55 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op M_1986
Heb er nu 2 bekenen en die zijn zonder aanvullende verzekering nu al even d ...
Ja extra goed vergelijken maar wordt sowieso aardig duurder.
8 dagen geleden
Reactie op M_1986
Heb er nu 2 bekenen en die zijn zonder aanvullende verzekering nu al even d ...
Menzis Extra Verzorgd 2
21,52 per maand voor aanvullende verzekering
Bevalling en kraamzorg
Bevalling
Bevalt u in een ziekenhuis of geboortecentrum zonder dat dit medisch noodzakelijk is? Dan betaalt u een wettelijke eigen bijdrage in de basisverzekering. Deze aanvullende verzekering vergoedt 100% van de wettelijke eigen bijdrage.
Kraamzorg
Krijgt u kraamzorg? Dan betaalt u een wettelijke eigen bijdrage in de basisverzekering. Deze aanvullende verzekering vergoedt de eigen bijdrage voor kraamzorg:
Bij u thuis: 100%
In een geboortecentrum: 100%
In een ziekenhuis : 100%
Fysio 12x
Borstvoeding (lactatiekundige) tot maximaal € 200 per jaar
8 dagen geleden
Ik heb begin dit jaar eea uitgezocht voor vgz. Had basis met aanvullende verzekeringen en scheelde niet veel met verzekering hoger. Per maand ben je meer kwijt maar was vergelijkbaar met de kosten die je zelf moet betalen bij basis. Ik ben wel overgestapt naar verzekering hoger maar komt omdat ik medisch ben.
Ga me er nog wel verder in verdiepen, maar het loont niet perse. Veel wordt al vergoed vanuit basis, zeker medisch. Verschil kan wel zijn of je je kraampakket vergoed krijgt of niet (kost niet veel als je zelf koopt) en de eigen bijdrage voor kraamzorg/vergoeding voor een borstkolf of onderdelen. Ben wel benieuwd of er veel veranderd is nu.
8 dagen geleden
Reactie op Liannedejong
Ik heb begin dit jaar eea uitgezocht voor vgz. Had basis met aanvullende ve ...
Kraamzorg eigen bijdrage is 5,40 euro per uur
49 uur x 5,40 is 264,6
Dit delen door 12 is 22,05.
De verzekering extra verzorgd 2 van Menzis kost 21,52 per maand. Dus deze heb je er praktisch uit met de eigen bijdrage.
Daarnaast ook 12x fysio (los kost dit 50 euro per behandeling).
Dus denk dat het voor hier wel zoiets gaat worden
8 dagen geleden
Reactie op nydo
Dit is wel relevant inderdaad, dadelijk stap je over naar aanvullend voor 2 ...
Daarom even wachten tot eind deze maand
8 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Ja hier staan de aanvullende verzekeringen niet bij. Maar neem aan dat die ...
Aanvullende verzekeringen zijn nog niet bekend! De basisverzekering moest uiterlijk 12 nov bekend gemaakt worden. Ze hebben tot 19 nov de tijd om aanvullende verzekeringen bekend te maken. Dus zou echt nog even wachten.
7 dagen geleden
Reactie op unit2025
Wij gaan twee opties voorbereiden, eentje als onze zoon geboren wordt in 20 ...
Ik heb een paar jaar bij VGZ gewerkt: op 31 december switched half Nederland nog (tot zelfs 1 minuut voor middernacht 😅), op tijd is op tijd 🙃 En als je alleen een (andere) aanvullende verzekering wil dan kun je die de hele maand januari nog (met terugwerkende kracht) afsluiten, dus dan zit er nog minder druk achter.
MOD
7 dagen geleden
Ik zal deze hier ook even droppen! We hebben namelijk een groot topic over de zorgverzekeringen in 2025 en wat bij je kan passen + een collectiviteitskorting 😊.
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/het-grote-zorgverzekering-2025-topic-GkRRJzL?utm_source=24Baby&utm_medium=app