43 Reacties
één maand geleden
Ik volg zwangerschapsyoga. Tijdens mijn eerste bevalling ontzettend veel aan gehad! Was, mede daardoor, een soepele bevalling. Een les is eerst een stuk bewegen, daarna wat info en theorie, dan weer bewegen en ademhalingstechnieken oefenen.
Leuk vond ik het niet persé, maar wel nuttig. Volg de cursus dus nu weer. Als je aanvullend verzekerd bent, kun je de kosten declareren tot een bepaald maximum.
één maand geleden
Ik ben bezig met de cursus 'Creëer jouw droom bevalling' van Pleunie Teunis, tot nu toe erg blij mee!
Verder heb ik ook de vrije geboorte cursus van Anna Myrthe Korteweg gekocht, hiervan heb ik het boek al gelezen en is zeker een aanrader!
Het kost wat geld, maar het is ook een ervaring die je maar een (paar) keer meemaakt in je leven die veel gevolgen kan hebben op jezelf en op de baby, dus naar mijn mening is goed voorbereiden belangrijk, maar daar is iedereen natuurlijk vrij in
één maand geleden
Hi!
Ik schrok eerlijk gezegd ook van de bedragen en heb nu eentje gevonden die iets vriendelijker is voor m'n portemonnee: 'rondom de geboorte' 8 lessen voor €170.
Wellicht is dit voor jou ook te doen of neem even contact op met de vraag of je het in bijv twee delen mag betalen.
Succes!
één maand geleden
Wij zijn bezig met een hypno birthing cursus. Ik ben er super blij mee en het brengt ons super veel. Ik ben zelf 3 keer bevallen en heb 13 jaar op de verlosafdeling gewerkt dus wat dat betreft niet nodig misschien maar doe deze bevalling met m'n zusje en twee mannen voor wie ik het kindje draag. Zij zijn nog nooit bevallen dus fijn om samen deze voorbereiding te doen. Ik heb ook het boek 'mijn reis naar binnen' van Anna Myrte Korteweg.
één maand geleden
Bij me eerste heb ik samen met mijn man de cursus "samen bevallen" gevolgd. Hadden er erg baat aan, maar was volgens mij rond de 200€, voor 8 keren.
Bij de tweede gaan wij geen cursus volgen. Ik weet wel dat hun ook mini cursussen aanbieden, maar ik weet niet hoe duur deze zijn. Maar misschien is dat wel een optie mocht de prijs daar mee vallen?
één maand geleden
Reactie op DaphniCaroline
Hi!
Ik schrok eerlijk gezegd ook van de bedragen en heb nu eentje gevonde ...
Haha, dit is ook wat ik ongeveer betaal voor de zwangerschapscursus, 150€ meen ik voor 6 keer. Ook zo’n bedrag voor de eenmalige avond samen met mijn man ergens anders.
Maar dat is wat ik flinke bedragen noem, zoals TS ze denk ik bedoel. Wat vind jij dan grote bedragen en waar heb je die gezien? Ik dacht dat alles een beetje rond deze koers ligt.
één maand geleden
Reactie op Celiny87
Haha, dit is ook wat ik ongeveer betaal voor de zwangerschapscursus, 150€ m ...
Ohh, ik zie ze echt voor €300/€400 voor 4 of 5 avonden, omgeving Amsterdam. Bijv 'bevalwijzer' en 'mom & co'
Daarom vond ik €170 voor 8 lessen wel een goeie deal! :)
één maand geleden
Reactie op DaphniCaroline
Ohh, ik zie ze echt voor €300/€400 voor 4 of 5 avonden, omgeving Amsterdam. ...
Echt?? Wauw!! Dat is inderdaad wel mega zeg! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook maar bij 3 gekeken heb en dus deze 2 heb uitgekozen, lagen alle drie ongeveer rond hetzelfde
één maand geleden
Kost rond de €220,- geloof ik, maar ze heeft vaak kortingen rondom masterclasses, ik heb uiteindelijk €150,- betaald.
9 uur videomateriaal, oefeningen en een werkboek plus nog vele extra's.
