13 Reacties
11 dagen geleden
Heb jij het eerder al gemaild of ergens in een systeem gezet? Zo ja: zou ik nu mailen, even zwart/wit dan wat ik nu schrijf. Maar ik heb mijn verlof gemaild op datum, aangezien ik geen reactie heb ik gekregen, ga ik ervan uit dat jullie akkoord zijn.
11 dagen geleden
Precies zoals babynr3ontheway schrijft. Maak gewoon je eigen schriftelijke bevestiging. Schrijf een mail aan de juiste mensen en wellicht nog rechtstreeks leidinggevende in de cc. In de mail zet je gewoon wat jij wil en/ of eerder zij. 'hiermee bevestig ik schriftelijk...' 'ik ga ervan uit dat dit is goedgekeurd nu ik sinds.. niets meer hierover hoorde'
Laat ze daarna lekker in de stront zakken. Jij hebt wel andere dingen aan je hoofd dan je hier druk over moeten maken.
11 dagen geleden
Huh wat gek, het enige wat jij moet doen is het schriftelijk aanvragen bij je werkgever. Ik zou HR en je leidinggevende beide in de mail meenemen. Hierbij voeg je je zwangerschapsverklaring toe en datum wanneer je verlof in gaat (4,5,6 week vtv)
Als zij t niet aanvragen is het hun probleem, jouw loon loopt gewoon door…
Tenzij jouw contract in je verlof afloopt en niet wordt verlengd maar daar ga ik even niet vanuit
11 dagen geleden
Hej,
Bel de vakbond voor advies ook al ben je geen lid advies geven ze vaak wel.., zoek goed uit waar je recht op heb! Balen dit geeft onnodige stress sterkte!
11 dagen geleden
Hoi, ik begrijp niet waarom het zo moeizaam moet gaan. Mijn werkgever heeft het al een aantal weken geleden aangevraagd en van het uwv heb ik al bericht gehad. Wellicht kun je het uwv bellen voor advies en anders de vakbond als je lid bwnt
bent. Hoeveel weken van tevoren wil je met verlof gaan? Want de tijd begint nu wel te dringen.
11 dagen geleden
Jij moet jouw verlofaanvraag officieel 3 weken voordat jouw verlof ingaat bij je werkgever (officieel), 7 weken voor jouw uitgerekende datum. Als je dit nog niet schriftelijk (e-mail) hebt gedaan zou ik dat gelijk morgen doen. Richting hr en je leidinggevende plus daarbij aangeven dat je het vaker mondeling hebt aangevraagd. Plus, als je die hebt, je verklaring dat je zwanger bent. Stel er komt gezeik heb je dit zwart op wit. Is er geen systeem waarbij medewerkers zelf dingen kunnen regelen waaronder dit? De aanvraag bij het uwv is super simpel. Bsn nummer, wat gegevens invullen waaronder bevallingsdatum en versturen. Dit is letterlijk 1 minuut werk. Je kan eventueel het uwv vragen hoe nu verder. Het lullige is dat de werkgever vergoedt wordt voor jouw afwezigheid. Als ze het niet aanvragen dan betalen ze jou op eigen kosten door.
9 dagen geleden
Reactie op Nonni
Ik ben ook 33 w en mijn begint volgende week. Ik heb voor 6w voor uitgerek ...
De aanvraag van zwangerschapsverlof had niet allang geregeld hoeven zijn bij het UWV hoor.
Ik zit zelf op HR en wij dienen de aanvraag altijd in op de dag dat de medewerker met verlof gaat.
Voor mezelf zelf ik dit vrijdags doen (laatste werkdag) maandags start dan mijn verlof.
8 dagen geleden
Ik ga de 28e met verlof en kreeg bericht van het uwv dat er nog geen aanvraag gedaan is, terwijl ik dit zelf al wel schriftelijk had doorgegeven (maanden geleden). Gister gelijk HR gemaild en hebben het direct geregeld. Kreeg gelijk bericht van het UWV. Anders zou ik HR ook even mailen als ik jou was? Evt. met zwangerschapsverklaring erbij. Dan heb jij het zwart/wit op papier staan! Succes, hopelijk kom je er uit.