16 Reacties

9 uur geleden

Bij de een na laatste echo was het volgens mij hoofdje P6, buikje P85 en benen P16. Heb dan ook zwangerschapsdiabetes erbij gekregen. Na wat dieten is het buikje gezakt naar P52 bij de laatste echo. Men maakt zich verder totaal geen zorgen. Ze kreeg waarschijnlijk even iets teveel suikers binnen waardoor ze wat dikker in de buik werd.

9 uur geleden

Hier onthoud ik de ps niet. Wel de weken. Bij dochter was alles 2 weken te klein, maar was ze 48.5 cm toen ze geboren werd, dikke prima dus! Deze zwangerschap zaten bij 36 weken, de benen op 39.4 week , de buik op 35.1 week en het hoofdje was niet meer te meten. Ik maak me er niet zo druk om. Maar ook omdat het bij mijn dochter allemaal spannend was en er niks aan de hand bleek

9 uur geleden

Hier dezelfde zorgen. Buik p92, hoofd p19, benen p52. Ik heb het nadien nog eens nagevraagd en omdat alles binnen de marges past, gaan ze er nu niks meer mee doen. Toch blijf ik wel lichte zorgen houden, omdat het zo uit verhouding is.

9 uur geleden

Reactie op Cynnntje

Bij de een na laatste echo was het volgens mij hoofdje P6, buikje P85 en be ...
Hoeveel tijd zat er tussen de metingen?

8 uur geleden

Reactie op Kaatjekato

3 weken, eerst week 32 en toen week 35

8 uur geleden

Reactie op Cynnntje

3 weken, eerst week 32 en toen week 35
Dat is snel een groot verschil dan. Ik ga toch nog eens navraag doen hier.
Ik ben in week 34 voor een echo geweest, toen waren buik en hoofdje een week voor , en nu dus bij de 36 weken buik boven p97 en hoofdje op p50, ik ben paar dagen erna in emmen geweest voor zwangerschapsdiabetes, nuchter zat ik op 4,9 en 2 uur na het suikerdrankje zat ik op 9,1, nu heb ik mijn. Hele zwangerschap wel doorgesnoept maar ik schrok ervan dat het buikje in twee weken tijd zo gegroeid is

Reactie op Kaatjekato

Wat waren bij jou de waardes? Mijne nuchter 4,9 en 2 uur na het suikerdrankje 9,1

7 uur geleden

Mijn waardes waren nuchter 5.2 en na drankje 8.5. Ben inmiddels al ongeveer 10 weken iedere dag aan het dieten en vingerprikken.

Reactie op Cynnntje

Mijn waardes waren nuchter 5.2 en na drankje 8.5. Ben inmiddels al ongeveer ...
Oh dat kan die groei in 2 weken van het buikje dan wel verklaren hoop ik🤔

Reactie op BeleefdeFeniks425001

Oh dat kan die groei in 2 weken van het buikje dan wel verklaren hoop ik🤔
Overigens was mijn vruchter op afi 14 gemeten ofzo, dat was niet verhoogd

6 uur geleden

Reactie op BeleefdeFeniks425001

Overigens was mijn vruchter op afi 14 gemeten ofzo, dat was niet verhoogd
Ik heb ook geen gekke vruchtwater waardes verder gehad hoor. Het enige wat erop wees was de verhoogde waardes met de suikertest en met het vingerprikken merk ik dat ik op verschillende producten reageer en die heb ik helaas moeten laten staan de afgelopen weken. Het zit niet alleen in suikers maar ook echt in koolhydraten.

Reactie op Cynnntje

Ik heb ook geen gekke vruchtwater waardes verder gehad hoor. Het enige wat ...
Ik ben al iets wat gerustgesteld nu ik jouw bericht lees

4 uur geleden

Ik ben nooit getest op zwangerschapsdiabetes. Wel gevraagd, maar vonden ze niet (meer) nodig. Ook gevraagd wat ik dus aan kon doen, maar ook daar zeiden ze op dat er niets was wat ik kon doen of gedaan had.

3 uur geleden

Bij mijn eerste dochter had ik ook zoiets, hoofdje p7 en benen p82. Ik maakte me druk, de verloskundige niet, en gelukkig had de verloskundige gelijk. Mijn dochter is kerngezond geboren en heeft inderdaad gewoon relatief lange benen en een wat kleiner hoofdje, maar absoluut niks geks. Nu met de tweede wordt het hoofdje p14 en de benen p97 geschat, het zal wel weer loslopen.
Wij hadden met 34 weken een groei echo en daarin was het hoofd helemaal bovenin de curve, buik op het midden en benen helemaal onderin (p-waarden weet ik niet). Verloskundige grapte dat het bij elkaar eigenlijk dan een prefect gemiddeld kind zou zijn omdat je 2 uitersten had en 1 gemiddelde waarde. Wij waren ook beetje geschrokken en gingen ineens bij iedereen in de familie naar beenlengte kijken. 2 weken laten nog een groeiecho. En daar waren alle 3 de metingen ineens mega gemiddeld! Meten is zo moeilijk, ook zelfs voor artsen. Dus aan 1 meting zou ik niet te zwaar aan tillen. Zolang ze arts/verloskundige zich geen zorgen maakt, moet je het zelf ook niet doen. Maar snap dat je er wel van schrikt! Hopelijk helpt mijn ervaring hierbij :)