10 Reacties

7 dagen geleden

Wat heftig! Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes, met problemen met de nuchtere waardes en maak me hier ook zorgen om. Maar puntje bij paaltje is je kindje met 37 wel volgroeid. De longetjes doen het dan goed en het kan zichzelf goed warmhouden enzo. Hoe graag ik mijn kindje het dan ook zou gunnen iets langer te rijpen in mijn buik, vind ik toch dat het een ander verhaal is als mijn buik vanaf 38 weken toch een minder veilige plek is dan daarbuiten. Dat is dan waar ik me zelf veiliger bij voel, maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Dat dagelijks moeten monitoren zou voor mij echt veel te stressvol zijn.

7 dagen geleden

Hoihoi 10 jaar geleden had ik zwangerschapsdiabetes vanaf 30 weken ongeveer. Ze hebben mij toen met 38 weken ingeleid omdat mijn baby anders rond 40 weken flink zou zijn. Ze is toen met 38 weken met 3495 gram geboren. Ik heb nu vanaf de 13e week al zwangerschapsdiabetes en insuline langwerkende en soms kortwerkende. Ook nu word ik met 38 weken weer ingeleid. Inprincipe is een baby vanaf 37 a 38 weken klaar om geboren te worden. Ik laat de inleiding wel met 38 weken doen, min of meer ook omdat ik er vanuit ga dat hun weten wat het beste is voor je baby'tje.

7 dagen geleden

Zekere voor het onzekere en laten inleiden. Geen risico

7 dagen geleden

Ik ook bij vorige zwangerschap ingeleid bij 38+3 door zwangerschapsdiabetes en grote baby (werd geschat op p99). Zoon woog uiteindelijk 3.89 kilo dus was groot maar ietsje minder groot dan gedacht Waarschijnlijk deze zwangerschap weer diabetes - al twee keer getest, negatief. Vandaag nogmaals - benieuwd naar uitslag Waarschijnlijk advies weer inleiden met 38 weken, horen we op 4 december. Ik ga daar denk ik wel in mee hoewel ik liever spontaan zou bevallen. Vorige ingeleide bevalling duurde lang (bijna 24u met ruggenprik en maximale wee opwekkers en meer dan 2u persen 😬😅) Maar goed, wel fijn ons meisje eerder te ontmoeten. Ze is dan af; minder risicos op complicaties voor haar en ook ergens wel lekker dat ik niet nog groter word qua buik en t ongemak daarvan me bespaard bliift. Heb ook vriendinnen die 42 weken zwanger zijn geweest, dat was geen pretje hoor 😉

7 dagen geleden

Ik heb hetzelfde probleem met de suikers en zal waarschijnlijk ook worden ingeleid met 38 weken. Ik neem aan dat zij weten wat ze doen en wat het beste is voor de kleine, dus zou zelf dan ook het advies opvolgen. Elke dag heen en weer voor een hartfilmpje lijkt mij best stressvol en minder plezierig dan de baby eerder laten komen. Ook kan de baby nog groter worden en is de kans op een vaginale bevalling kleiner als je langer rondloopt. Uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt!

7 dagen geleden

Ik had mijn vorige zwanger ook zwangerschapsdiabetes met beide soorten insuline en had met 37,2 nog maar heel weinig vruxhtwater, toen 4 dagen lang elke dag een ctg om de baby in de gaten te houden, maar uiteindelijk toch eerder ingeleid. Mijn dochter was uiteindelijk rond de 2700 gram en mijn placenta deed verminderd werken door de insuline dan de planning was. Ik zou vooral het heel goed in de gaten houden, ook qua bewegingen die je voelt als daar iets in veranderd echt meteen aan de bel trekken en ze zien op het ctg best veel, maar ook niet alles. Blijf dus tegen die tijd goed naar je gevoel luisteren.

7 dagen geleden

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes sinds week 26 en spuit kortwerkende insuline. Gisteren te horen gekregen dat ze met 38 weken gaan inleiden en ook duidelijk uitgelegd waarom ze dat doen. De werking van de placenta kan tegen 40 weken minder goed gaan werken en de kans op stilgeboorte wordt dan steeds groter. Ik had het zelf ook graag anders gezien maar weet ook dat het beter is om ingeleid te worden. Ik heb zoveel mensen om mij heen die ingeleid zijn, mét en zonder zwangerschapsdiabetes of -vergiftiging, en die hebben allemaal gezonde baby’s op aarde gezet. Ik vertrouw erop dat het goed komt en ze in het ziekenhuis weten wat ze doen. Maar snap je gevoel volledig!! En een hartfilmpje iedere dag, moet er niet aan denken. Je ligt dan minimaal 30 minuten per keer aan een ECG apparaat, plus de heen- en terugreis. Voor mij is dat te stressvol.

7 dagen geleden

Lastige keuze he. Zou het voor je gevoel nog uitmaken als je binnen die 38 weken zo lang mogelijk wacht? Dus tot 38+6? Er is helaas wel echt een verhoogd risico op overlijden.

7 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Lastige keuze he. Zou het voor je gevoel nog uitmaken als je binnen die 38 ...
Dat is dus ook wat ik een beetje waar ik na nijg idd. Dat ik met 38,6 het ziekenhuis in ga ofzo en anders uiterlijk 39 weken. Om dan iig na de feestdagen te bevallen. Ik ga het over 2 weken weer overleggen in het ziekenhuis .

7 dagen geleden

Ik kon tussen 3 verschillende datums kiezen, zo kan het misschien nog na de feestdagen . Mij werd ook verteld dat de placenta niet goed werkt door de insuline, ik heb zelf daarom inleiding gepland omdat ik geen risico durfde te nemen. Uiteindelijk is het 4 dagen ervoor spontaan begonnen. En bij kindje nr 2heb ik een geplande keizersnede met 38.2 gekregen. En dinsdag krijg ik de datum te horen voor kindje nr3.