10 Reacties

vorige week

Momenteel het zelfde.. van p80 naar p40. Volgende week nog een groeiecho en dan beleid. Ik had afgelopen 3 weken buikgriep en hg opvlamming, at niet veel en dat had invloed op de baby 😥😓sadddd..
Krijgen jullie een standaard meting van de baby? Bij mij voelen ze alleen aan de buik en luisteren ze naar het hartje. Ik zou ook graag willen dat mijn baby wordt gemeten…

vorige week

Reactie op Mama van 3 meisjes 🩷

Krijgen jullie een standaard meting van de baby? Bij mij voelen ze alleen a ...
Alleen bij een indicatie, denk bijvoorbeeld aan zwangerschapsdiabetes of andere medische zaken. Sommige praktijken bieden het wel standaard aan maar dat gebeurt niet vaak.

vorige week

Ik heb bij 28 en 32 weken een groeiecho gehad omdat ik een indicatie heb vanwege mijn leeftijd. Verder controleren ze elke paar weken ook de groei van mijn buik bij de normale controles.

vorige week

Hier ook hetzelfde. Tijdens de groeiecho werd zij met 30,5 weken geschat op P72 en met 34,5 weken op P49. Er is een vermoeden van IUGR, maar om dit met zekerheid vast te stellen heb ik over twee weken opnieuw een groeiecho. Als zij dan verder is gedaald in haar groeicurve, word ik hoogstwaarschijnlijk eerder ingeleid. Ze houden mij tussentijds extra in de gaten en ik heb wekelijks een Dopplercontrole van de bloedstroom in de navelstreng en beoordelingen van de placenta. Misschien kun je ook tussentijds om deze controles vragen?
Hier ook van p55 naar p30 (32 weken) dus naar ziekenhuis doorgestuurd, daar ook p30 (34 weken) gemeten, doorbloeding placenta extra in de gaten gehouden en 2 weken later nieuwe groeiecho (36 weken) en toen was de baby p60. Dus weer gewoon terug onder controle bij de verloskundige en niets aan de hand. Wel rustiger aan gaan doen en eerder met verlof gegaan. Ze willen vooral weten dat de baby nog voldoende voedingsstoffen krijgt en of de placenta dus nog goed functioneert! En de foutmarge van de echo is best ruim. Probeer je niet te druk te maken ( snap ik wel helemaal!!) Maar dit helpt zeker niet voor de baby.

vorige week

Bij mij op medisch indicatie, mn bmi & aanhoudende hg

3 uur geleden

Ik had met 20-weken echo p97 van de buik. Met een pretecho 3,5 week geleden was het p50. Nu (35 weken) een groeiecho gehad bij verloskundige en nog naar p16. Heel erg bang nu… Morgen naar het ziekenhuis en onder begeleiding van een gynaecoloog. Mocht er iemand ervaring hebben hiermee, hoor ik het graag..

13 minuten geleden

Ik heb begrepen dat wanneer de baby is ingedaald, de metingen niet meer heel erg betrouwbaar zijn. Zelf hou ik me vast aan dat ik de baby elke dag goed en regelmatig voel bewegen, dus dat het nog goed zit.