12 Reacties
13 dagen geleden
Ik vind het ook zwaar. Ik heb nog geen andere kinderen en ook geen werk vanaf week 20. Kun je nagaan 😉.
Hier ook een flinke verbouwing achter de rug en net nu ik lekker alles kan gaan klaar maken en poetsen, beginnen de kwaaltjes die me lichamelijk belemmeren.
Vervelend voor je dat je zo slecht slaapt! Is er iemand die je kan helpen met de babykamer?
13 dagen geleden
Ik vind het ook steeds zwaarder worden. Ik zou met 36 weken met verlof gaan, maar nu aangegeven dat ik graag met 35 weken al wil gaan omdat ik simpelweg geen energie meer heb. Je bent zeker niet alleen hierin!
13 dagen geleden
Zeker heel herkenbaar. Nu 31 weken en vermoeidheid en bekkenklachten nemen toe. Babykamer bijna klaar gelukkig, maar heb hier weinig in kunnen doen. Heb enorm veel zin om alle kleertjes en spulletjes uit te zoeken en te sorteren. 😂 Maar kan pas wanneer de babykamer helemaal klaar is en de meubels op hun plek staan in plaats van nu overal door huis.
12 dagen geleden
Heel herkenbaar! Heb ook een zoontje van 3,5 jaar en merk ook echt dat het zwaarder wordt, ben nu 31 weken zwanger.
Bij m’n oudste heb ik tot 34 weken fulltime doorgewerkt als verpleegkundige in het ziekenhuis, zou ik deze zwangerschap niet meer voor elkaar krijgen lichamelijk. Heb overigens nu een kantoorpand dus fysiek minder zwaar werk.
Ik moet ook nog beginnen met de babykamer.
Fijn dat je wat eerder met verlof kunt, hopelijk krijg je dan wat rust!
12 dagen geleden
Zeker herkenbaar hier 2 jongens van 3.5 jaar en 5 jaar. Ik zit ziek thuis en zo heb ik 3 dagen zonder de jongens om echte te rusten omdat ik bijna niet kan lopen en heel erg benauwd ben. Komende dinsdag gaan we de datum plannen van de keizersnede, dan kan ik wat meer aftellen. Ben nu 30 weken.
12 dagen geleden
Ik ben nu 31 weken en heb het sinds een week ook ineens zwaar! Vooral moeheid en kortademigheid waardoor ik echt vaker rust moet nemen. De babykamer is wel af en alle spulletjes in huis, maar er staan ook nog zoveel sociale dingen gepland komende periode inclusief feestdagen in m’n verlof. Benieuwd hoe ik het er de komende periode vanaf ga brengen.
12 dagen geleden
Oh ik herken het! Ik ben 31 weken met een zoontje van 1,5jaar en het is HEFTIG 😮💨 Ook nog steeds in de verbouwingen wat alles nog zwaarder maakt. Sinds vorige week ook heel erg moe en kortademig, steken in mijn buik.. Ik wil zoooo graag de babykamer afwerken, kleertjes wassen en mooi in de kast leggen.. Maar de elektriciteit ligt zelfs nog bloot in haar kamertje 🥲😂 Ik lig ook steeds te piekeren over alles wat er nog moet gebeuren. Maar ja, komt wel goed zeker 😋Je bent zeker niet alleen! 🥰
11 dagen geleden
Heel herkenbaar! Heb een dochter van 3 en dat is wel even een andere zwangerschap nu als toen met haar nog geen kids.
Ik doe 1 ding in de ochtend en de rest van de dag lig ik zo goed als plat, die buik komt dan zó erg op spanning. Ik werk vanaf 28 weken nog maar 1 dag, ben masseur maar trok dat fysiek niet meer en dan ben ik een halve dag onderweg en halve dag admin. Maar dát is al veel momenteel. Ik ben langzaam begonnen met alle kleertjes wassen, gewoon wat ik zelf kan, doe ik nu op m’n gemak. Wij hebben geen babykamer deze keer dus dat scheelt. Ik ben hulp gaan vragen aan familie en vrienden anders trek ik het niet 😭
11 dagen geleden
Ik heb het er ook moeilijk mee 🙈 het huis is één grote bende en krijg (naast werk en kleuter) niks voor elkaar... daarnaast een man die ook niks uitvoert dus dat maakt het niet beter 😅. Ik moet echt aan de gang met het huishouden, babykleding wassen en sorteren etc... Hopelijk komt er nog een weekje dag ik me wel goed voel🥲
8 dagen geleden
Ik ben nu 33 weken en voel mij redelijk maar heb wel een zware periode gehad.
Zoontje van bijna 3,5, huishouden, werk, paard. Ik heb de hele zwangerschap tot nu toe misschien 5x ‘s middags rust kunnen nemen. En sinds ik zwanger ben slaapt ons zoontje slecht dus ik ga er bijna elke nacht wel een paar x uit voor hem. Nu komt het naar de wc moeten ‘s nachts er ook nog bij 🙈. Rust nemen lukt en kan gewoon niet, en dat is soms wel moeilijk.
Merk ook vooral dat ik nu +\- 10 kg aangekomen ben en dat ik echt niet lekker in m’n lijf zit, bah. Wil meer bewegen (bewoog veel) maar dat lukt niet zo lekker icm werk en zoontje. Want dat wat aan beweging kan en mag, is op tijden dat het onmogelijk is.
Voel wel de behoefte om mijn lijf weer terug te krijgen zodat ik weer met m’n zoontje makkelijker kan spelen, kan sporten en mijn paard weer volledig zelf kan trainen. Van mij hoeft ze dus geen 40 weken te blijven zitten 🙈.
12 uur geleden
Heel herkenbaar, vorige zwangerschap hield ik t veel beter vol.
Tot 28 weken leek alles heel gemakkelijk, maar toen na al een maand veel drukte in privé leven brak het mij ineens op.
Benauwd, zere spieren bovenbuik, niet kunnen ontspannen, hartkloppingen, toen 2 dagen ziek gemeld (daarna nog parttime dag en weekend).
Nu pak ik mijn maximale pauzes en werk nog wat meer thuis. Babykamer is gelukkig op orde. Langzaamaan al wat hoezen en dekentjes aan het wassen.
Nu 31 weken, nog 4 weekjes werken. De ene dag gaat beter als de andere, maar t moet vol te houden zijn als het zo blijft gaan 🤞🏻.
Succes allemaal met de laatste loodjes