8 Reacties

25 dagen geleden

Heyhey! Heb je al met UWV gebeld en de WAZO besproken? Dit is de uitkering die je krijgt tijdens zwangerschapsverlof. Ik zou hen even benaderen en online in mijnuwv vast je wazo aanvragen, zo wordt dan beoordeeld of je het krijgt of niet. Helaas heb ik er niet meer verstand van dan dit, hopelijk heeft iemand anders nog andere tips💓

25 dagen geleden

Hii, ik zou even kijken in je contract. Als jij onder de CAO valt, zou je recht moeten hebben op betaald verlof, zoals iedere andere collega! Misschien op je school ook navragen? Het kan zijn dat zij al eerder een soortgelijke situatie hebben gehad en hier meer informatie over hebben

25 dagen geleden

Mogen ze niet weigeren volgens mij want je heb er sws recht op. Ik krijg t wel namelijk. Maar bij mij is hey de vraagd of mn opleiding wel of niet af is in december

25 dagen geleden

Laatste keer dat ik dat had was wel in 2022, dus geen idee of er andere regels zijn gekomen maar toen had ik er gewoon recht op, je hebt in principe een "normaal" contract met een praktijkovereenkomst erbij, je hebt gewoon dezelfde rechten/plichten als jouw collega's zover ik weet.

25 dagen geleden

Bij een BBL opleiding heb je als het goed is gewoon een arbeidsovereenkomst met een werkgever. Ik zie dus niet in waarom je geen ouderschapsverlof zou mogen opnemen. Heb je het al bij je begeleider van school gevraagd? Komt vast vaker voor

25 dagen geleden

Reactie op amberolli

Heyhey! Heb je al met UWV gebeld en de WAZO besproken? Dit is de uitkering ...
Ze heeft een werkgever, dus de aanvraag van de WAZO gaat gewoon via de werkgever.

25 dagen geleden

Bedankt voor jullie tip! Ik ga het bespreken op school hopelijk kom ik er op die manier uit.

25 dagen geleden

Als je een arbeidsovereenkomst hebt (dat heb je meestal bij een BBL opleiding) en je ontvangt salaris direct vanuit de werkgever dan zijn zij jouw werkgever en ook wettelijk verplicht om jouw WAZO bij het UWV aan te vragen. Je rechten zijn niet anders.