Voor een bruiloft geven mensen ook duizenden euro's uit voor één dag, waarom niet investeren in deze supergrote belangrijke dag in je leven ☺️
één maand geleden
Voor m’n eerste kindje een cursus gedaan en vind het wel echt een grote meerwaarde. Toen fysiek in de buurt van m’n woonplaats, denk nu digitaal als soort “opfriscursus” nog iets te zoeken. Krijg ook €100 terug van mn verzekering, dus dat maakt het wel nog toegankelijker:). Ben graag goed voorbereid hihi
één maand geleden
Wij doen momenteel ook de cursus Samen Bevallen. De 200 euro vind ik het echt waard.
Maar het ligt er ook een beetje aan waarom je de cursus wil volgen denk ik? Wij wilden graag meer informatie, maar mijn man wilde ook vooral weten hoe zijn rol eruit zag tijdens de zwangerschap en bevalling.
Wij hebben het idee door de cursus goed voorbereid te zijn (voor zover dat mogelijk is), maar wat ik nog belangrijker vind is dat het écht voelt alsof we het helemaal samen doen. We weten beide wat we willen en van elkaar verwachten. Hebben veel gesprekken over hoe we dingen aan willen pakken (voor, tijdens en na de bevalling) en bespreken onderwerpen die we niet uit onszelf zouden aankaarten.
één maand geleden
Je kunt vaak bij je verloskundige wel terecht voor een avond voorlichting over de bevalling. Dat kost vaak maar een paar tientjes. Dat is wel het minimale wat ik zou doen. Bij de eerste heb ik Centering Pregnancy gegaan. Heb je nu niks meer aan maar dat is gratis en vond ik heel uitgebreid. Ik doe nu bij de 3e toch hypnobirthing. Ik vond het boek dat bij de cursus hoort niks, maar ik vind de docent wel heel prettig. Een cursus waar je partner in ieder geval deels bij betrokken is heeft wel meerwaarde wat mij betreft. Maar goedkoop is het niet in ieder geval.
Het boek Geboorte vol Vertrouwen vind ik ook een aanrader.
één maand geleden
Bij de eerste niet gedaan en nu ook niet.
Heb altijd zoiets gehad van wat wil je leren?
Ieder kind is anders en het gaat toch niet volgens het boekje.
Als je kindje geboren wordt weet je echt wel als moeder wat je moet doen.
En je krijg genoeg hulp van de kraamhulp en ze kunnen echt heel veel vragen beantwoorden.
één maand geleden
Reactie op robin199667
Bij de eerste niet gedaan en nu ook niet.
Heb altijd zoiets gehad van wat w ...
De meeste cursussen gaan over voorbereiding op de bevalling, niet op de kraamtijd.
één maand geleden
Ik volg een goedkopere cursus 8 bijeenkomsten half uur theorie en vervolgens een uur lang gym en ademhalingsoefeningen. Er is ook een info avond vanuit de verloskundige meestal. Het is dat ik de gym leuk vind maar ik vind het echt geen aanvulling op de gratis online info en YouTube filmpjes. Hier vind ik precies dezelfde uitleg en oefeningen die ik nu krijg.
één maand geleden
Reactie op Dayna1994
Nope! Mijn man en ik voelen daar echt niks voor. Bij de bevalling schijnen ...
Het is wel handig om je van tevoren goed voor te laten lichten over pijnbestrijding. Zodat je alvast de werkzaamheid en mogelijke bijwerkingen kent. Als je het nodig hebt is daar niet altijd veel tijd voor en komt het misschien niet zo binnen. Ook handig om te weten dat als jij bijvoorbeeld om een ruggenprik vraagt omdat je het echt niet meer trekt, dat het dan nog minimaal een halfuur duurt voordat je deze krijgt. De anesthesist moet tijd hebben, maar er wordt ook eerst een CTG gemaakt om te kijken hoe het met de baby gaat. Je krijgt een infuus, een katheter en er wordt constant je bloeddruk gemeten. Wel fijn om te weten dat je er op tijd om moet vragen.
En ik zou me ook even verdiepen in verschillende houdingen. Het eerste deel van de bevalling doe je normaalgesproken zelf. En zeker in het ziekenhuis is er niet constant begeleiding, alleen op het einde.
één maand geleden
Wij hebben bij de eerste hypnobirthing gedaan. Dit heeft mij toen enorm geholpen met mezelf voorbereiden en goed na te denken wat je wel en niet wil. En cooral ook dat je dit voorbespreekt met je verloskundige of gynaecoloog.
Het boek " ik ga relaxed bevallen" en "positief over bevallen" vond ik ook heel fijn om te lezen ter voorbereiding.