55 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

En je krijgt een katheter en continue monitoring van de baby. Kleine toevoe ...
Precies wat jij beschrijft zo ging het bij mij ook. Ik vroeg uiteindelijk om ruggenprik vanwege de rug weeën die ik niet weg kreeg gepuft en mijn bevalling duurde gewoon lang. Ik ging er open en relaxed in dus het boeide me allemaal niet wat ze gingen doen maar het is inderdaad wel goed om je hierover in te lezen als het alleen om een verzekering gaat…

24 dagen geleden

Reactie op nydo

Verder ben ik van plan om pas op de 31e december de nieuwe zorgverzekering ...
Misschien fijn om te weten: je basisverzekering moet je voor 1 januari geregeld hebben, maar voor de aanvullende heb je tot eind januari de tijd. En die gaat dan wel gewoon 1 januari in (dus met terugwerkende kracht). Dus je hebt iets langer de tijd om te beslissen of en zo ja welke aanvullende verzekering je wil afsluiten 🙃 Tenzij dit recentelijk is aangepast natuurlijk, dan heb ik echt even niet op zitten letten 🫣

24 dagen geleden

Reactie op bumblebeedc

Misschien fijn om te weten: je basisverzekering moet je voor 1 januari gere ...
Haha ik zie je al mijn verzekering aanpassen halverwege de bevalling.

24 dagen geleden

Reactie op bumblebeedc

Misschien fijn om te weten: je basisverzekering moet je voor 1 januari gere ...
Ieder jaar vanaf half november kun je overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Bijvoorbeeld: als je een andere aanvullende verzekering wilt. Stap je voor 31 december over? Dan wordt je oude aanvullende verzekering (samen met je basisverzekering) automatisch opgezegd door je verzekeraar. Wil je langer bedenktijd? Dan kun je voor 31 december zelf je verzekering opzeggen. Je hebt dan tot 1 februari om een nieuwe verzekering uit te zoeken. https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/aanvullende-verzekeringen

16 dagen geleden

De zorgtoeslag en premies zijn bekend gemaakt!

16 dagen geleden

Reactie op Delanyz

De zorgtoeslag en premies zijn bekend gemaakt!
Zo'n beetje overal staat dat de premies half november bekend gemaakt worden

16 dagen geleden

Voor mijn huidige verzekering is het inderdaad nog niet bekend.

16 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Voor mijn huidige verzekering is het inderdaad nog niet bekend.
Heb er net 6 bekeken haha maar allemaal nog niet bekend. 🙈 Ook de vergelijking sites geven dit aan

16 dagen geleden

Reactie op M_1986

Zo'n beetje overal staat dat de premies half november bekend gemaakt worden ...
Pff ik zie het ja wat een nep mails krijg ik dan 😕😕

16 dagen geleden

Ik vind het sowieso wel fijn om het half december te gaan uitzoeken. Dan kan ik hopelijk wat beter inschatten wat ik nodig ga hebben aan zorg. Bijvoorbeeld of ik medisch word of niet heeft invloed.

16 dagen geleden

Hoe zou het zijn als je kraamhulp begint in 2024 en stopt in 2025.. als je aanvullende verzekering hebt in 2025 en niet in 2024.. ?

16 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Pff ik zie het ja wat een nep mails krijg ik dan 😕😕
Haha, Independer zeker? Ik kreeg ook een mail met als onderwerp; Zorgpremies bijna bekend: zo vind je de beste verzekering. Ik las het woordje bijna eerst ook niet 😂

16 dagen geleden

Reactie op kiwibuddy

Hoe zou het zijn als je kraamhulp begint in 2024 en stopt in 2025.. als je ...
De kosten worden gedeclareerd in het jaar van starten. Dus de verloskundige kosten en de kosten van de gestarte kraamhulp worden dan op 24 gedeclareerd bij mijn weten

15 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Ik vind het sowieso wel fijn om het half december te gaan uitzoeken. Dan ka ...
Wat slim idd! Ik ga ook wachten

8 dagen geleden

De premies zijn nu bekend: Prijsstijging tot wel 18,50 euro per maand: bekijk hier alle zorgpremies voor 2025 https://www.nu.nl/economie/6335142/prijsstijging-tot-wel-1850-euro-per-maand-bekijk-hier-alle-zorgpremies-voor-2025.html

8 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

De premies zijn nu bekend: Prijsstijging tot wel 18,50 euro per maand: beki ...
Hmm. Dan maar even kijken of het überhaupt uit kan.

8 dagen geleden

Reactie op M_1986

Hmm. Dan maar even kijken of het überhaupt uit kan.
Ja hier staan de aanvullende verzekeringen niet bij. Maar neem aan dat die wel bekend zijn ook. Duur grapje wel helaas. Maar voor degenen die poliklinisch willen bevallen kan het vast al gauw uit. Ik heb vrijdag een groeiecho en een afspraak bij de gynaecoloog. Hoop de komende weken wat meer inzicht te krijgen in of ze een medische bevalling aanbevelen.

8 dagen geleden

Ik lees graag mee! :) Nog geen tijd gehad me erin te verdiepen helaas

8 dagen geleden

Independer stond toen straks nog niks open.

8 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Ja hier staan de aanvullende verzekeringen niet bij. Maar neem aan dat die ...
Heb er nu 2 bekenen en die zijn zonder aanvullende verzekering nu al even duur als dit jaar met aanvullende verzekering 🙈