Lieve mommy's en mommy's to be,
Een vraagje..
Een aantal weken geleden heb ik een suikertest gedaan en die was ietsje te hoog. Ik zat op 8.0.
Ik heb een paar dagen dag curves moeten prikken en daar kwam uit dat ik nuchter iets te hoog zit maar de rest van de dag zijn mijn waardes prima.
Nu moet ik voor het slapen gaan insuline prikken om mijn nuchtere waardes naar beneden te krijgen. De zorg is inmiddels volledig overgenomen door het ziekenhuis. De verloskundige daar gaf aan dat ze met 38 weken dan willen inleiden. Ik kom dan uit op 27 december. Ik wil het liefst de kleine zo lang mogelijk laten zitten zolang het veilig is. In ieder geval tot 40 weken. Maar zij zegt maar dat is wel een risico want door de insuline kan de placenta ineens minder goed gaan werken waardoor je kindje zou kunnen komen te overlijden. De kans is wel klein zegt ze en kunnen ze doormiddel van elke dag een hartfilmpje te laten maken in de gaten houden. Ze kunnen dan de conditie van de baby meten. Wat zouden jullie doen? In laten leiden met 38 weken of elke dag naar het ziekenhuis om een hartfilmpje te laten maken? Ik weet het niet zo goed. Ook door de feestdagen denk ik liever na oud en nieuw dan er precies er tussen in. Maar wil natuurlijk niet dat mijn kleine risico loopt daardoor... sorryyy voor het lange verhaal maar ben echt benieuwd naar wat jullie zouden doen of dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben!