310 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ook als je suiker in de ochtend hoog is?
Het is uitproberen. Hier was het advies wel om nog iets te eten avonds. 6 x eten: 3 hoofd en 3 tussendoortjes. Maar sommige kunnen niets meer eten avonds, anderen moeten juist wat eten Prik moment kan ook uitmaken. Prik je nuchter gelijk in bed ochtends of prik je nuchter voor je gaat ontbijten en dus als je al helemaal klaar bent. Dat laatste was hier het advies

3 maanden geleden

Reactie op Babynr2boy

Juist als die te hoog is. Dit had ik juist ook. Ze gaf aan dat je dan te la ...
Ooohhh echt dat wist ik niet. Gister wat gegeten. Hij blijft hoog. Zo frustrerend. Heb de verloskundige maar een bericht gestuurd.

3 maanden geleden

Reactie op M_1986

Het is uitproberen. Hier was het advies wel om nog iets te eten avonds. 6 ...
Ik maak mij helemaal klaar en dan prik ik. Hier zit ongeveer 20 minuten tussen. Vanochtend weer geprikt 6.3 mmol nuchter voor het ontbijt

3 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ik maak mij helemaal klaar en dan prik ik. Hier zit ongeveer 20 minuten tus ...
Je zou kunnen proberen wat het doet als je gelijk prikt. Dus zeg maar spullen naast je bed leggen.

3 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ooohhh echt dat wist ik niet. Gister wat gegeten. Hij blijft hoog. Zo frust ...
Jammer, ik had bij mijn 2de zwangerschap ook een te hoge nuchtere waarden. Ben toen insuline gaan spuiten en dat hielp!

3 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ik maak mij helemaal klaar en dan prik ik. Hier zit ongeveer 20 minuten tus ...
Hier uitdrukkelijk het advies gekregen, om meteen te prikken niet de kinderen of je zelf eerst te verzorgen. Misschien helpt dat?

3 maanden geleden

Reactie op Babynr2boy

Hier uitdrukkelijk het advies gekregen, om meteen te prikken niet de kinder ...
Het advies is overal anders. Hier dus echt het advies om pas nuchter te prikken voor je ontbijt. Nadat je klaar was. Net als nuchter prikken op het lab/ziekenhuis. Maar inderdaad wel goed om uit te proberen of het voor iemand beter werkt. Mijn waarden waren bij gelijk prikken wel hoger dan als ik na 30 min na opstaan prikte

3 maanden geleden

Reactie op Babynr2boy

Hier idd ook en ik zit ook echt een stuk lager direct na het opstaan ipv eerst mn zoontje opstarten en zelf douchen enzo

2 maanden geleden

Reactie op Babynr2boy

Nu meteen met het opstaan gemeten. Is nu 6.2 mmol😔 Ben al doorverwezen.

2 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ahh niks aan te doen! Soms kan je zoveel willen maar lukt het gewoon niet!

2 maanden geleden

Reactie op robin199667

Balen! Maar daar kun je niks aan doen

2 maanden geleden

Ik baal echt enorm. Snap er helemaal niks van. Alles voor het kindje🩵

2 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ik baal echt enorm. Snap er helemaal niks van. Alles voor het kindje🩵
Zijn echt hormonen! Kun je niets aan doen

2 maanden geleden

Ondertussen overgedragen aan het ziekenhuis. Ik sta nu onder controle in het ziekenhuis.

2 maanden geleden

Vandaag weer een dagcurve geprikt (OGTT geweigerd dus met 16 weken 2 dagcurves gedaan en tussen 26 en 28 nog een keer). Maar ook deze was weer goed Nuchter 4.5 Na ontbijt 4.5 Na lunch 4.6 Na diner 6.3 Allemaal na 1 uur geprikt. 9 oktober de groeiecho en ga volgende week nog 1 x een dagcurve prikken.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Vandaag weer een dagcurve geprikt (OGTT geweigerd dus met 16 weken 2 dagcur ...
Wat fijn!

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Vandaag weer een dagcurve geprikt (OGTT geweigerd dus met 16 weken 2 dagcur ...
Fijn dat het weer goed is! Hier 3dgn geprikt en ook goed 🥳 Mag ik vragen waarom je een groeiecho krijgt als je suikers goed zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Fijn dat het weer goed is! Hier 3dgn geprikt en ook goed 🥳 Mag ik vragen w ...
Dysmatuur kindje eerste zwangerschap. Groeiechos zou ik dus sowieso krijgen.

één maand geleden

Gisteren tehoren gekregen dat mijn 3e waarde (dus 2 uur na dat gore drankje) te hoog was (hoeveel te hoog bespreken we woensdag, op controle) ... ik wordt nu voor de vk doorverwezen naar de diëtist. Waarschijnlijk aan een dieet en dan een aantal dagen waardes prikken. Wel echt balen, want ik ben een onwijze zoetekauw... maar goed het is maar tijdelijk gelukkig! PS: als iemand nog tippies heeft voor tussendoortjes die je suikerspiegel niet te hard doen stijgen dan houd ik me aanbevolen!

één maand geleden

Reactie op wolkje25

Gisteren tehoren gekregen dat mijn 3e waarde (dus 2 uur na dat gore drankje ...
Rauwkost, naturel yoghurt/kwark met noten. Kaas, gekookt eitje. Qua fruit is bijvoorbeeld zomerfruit veel lager in koolhydraten dan een banaan. Als je koolhydraten combineert met vet en/of eiwit dan stijgt je bloedsuiker ook minder snel. Er zijn heel veel websites met koolhydraatarme recepten. Daar staan ook tussendoortjes op: https://www.lowcarbchef.nl/ Moet je dus wel zelf even bakken, maar als je een voorraadje maakt een invriest heb je altijd wat bij de hand.