34 Reacties
vorig jaar
Toevallig ga ik aanstaande woensdag! Ik heb de efteling app gedownload en dan kan je op de kaart filteren waar je niet in mag. Het viel mij alles mee! Het schommelschip en de achtbanen vallen af, maar vrijwel al het andere kan gewoon (droomvlucht, villa volta, fata morgana, symfonica etc.)
vorig jaar
2 weken geleden geweest en als nog een hele leuk dag gehad hoor! Er zijn echt meer dan genoeg attracties waar je wel in mag! :)
vorig jaar
Hi! Ik heb ooit vlogs online gezet over wat je kan doen in de Efteling als je niet in de grote dingen kan en mag, en heb een abonnement die ik ook heb gehad tijdens mijn 2 zwangerschappen, dus ik weet er ondertussen alles van 😅 Het valt echt reuze mee en je kan een heeeeeeleboel dingen doen. Ik vind zelf piranha de enige attractie die niet mag waar ik zelf nog wel een uitzondering voor zou maken (en ik ben echt enoooorm voorzichtig met alles, maar hier twijfel ik wel over om volgende keer toch wel te doen), maar voor de rest gaat het echt om de achtbanen, schipschommel etc wat niet mag. Zou trouwens zelf Villa Volta ook niet doen, die barrières zijn echt strak en oncomfortabel op je buik als je al een wat groter buikje hebt.
vorig jaar
Reactie op Birbie
Tof! Staan die vlogs openbaar? 😊
Jazeker! Zijn al van effies terug en geen idee of het hier gedeeld mag worden maar kijk even op Kiek en Ko op YouTube ;)
vorig jaar
Hi! Ik heb ooit vlogs online gezet over wat je kan doen in de Efteling als ...
Pirana zou ik zelf juist nu niet meer durven, ieder 'ritje' kan daar zo anders zijn, je weet nooit of/wanneer die boot een enorme optater krijgt 😅🫣 Ik heb ook een abonnement en hoewel het mijn eerste zwangerschap is ben ik al vaak genoeg in het park geweest met zwangere vriendinnen en die zaten idd echt niet de hele dag op de tassen te passen 😉 (overigens ga ik toevallig ook weer eind augustus en ben dan ook dik 20 weken zwanger 😅)
vorig jaar
Villa volta zou ik echt niet ingaan. Ben hier ingegaan. In de avond was ik niet lekker. Naar gevoel. Week erna een echo. Bleek het die dag gestopt te zijn... Toeval of niet
Ik raad het af. Staat ook op het bord niet voor zwangere .
Dacht kan geen kwaad. Wel dus

vorig jaar
Je kan inderdaad in best veel . 2 weken geleden in Villa Volta geweest, er staat daar bij de ingang dat je moet overleggen met een medewerker. Die zei dat de stang te strak kon zitten als je buik al wat groter is (bij mij nog niet het geval), en dat je er misselijk van kon worden. Hij bood zelfs aan om een signaal af te spreken dat mocht ik me niet meer OK voelen de operator de attractie stil zou zetten. Gelukkig niet nodig geweest, had ik nog niet verwacht. Enige effect was dat ik de muziek altijd zo prachtig vind dat ik daar (nu zeker) bijna van moest huilen, dat stond dan weer niet aangegeven 😜
vorig jaar
Reactie op Sannnnnnn
Het lukt me maar niet om alles in 1x in 1 bericht te typen op dit forum.. � ...
Villa Volta is vooral illusie, je schommelt wel een klein beetje op een neer, maar dat is minder heftig dan een gewone schommel zeg maar. Het is inderdaad vooral de strakke beugel waardoor ik hem tegen die tijd denk ik moet overslaan, ik had al niet de meest dunne buik voor de zwangerschap dus gaat te krap worden denk ik (tenzij mijn buik tussen nu en eind volgende maand niet meer zou groeien, maar dat lijkt me sterk 😉).
vorig jaar
Je kunt trouwens ook de efteling-app downloaden en daar de attracties filteren op zwanger, geloof ik. Of ze allemaal even nalopen en die waar je wel in mag markeren als favoriet. Vond ik super handig, we zijn geweest toen ik 6 weken zwanger was. Ik kon best in veel dingen, ook leuk met ons zoontje van anderhalf jaar. Hangt er wel even vanaf hoe dik je buik is ivm de stang...
vorig jaar
Ja hier zwanger naar de Efteling geweest, als je hun app downloadt kan je zien in welke attracties je allemaal mag. De standaard attracties die ik deed samen met mijn kinderen en zwanger waren: droomvlucht, fata morgana, festival carnaval, spookslot (maar die is er niet meer), de oude tufferbaan, gondoletta, de monorail, pagode, symbolica , de stoomtrein en natuurlijk het sprookjesbos!
vorig jaar
Reactie op Sannnnnnn
Het lukt me maar niet om alles in 1x in 1 bericht te typen op dit forum.. � ...
Ja dat zag ik ook en mijn kinderen vinden die heel leuk, maar die durf ik ook niet aan. Dus papa en oma gaan dan mee, en ik geniet ervan wanneer ik kan zien dat ze plezier hebben.
vorig jaar
Reactie op Anouk Michelle
Ja dat zag ik ook en mijn kinderen vinden die heel leuk, maar die durf ik o ...
Hihi, sirocco deed ik toch al nooit, dus dat scheelt hier weer 🤢 Ik mis alleen de achtbanen nu, en ik ga straks eind oktober de vervanger van het spookslot waarschijnlijk ook niet kunnen proberen (komt een lengte restrictie op en dat betekent meestal ook niet geschikt voor zwangeren 😅). Maar er blijft echt meer dan genoeg over 😁 Tip van een vriendin voor zwangeren die al de nodige klachten met lopen hebben: huur een scootmobiel. Zij heeft vanwege bekkeninstabiliteit dat gedaan toen ze zwanger van de tweede was waardoor ze toch gewoon de hele dag mee kon, tot groot plezier van haar eerste kindje.