310 Reacties

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Rauwkost, naturel yoghurt/kwark met noten. Kaas, gekookt eitje. Qua fruit i ...
Onwijs bedankt voor de tip! Ik zie via de site ook veel (zoete) baksels. Wel veel (voor mij) onbekende ingrediënten dus morgen maar eens een uitgebreide boodschappenlijst maken voor mn top 3 baksels!

één maand geleden

Reactie op wolkje25

Onwijs bedankt voor de tip! Ik zie via de site ook veel (zoete) baksels. We ...
Het is ook niet zo dat je helemaal geen koolhydraten mag eten, maar met zoete tussendoortjes gaat het wel hard natuurlijk. Je diëtist heeft hopelijk ook wel tips.

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Het is ook niet zo dat je helemaal geen koolhydraten mag eten, maar met zoe ...
Precies! En daarnaast ook nog heel afhankelijk waar iemand wel en niet op reageert

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Het is ook niet zo dat je helemaal geen koolhydraten mag eten, maar met zoe ...
Haha ja nee, is ook zo... maar omdat ik dus zo'n zoetekauw ben dacht ik: nog 23 weken vooruit zonder "lekkers" is wel lang dus daarom erg blij met de site die je tipte!

één maand geleden

Reactie op M_1986

Precies! En daarnaast ook nog heel afhankelijk waar iemand wel en niet op r ...
En het tijdstip en hoeveel je beweegt, stress en misschien zelfs wel het weer. Super lastig!

één maand geleden

Reactie op wolkje25

Gisteren tehoren gekregen dat mijn 3e waarde (dus 2 uur na dat gore drankje ...
Het is ook even kijken met je dagcurves prikken hoe sterk je erop reageert. Sommigen moeten echt super strikt zijn, ik zat zelf vorige keer net op t randje en bleek eigenlijk nog gewoon alles te kunnen eten, ook koekjes…

één maand geleden

Reactie op Mistique

Het is ook even kijken met je dagcurves prikken hoe sterk je erop reageert. ...
Ik heb donderdag een intake met de diëtist en de prikker voor de dagcurves zijn onderweg! Dankjewel voor je bemoedigende woorden!♡

één maand geleden

Ik wist niet dat dat de laatste 3 weken van je zwangerschap nog kon. Hoe kwam je erachter? Ik ga zelf vanaf deze week (24) bloedprikken, maar hoeft uiteindelijk maar in 3 verschillende weken 3x op een dag dat wel.

één maand geleden

Reactie op MissGvz

Ik wist niet dat dat de laatste 3 weken van je zwangerschap nog kon. Hoe kw ...
Ik had dat ook! We kwamen er achter door een liggings- en groeiecho.

één maand geleden

Mijn broer heeft diabetische type 2, dus ik heb ook meer risico (zegt online informatie), hoe weet je of je er op moet letten of niet? En waar moet je dan op letten?

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Mijn broer heeft diabetische type 2, dus ik heb ook meer risico (zegt onli ...
Je verloskundige beoordeelt of je een verhoogd risico hebt. Als dat zo is is het advies om een OGTT te doen (test met suikerdrankje). Als je verloskundige er nooit over begonnen is kun je er eens naar vragen. Vaak heb je geen symptomen.

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Bij de intake vraagt vk of er diabetes voorkomt in de familie. Zo ja, en/of met overgewicht of andere factoren, wordt je ingepland voor een glucose test. Ik zou het de volgende keer bespreekbaar maken met je vk.

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Als het goed is , heb je dit doorgegeven. De verloskundige zal dan tussen 24 en 28 weken een OGTT aanraden. De uitslag is bepalend hoe verder

één maand geleden

Dank voor de reacties! ik heb het bij de intake wel aangegeven, maar niets meer verder over gehoord. Volgende week heb ik weer een afspraak, zal het dan bespreken.

één maand geleden

Ik heb vanmorgen de glucose test gedaan, nuchter prikte ik 4.9 (dus dat is netjes) maar na 2 uur na het drankje prikte ik 8.9. Ik kon zelf de uitslag op het apparaat zien maar de prikdame mocht uiteraard geen "uitslag" geven. De VK gaf aan als er afwijkingen waren ik gebeld zou worden. Ik ga er dus van uit dat ik 1 dezer dagen gebeld zal worden. Ben overigens nog steeds misselijk van het drankje van vanmorgen, hadden meer dames daar last van? Ben erg benieuwd hoe of wat verder🙏🏻

één maand geleden

Reactie op DeniseJanice

Ik heb vanmorgen de glucose test gedaan, nuchter prikte ik 4.9 (dus dat is ...
Als je zwangerschapsdiabetes hebt krijg je in ieder geval een verwijzing naar een diëtist. Je krijgt ook een setje om thuis glucosewaardes te prikken. Bij ons gaat dat via de diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis. Ook krijg je waarschijnlijk extra groeiecho's. Bij ons is de eerste bij de gynaecoloog. Als alles er goed uit ziet en het dieet werkt mag ik gewoon terug naar de verloskundige.

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Als je zwangerschapsdiabetes hebt krijg je in ieder geval een verwijzing na ...
Ben heel benieuwd of ze deze uitslag onder diabetes schalen of ik nog een keer moet testen. Groeiechos krijg ik sowieso al ivm astma, toevallig maandag een groeiecho gehad en de baby zit vooralsnog prachtig op de curve!

één maand geleden

Reactie op DeniseJanice

Ben heel benieuwd of ze deze uitslag onder diabetes schalen of ik nog een k ...
8.9 krijg je wel echt de stempel zwangerschapsdiabetes. Hier bij de eerste ook zwangerschapsdiabetes terwijl de uitslag na 2 uur maar iets verhoogd was. Baby was de gehele zwangerschap veel kleiner dan gemiddeld. Overigens hier achteraf wel bevestigd dat ik vals positief getest heb bij de OGTT. Maar toch de gehele zwangerschap de stempel gehad

één maand geleden

Reactie op DeniseJanice

Ben heel benieuwd of ze deze uitslag onder diabetes schalen of ik nog een k ...
Zwart/wit gezien is diagnose gesteld met 8.9 na 2uur na suikerdrankje. Hoe nu verder is overal anders heb ik hier al vaker gelezen. Ik moest met lagere suiker dan jij al naar zkh en onder gyn. En vele lees ik bij vk blijven. Nog heel even geduld, je hoort het van je vk. Succes

één maand geleden

Voor de dames met de diagnose zwangerschapsdiabetes: hoe vaak moeten jullie je dagcurves prikken? Ik word geacht dit (zo goed als) elke dag te doen tot einde zwangerschap. Dus 7 dagen per week na elke hoofdmaaltijd en daarnaast nog 1x per week nuchter. Ik wil het natuurlijk allemaal goed doen voor ons kindje, maar vind het tegelijkertijd wel gedoe... Ik had eigenlijk verwacht dat ik na een aantal stabiele dagcurves onder het dieet wel na 2-3 dagen per week zou mogen... Hoe vaak moeten jullie dagcurves prikken?