Ik ga in mijn verlof kijken. Dan kun je de eventuele verwachte kosten optellen, delen door 12 en dan kijken wat er vergoed wordt. Bij mijn eerste had ik alleen door eigen bijdrage van de kraamzorg de aanvullende verzekering er al uit.

één maand geleden

Reactie op Nanne4

Oh echt, ik weet nog dat het bij mij 200 euro goedkoper was om me te laten ...
Ik wist dat ik of thuis wilde bevallen of medisch (2e bevalling). Dus dan vallen er al hoge kosten weg. Ik wist ook al van tevoren dat ik maximaal 3 uur kraamzorg per dag zou krijgen. En bij zowel de 1e als 2e geen lactatiekundige nodig gehad. Alleen 1x naar de bekkenfysio geweest ivm diastase. Aanvullend dit allemaal vergoed krijgen is bij mijn huidige verzekering nu 45 euro per maand, zal toen wel net iets goedkoper zijn geweest. Maar dat kon dus niet uit. Uiteindelijk koorts gekregen in de kraanweek. Dan moet je meteen naar het ziekenhuis voor een anibioticainfuus. Dus uiteindelijk maar 3x3 uur kraamzorg, maar dat had ik niet kunnen weten van tevoren. Dat is wel de reden dat ik niet gauw mijn eigen risico zou verhogen. Je weet nooit wat voor extra zorg je nog nodig kunt hebben. Ik vind het risico niet genoeg schelen op het maandbedrag.

24 dagen geleden

Ik ben verzekerd bij Menzis en heb een extra verzorgd 2 aanvullende verzekering. Alle kosten van ziekenhuis/kraamzorg en lactatiekundige zorg word vergoed. Heb net bij de lactatiekundige een kolf aangeschaft hiervoor kreeg ik 200 euro vergoeding. En in januari dan kan ik daar weer gebruik van maken voor eventuele hulp van een lactatiekundige.

24 dagen geleden

Reactie op nydo

Verder ben ik van plan om pas op de 31e december de nieuwe zorgverzekering ...
Mocht je in december al bevallen en naar het ziekenhuis willen, dan kun je altijd overwegen om pijnbestrijding te vragen. Dan wordt je bevalling medisch en wordt het volgens mij gewoon volledig vergoed ;-)

24 dagen geleden

Reactie op iljaT

Mocht je in december al bevallen en naar het ziekenhuis willen, dan kun je ...
Oh echt wat handig

24 dagen geleden

Reactie op iljaT

Ha ja slim, dat hoorde ik al! Maar mocht de anesthesist net geen tijd hebben of dat om een andere reden niet lukken, heb je alsnog pech dacht ik. En wil zelf de bevalling gewoon doen zoals ik dat dan wil, en liever niet om financiële redenen dat soort keuzes maken.

24 dagen geleden

Reactie op iljaT

Je moet wel echt op tijd aangeven dat je dan bijv een ruggenprik wilt. Ik belde om half vier in de nacht dat in toch een ruggenprik wilde. Wij gingen rond half zes naar het geboortecentrum en om 6:45 kwam de anesthesist pas. Mn VK zei toen ook gelukkig belde je wel nog op tijd zodat ik dit kon regelen anders moest je nog langer wachten.

24 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Oh echt wat handig
Ja bij pijnbestrijding word je medisch. Maar het heeft wel een grote impact op je bevalling. Je moet op bed blijven liggen, krijgt een infuus, je hebt constant een bloeddrukmeter om, je temperatuur wordt regelmatig gemeten. Je wordt medisch dus je verloskundige draagt je over aan het ziekenhuispersoneel. Niks mis mee als je het nodig hebt, maar wat mij betreft niet een keuze die je even maakt vanwege de kosten. En als je het vraagt duurt het nog wel even: er moet een ctg worden gemaakt om de conditie van de baby in kaart te brengen. Daar moet personeel voor zijn en die ctg moet een tijdje worden gemaakt. De anesthesist moet tijd hebben. En als je dan in de tussentijd opeens snel gaat qua ontsluiting dan kan het ook al te laat zijn...

24 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Ja bij pijnbestrijding word je medisch. Maar het heeft wel een grote impact ...
En je krijgt een katheter en continue monitoring van de baby. Kleine toevoeging.